foto's uitprinten op goede kwaliteit, welke printer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

foto's uitprinten op goede kwaliteit, welke printer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 19:44

hoi hoi

ik wil graag zelf mn foto's uitprinten. En dacht dat mijn printer dat wel aan kon.. Helaas laat hij (hele kleine) streepjes achter. Wat ik dus echt zonde vind.. Ik heb een hp deskjet 1050 all in one. Nou was ik benieuwd of jullie me konden helpen.

Ik zoek een betaalbare printer tot 150 euro ong. om zo af en toe dus zelf mn foto's uit te printen.

En, welk foto papier gebruiken jullie?

Hoop dat het hier goed staat :o

groetjes!!

Leonyr

Re: foto's uitprinten op goede kwaliteit, welke printer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:14

Een printer zal niet je grootste uitgave zijn. Het is de inkt die vaak zo ontzettend duur is. Vooral als je kwalitatief goede inkt zoekt.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 00:09

Wat is voor jou goede kwaliteit? Waar wil je het voor gebruiken?
Leuk voor de heb, een streeploos leuk plaatje op (foto)papier, of bijvoorbeeld echt voor de verkoop?

Voor het eerste ben ik fan van mijn -inmiddels vrij bejaarde- canon ip4300 voor het thuisgefrummel. Heb er inmiddels een nieuwe variant ip-series bijstaan, maar ben nog niet om hoor. Die ouwe bak maakt tot nu toe nog de mooiste prints!
Maar als ik echt heel nette prints wil, voor presentaties en dergelijke ga ik naar een printshop in de buurt, want de printers die echt wat kunnen leg je een simpewelg een 0 meer voor neer.

Anoniem

Re: foto's uitprinten op goede kwaliteit, welke printer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:25

Het is véél goedkoper én betere kwaliteit om je foto's gewoon bij een vaklab af te laten drukken.
Bovendien is je foto dan ook tegen UV straling beschermd, waardoor hij wat langer dan 2 jaar mee gaat.

Printers leggen namelijk geen UV beschermlaag op een foto, waardoor een foto heel snel kan gaan verkleuren in de zon.

Bij een printer zal je ook altijd de printstreepjes in meer of mindere mate kunnen blijven zien.
Het blijft "printen" natuurlijk.

Een échte fotoafdruk is met een thuisprinter qua kwaliteit gewoon niet te evenaren. En voor de kosten hoef je 't eigenlijk ook niet te laten. Want voor de aanschaf van de printer, papier en inkt ben je vaak al veel meer kwijt dan 10 jaar foto's printen bij een vaklab.