[TEK] 2-luik paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joey_lover

[TEK] 2-luik paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 13:00

Weer wat aan het experimenteren geweest met de bedoeling het allemaal een beetje schetserig te houden. Het zou eigenlijk een 3-luik moeten worden, maar ik heb het goede formaat mdf niet meer.
Nou is dat nog niet het ergste, want daar valt nog wel aan te komen. Maar ik heb ook nog geen idee hoe ik dit moet gaan beschermen omdat dit mdf te dik is voor in een lijst. Daarnaast heb ik het met goedkope reeves pastelkrijt gemaakt en als je daar een laag fixeer overspuit, dan krijg je allemaal lelijke vlekken. Dus als iemand wat dat betreft nog tips heeft, roep gerust!

Afbeelding

_mexx_lady_

Re: [TEK] 2-luik paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:59

Wauww zoiets zou ik onmiddellijk in mijn woonkamer hangen!
Prachtig!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:31

Ik vind 't op een paar punten waar ik 't net liever wat "ronder" zou zien qua uitstraling nu te "recht", is me nu net te rechtlijnig ofzoiets (manen van de linkse, neusbrug van de rechtse) schaduw- en kleurverdeling over het gehele vlak vind ik dan weer wel echt prachtig.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:07

Ik zat al te kijken wat de kunstwerken net niet afmaken (naar mijn mening). Dat is precies wat Licorne beschrijft. De lijnen zou ik graag wat vloeiender zien.
Je manier van schetsen qua kleurgebruik en grofheid vind ik erg fijn om naar te kijken! De lichte accenten in de achtergrond heb je goed gedaan. +:)+

Ga je nog een 3e maken? Met het beschermen kan ik je helaas niet helpen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:16

Wàuw!! Prachtig! :oo Heb er niet zo veel verstand van, maar ik had persoonlijk wel wat meer 'leven' in de manen van het linkse paard gezien.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:18

Geweldig! Dit is iets wat ik graag zou willen, een 2 of 3 luik. Voor in mn huis later haha! Doe je aanvragen of iets? :)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:22

Ik vind het gaaf! Alleen de manen van het linker paard had ik liever iets natuurlijker gezien met een beetje slag om diepte te krijgen... nu zijn het een beetje rechte streepjes die erop gezet zijn...

De kleuren vind ik overigens prachtig

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:32

Ik vind de manen van het linkerpaard JUIST gaaf ! :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 11:35

Wat leuk om de verschillende meningen te lezen en heel erg bedankt voor alle leuke reacties!
Aangezien ik met deze werkjes verder helemaal niets kan, ga ik ze niet meer aanpassen. Maar ik neem alle tips zeker mee voor de volgende keer :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:03

Leuk aansprekend werk!
Laatje mbt fixeer adviseren in een kunst materialen winkel.
Bijvoorbeeld een hoopman.nl in Amsterdam.
Er zijn namelijk veel verschillende spray's enne.. Je werk is het zeker waard om in goed materiaal te investeren!! (Dus geen goedkope pastelkrijtjes :P al denk ik dat daar ook een passende niet vlekkende spray voor is ;)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 22:22

Haha, ja, heb mijzelf al getrakteerd op een doos rembrandt pastelkrijt. Dus de reeves kunnen de prullenbak in :D Maar zal inderdaad eens advies vragen bij de winkel hier, als ik er weer eens kom. Ben nu maar gewoon overgestapt om 4mm mdf, kan gewoon in een lijst en scheelt een hoop problemen.