[ART] Handgemaakte boogtas aanvulling armor ^^

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

[ART] Handgemaakte boogtas aanvulling armor ^^

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 13:31

Na al mijn voorgaande topic's:
[UK] [ART] Yeah mijn eigen borsttuig zelf gemaakt!
[UK] [ART]Yeah eigen hoofdstel maken! (vervolg op borsttuig)
[UK] [ART] Eigen korset maken!!(vervolg op Borsttuig+hoofdstel)
[UK] [ART] borsttuig, hoofdstel,korset, bracer,en armband!
[UK] [ART][WIP] Breeching gemaakt van leer, vervolg op borsttuig
[ITP] Fotoshoot in jurk te paard @ Robin Legdeur fotografie

En natuurlijk het filmpje van Robin Legdeur (Nista_RX)

http://www.youtube.com/watch?v=8zOF5GCdWso
( oh god ik was zo nerveus hahaha , dat is helaas ook te zien XD)

Nu ben ik dan eindelijk verder gegaan met mijn Boogtas!!
Gezien ik sinds kort aan boogschieten doe en ik dan ook te paard :D moest ik uiteraard wat maken dat er bij hoort,

Oh van de voren het is bokken bont dat er op zit en de dieren hebben hier niet voor geleden het is
'biologisch bont' Geen zorgen :D

Afbeelding
Eerst alles netjes op maat snijden :D
Oh zie mijn mooie slippers :')

Afbeelding
Dan de losse stukken leer vastnagelen, en dan in model naaien maar ^^

Afbeelding
Dan heb je een boogtas :j En n naam kaartje zo te zien haha

Afbeelding
Kleine dingetjes afwerken en Done!!

Ik hoop dat jullie hem net zo tof vinden als ik dat vind :D

Bedankt voor het kijken en misschien ook een reactie :wave:

merrylegs

Re: [ART] Handgemaakte boogtas aanvulling armor ^^

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:41

:~ wauw, waar heb je dat geleerd? super mooi in ieder geval, en het bont geeft het net dat 'middeleeuws tintje'! ooit plan ik om ook te gaan boogschieten, maar dan met zo'n boog als jij, en helaas schieten ze in clubs alleen met van die 'hightech' bogen met plastieken pijlen enzo. jammer, ik vind jouw lateriaal veel mooier :D maak je je boog ook zelf?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 18:10

Het leerbewerken heb ik van mijn vader geleerd, maar de boogtas heb ik helemaal zelf gedaan :D
Dank je echt dankje! Het is een ruiterboog deze komt uit engeland (kraampje op de Eff haha maar wel super goede prijs kwaliteit verhouding!!!) ja ik vind recurve dus ook niet fijn en compound ik wil alles kaal haha, de pijlen maak ik zelf de boog helaas niet daar wil ik nog wel een cursus voor doen :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:57

Wow dat is echt super geworden. Ik denk zelfs dat je nu beter uitkomt dan de standaard boogtas modellen.
En om het nog mooier te maken is dat de kleuren van het leer bij de rest past. En dat bond het nog even mooi afwerkt. Normaal zit er zwijnenvacht op die dingen en dat is stug. Vind ik persoonlijk ook minder mooi.

Kortweg dus een mooie tas geworden.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 10:07

Dankje!!!! ja hij werkt heerlijk mn boog zit als gegoten!!!! ja deze vacht kreeg ik aangeboden door een stalgenootje dus dat kon ik niet laten hahaha ;)

De vacht moet ik nog iets nawerken maar ik ben trots haha

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:48

JamieShanin schreef:
Dankje!!!! ja hij werkt heerlijk mn boog zit als gegoten!!!! ja deze vacht kreeg ik aangeboden door een stalgenootje dus dat kon ik niet laten hahaha ;)

De vacht moet ik nog iets nawerken maar ik ben trots haha

Haha als je iets aangeboden krijgt dan zal ik het ook gedaan hebben. En fijn dat hij goed blijft zitten.

Je mag wel een keer hier komen schieten als je dat leuk vind. Dan ik hem ook een keer zien :P.
Zelf heb ik alleen een pijlenkoker voor op mijn rug en niets voor mijn boog. Ben best wel benieuwd. Mij lijkt het niet super praktisch namelijk om je boog zo bij je te hebben. Maar ter paard natuurlijk wel weer waar jij hem voor hebt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:23

merrylegs schreef:
:~ wauw, waar heb je dat geleerd? super mooi in ieder geval, en het bont geeft het net dat 'middeleeuws tintje'! ooit plan ik om ook te gaan boogschieten, maar dan met zo'n boog als jij, en helaas schieten ze in clubs alleen met van die 'hightech' bogen met plastieken pijlen enzo. jammer, ik vind jouw lateriaal veel mooier :D maak je je boog ook zelf?

Ze schieten meestal met recurve (en/of compound) inderdaad, maar dat betekent niet dat je niet met een ruiterboog kan komen aanzetten toch? Ik schiet bij mijn studentenboogschietvereniging in ieder geval met zowel recurve als mijn ruiterboog. Moet je wel een trainer hebben die daar ook les in kan geven :j

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:22

Het leerbewerken heb ik van mijn vader geleerd, maar de boogtas heb ik helemaal zelf gedaan :D
Dank je echt dankje! Het is een ruiterboog deze komt uit engeland (kraampje op de Eff haha maar wel super goede prijs kwaliteit verhouding!!!) ja ik vind recurve dus ook niet fijn en compound ik wil alles kaal haha, de pijlen maak ik zelf de boog helaas niet daar wil ik nog wel een cursus voor doen :D

ah dat verklaart het, handig zo'n vader :D

Ze schieten meestal met recurve (en/of compound) inderdaad, maar dat betekent niet dat je niet met een ruiterboog kan komen aanzetten toch? Ik schiet bij mijn studentenboogschietvereniging in ieder geval met zowel recurve als mijn ruiterboog. Moet je wel een trainer hebben die daar ook les in kan geven :j
[/quote]
bedankt voor de info :) dat heb ik al eens gecheckt, helaas in de clubs in de buurt keken ze me aan alsof ik chinees sprak toen ik vroeg of ze les geven met de ouderwetse bogen -O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:40

merrylegs schreef:
bedankt voor de info :) dat heb ik al eens gecheckt, helaas in de clubs in de buurt keken ze me aan alsof ik chinees sprak toen ik vroeg of ze les geven met de ouderwetse bogen -O-

Wat jammer. Gelukkig vonden ze het hier niet raar. De trainer wilde zelfs mee een boog uit zoeken ;). Maar heb het dan ook wel getroffen, denk ik. Nu ik student-af ben, moet ik straks ook bij een gewone vereniging gaan schieten, hopelijk ben ik daar wel welkom met mijn ruiterboog :)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:21

Mooie tas zeg! Echt tof! Kun je hem daarmee ook aan je zadel hangen? Ben benieuwd hoe dat er uit zou zien!

@merrylegs, ik weet het ook pas net, maar er is een clubje (en er zijn er ongetwijfeld meer) dat les geeft in boogschieten te paard. Ze trainen wel op een roteind rijden (in Rijpwetering), maar het is erg leuk en heel leerzaam (heb nu 1x meegedaan), dit is hun facebookpagina: https://www.facebook.com/HorsebackarchersOfHolland

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:34

arno8 schreef:
Mooie tas zeg! Echt tof! Kun je hem daarmee ook aan je zadel hangen? Ben benieuwd hoe dat er uit zou zien!

@merrylegs, ik weet het ook pas net, maar er is een clubje (en er zijn er ongetwijfeld meer) dat les geeft in boogschieten te paard. Ze trainen wel op een roteind rijden (in Rijpwetering), maar het is erg leuk en heel leerzaam (heb nu 1x meegedaan), dit is hun facebookpagina: https://www.facebook.com/HorsebackarchersOfHolland

oh, dat ziet er leuk uit zeg! maar helaas is dat minstens 3 uur rijden voor mij plus dat ik nog niet echt boogschiet ervaring heb, laat staan te paard. maar wie weet, ooit...

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 08:34

Wow haha reacties hahaha,

Ja ik heb hem zo gemaakt dat ik hem aan mijn riem kan hangen en aan mijn zadel maar eigenlijk is het de bedoeling dat ik hem als ''zwaard'' draag aan de linker kant makkelijk met opstappen etc, maar ik ga nu aan mijn pijlkoker beginnen voor aan het zadel, het is geen ronde koker dus ik denk dat ik jullie wel ga verrassen :D

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:45

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 09:28

Tof dankje!