[FOTO] Paarden en hondenfotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

[FOTO] Paarden en hondenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:17

Graag zou ik wel eens willen weten wat jullie van mn foto's vinden.

Tips die ik kan gebruiken hoor ik altijd heel graag.

Commentaar vindt ik ook prima hoor, grag zelfs *\o/*

nou komt die dan.

(sinds een maandje een zoomlens,

puntjes, maar geen idee hoe ik die moet verbeteren
- ogen sprekender (stel scherp op gezicht)
- meer scherpte (?)
- dan het dier eruit springt

Afbeelding
wegens priveredenen logo door foto
Afbeelding
Afbeelding

honden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paardenfotografie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 28-08-13 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

SternPhoto

Re: [FOTO] Paarden en hondenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 10:32

Helenaal niemand ?

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:34

Ja hoor ik wil je best tips geven, komen ze:

Inderdaad bij portret foto's (mens en dier) is het allerbelangrijkste dat je de ogen scherp hebt.
Zorg voor een rustige achtergrond, anders leid het teveel de aandacht af van de geportretteerde. Bij de eerste foto vind ik de achtergrond goed, heel neutraal.
Bij deze foto heb ik als puntjes: Hij is te donker, ik vraag me af waarom je het meisje rechts hebt geplaatst want dat voegt imo niks extra's toe. Gewoon in het midden was ook goed geweest.
Let op gezichtsuitdrukkingen en druk pas op de ontspanknop wanneer je tevreden bent over hoe het model kijkt en erbij staat. Bij deze foto kijkt het meisje gewoon, niks mis mee, maar haar lipje is wat vreemd. (net of ze er op aan het bijten is).
Met wat nabewerking kan je de foto wat oplichten (maar beter is om de belichting al goed te hebben op het moment dat je de foto maakt) Dan krijg je zoiets als dit:
http://i40.tinypic.com/xbjpna.jpg

Over de dierfoto's:
Bij het z/w katje, denk erom dat je de snorharen niet afhakt. De nieuwsgierige blik van het katje is wel weer erg leuk.
De kat op de bank vind ik wat minder, de achtergrond is niet mooi en ook ligt de kat kijkt wat sjaggie. Probeer ook verschillende hoeken om te fotograferen, dus niet altijd frontaal (van voor), dat levert vaak nogal standaard en daardoor wat saaie foto's op.
De rennende hond is niks mis mee, alhoewel ik de foto gespiegeld zou hebben (zodat hij van links naar rechts rent) en meer contrast hebben toegevoegd. Ook weet ik niet of de foto in z/w mooier is als in kleur.
Foto van de poedel is fototechnisch goed, alleen een beetje te krap gekaderd, ik zou het liever hebben dat je wat meer ruimte over had gelaten bovenaan.
Foto van de zwarte krulhond vind ik leuk! Bij zwarte honden is het lastig om de ogen goed te krijgen maar dat valt bij deze foto aardig mee. Let wel op de harde schaduwen op zijn lichaam.
De foto van de rottweiler is netjes, heel normaal. Misschien wat meer ruimte boven en extra nabewerking.

Paardenfotografie:
Hier is te weinig ruimte rechts. Ook heb je de foto niet vanuit de goede hoek gemaakt, het paard staat er onvoordelig op en ook het gras in de mond stoort heel erg.
Tweede foto is al weer wat beter, alhoewel dit ook meer een 'kiekje' is. Ben ook bij deze foto van mening dat je hem beter uit een andere hoek had kunnen maken.
Blackfoto vind ik mooi, een van je besten uit deze reeks!
Laatste foto heb je goed geprobeerd alleen ik zou het nog een keer proberen want deze foto is veelste overbelicht.

Conclusie: Lekker door blijven oefenen, met verschillende hoeken en standpunten waaruit je de foto kunt maken. Varieer, experimenteer. Verdiep je in de nabewerking van de foto. Ga gewoon lekker aan de slag, succes! :j

SternPhoto

Re: [FOTO] Paarden en hondenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 12:32

dank je wel, daar kan ik echt wat mee !!

ja moet nog veel oefenen, en ook de nabewerking, begin er steeds meer handigheid in te krijgen, de blackfoto is het paard van de laatste shoot.
Was ook erg blij, was de eerste keer een blackfoto.

Dank je wel nogmaals