[WIP][GO] Een Niet-Automatisch spel; de opbouw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[WIP][GO] Een Niet-Automatisch spel; de opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 17:14

Misschien een licht ontvlambaar topic nu [Links] er mee wordt doodgegooid, maar aangezien ik niet de intentie heb om hem te starten hoop ik dat ik via dit topic wat tips kan ontvangen. :)

Al een tijdje ben ik bezig om een zo uitgebreid mogelijk portfolio op te bouwen voor een latere opleiding, die hopelijk in de creatieve sector zit.
Zo waagde ik mij een poos geleden ook een de zogenaamde Niet-Automatische spellen. Een dergelijk spel wordt gespeeld doordat de leden formulieren invullen waarmee ze zich 'inschrijven' voor een bepaalde handeling, zoals bijvoorbeeld een fictieve les rijden.
De bedoeling is dat de builder deze formulieren - die naar een email gezonden worden - zo snel mogelijk verwerkt zodat de leden weer door kunnen spelen. Met de meeste spellen gebeurd dit automatisch, maar op het moment blijken vooral Niet-Automatische spellen populair.
Eerlijk toegegeven, het opbouwen van een dergelijk spel is in een handomdraai gedaan...

Nadat mijn eerste poging spaak liep (Omdat ik de formulieren niet meer bij kon houden) besloot ik er een te bouwen, puur voor de ervaring en het leren oplossend en innovatief te denken.
Aan de slag dus. :)

Toevallig was ik op hetzelfde moment ook bezig met Sketch Up ([UK] [WIP] [GO] Pensionstal) en toen iemand vroeg 'Waar ik het ontwerp nu uiteindelijk voor ging gebruiken' viel bij mij het kwartje.

Dit Niet-Automatische spel, wat ik trots heb gedoopt tot Bryceton, moest uniek worden. En ik had zojuist mijn unieke factor gevonden. :D
Bryceton bouw ik op in twee delen: De online spelserver, gebouwd op een simpel webplatform met her en der aanpassing in het HTML en CSS
&
De plattegrond van Bryceton.
Deze plattegrond is gebouwd in SketchUp en is door iedere computergebruiker te bekijken via een programma van Google: SketchUp Viewer. Met dat programma kun je deze plattegrond bekijken en er doorheen lopen.
Door deze extra optie kunnen de leden zelf rondlopen door deze virtuele wereld.
Iedere avond om een vast tijdstip worden de formulieren verwerkt en worden er kleine veranderingen aangebracht in deze plattegrond. Deze vernieuwde versie verschijnt dan weer op het webplatform, zodat de leden het spel voor hun ogen tot leven zien komen. :)

Dit project beschouw ik als voltooid als de plattegrond af is, als de site spelfout vrij is en als het als geheel soepel samenwerkt.
Maaaar, de hulp van Bokt is zoals altijd erg gewenst. :D

Tot nu toe heb ik de site tot zover afgewerkt:
http://www.Bryceton.tk

Door het kiezen van een .tk account hoop ik door het eerste cliché heen te slaan.

Wat screenshots:
Afbeelding

*Hier moet nog een geschikte foto komen*
Afbeelding

De site is nog niet af, tot nu toe ben ik hard bezig om rechtenvrije foto's te regelen en tekst te schrijven die aantrekkelijk is om te lezen. Helaas heb ik een Anno 2013 spelling en lees ik zo over spelfouten heen.
Daarnaast moeten sommige links nog goed worden ingesteld en de formulieren moeten nog naar het nieuwe emailadres.

De plattegrond is gelukkig al een stuk verder dan de laatste update in het topic, die ik stiekem een beetje verwaarloosd heb.
Afbeelding

Op het moment probeer ik tussen het werken door bij mijzelf vragen te stellen wat er eventueel stroef zou kunnen lopen.
Tot nu was dat onder andere het bijwerken van de formulieren.
Als oplossing hiervoor heb ik gekozen voor het bijwerken op een vast tijdstip.

Het zou erg fijn als ik van de andere creatievelingen onder jullie nog wat tips kan krijgen. Zouden jullie het bijvoorbeeld een belemmering vinden om het programma te downloaden?
Zijn er andere dingen waar het spaak zou kunnen lopen?

Alvast bedankt!

Nightingale

Re: [WIP][GO] Een Niet-Automatisch spel; de opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:13

Ik vind het een ontzettend leuk en origineel idee, zou ook best een keer je teksten na willen lopen als je dat wilt. Verder zou ik wel graag veel details zien in SketchUp, anders wordt het snel saao denk ik. Ik reageer later uitgebreider!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 10:15

Nightingale schreef:
Ik vind het een ontzettend leuk en origineel idee, zou ook best een keer je teksten na willen lopen als je dat wilt. Verder zou ik wel graag veel details zien in SketchUp, anders wordt het snel saao denk ik. Ik reageer later uitgebreider!

Bedankt voor je reactie! Het zou erg fijn zijn als je het na afloop zou kunnen testen. :)
De plattegrond wordt inderdaad zo gedetailleerd mogelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:03

Ik zie dit alleen niet als grafisch ontwerp / webdesign omdat het klaarblijkelijk een standaard theme is van weebly. Hij wordt bijvoorbeeld hier op dezelfde manier toegepast: http://equestriangame.weebly.com/johnson-ranch.html Als je dit soort dingen in je portfolio wil stoppen voor later is het écht aan te raden om vanaf scratch zelf de boel te ontwerpen en te bouwen / te laten bouwen. Ik werk in de sector inmiddels een paar jaar, en hier wordt gigantisch hard doorheen geprikt.

Het sketchup gedeelte daarentegen is wel leuk en origineel, :j

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:16

Jans schreef:
Ik zie dit alleen niet als grafisch ontwerp / webdesign omdat het klaarblijkelijk een standaard theme is van weebly. Hij wordt bijvoorbeeld hier op dezelfde manier toegepast: http://equestriangame.weebly.com/johnson-ranch.html Als je dit soort dingen in je portfolio wil stoppen voor later is het écht aan te raden om vanaf scratch zelf de boel te ontwerpen en te bouwen / te laten bouwen. Ik werk in de sector inmiddels een paar jaar, en hier wordt gigantisch hard doorheen geprikt.

Het sketchup gedeelte daarentegen is wel leuk en origineel, :j

Bedankt voor de link, even wat meer prioriteit geven aan het 'costumizen' van de style dus. Door iedere keer te rommelen aan de door Weebly opgezette thema's, boeken te lezen en op internet rond te speuren, hoop ik inderdaad ooit kundig genoeg te zijn om een complete site zelf te schrijven. Lijkt me ontzettend gaaf.
Bedankt voor je commentaar, daar ga ik zeker wat mee doen. :)

Nightingale

Re: [WIP][GO] Een Niet-Automatisch spel; de opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:53

Ben je alweer wat verder? Inderdaad is dit niet echt webdesign, maar als je je portfolio erbuiten laat kan je wel aardig wat leuke aanpassingen maken die het uiterlijk van je website meer uniek maken. Zo kan je bijvoorbeeld die saaie houten achtergrond vervangen door iets wat meer toepasselijk is. Ook zijn de pagina's nog wat saai, je kunt misschien iets doen met de tekstindeling waardoor het er beter uit gaat zien, maar ik mis vooral de kleur nog. Weet je al wat je gaat doen met de paarden zelf? Het gebruik van echte foto's voor de paarden in het spel vind ik persoonlijk niks, het spel wordt veel persoonlijker als je zelf iets maakt in verschillende rassen en kleuren. Ik weet niet of je zelf goed overweg kunt met Digital Art, maar anders kan je ook altijd op zoek naar iemand anders die je wil helpen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, ben benieuwd wat je er verder van gaat maken!