Een paar maandjes terug begon ik te tekenen en kwam dit eruit:

en het ging steeds iets beter!

Toch heb ik steeds weer als ik begin van die momenten.. "Hmmm, niet mooi, ik begin wel opnieuw."
"Dit lijkt nergens op.. veel te getekend.." Hmmppf.. Zo vaak zucht momentjes en denken dat het toch niet zo mooi gaat worden.

Maar door de vele tips hier ben ik door gegaan. Kleuren moesten wat dieper, nog eens wat donkerder etc etc.. Verhoudingen lukt wel aardig doormiddel van geruit papier gebruiken om de grote lijnen uit te kunnen tekenen. Maar dan dat inkleuren steeds..

En toch gaat het steeds beter, ondanks dat gevoel dat het tóch niet zo mooi gaat worden..
Maar ik heb wel geleerd tijdens het tekenen dat je gewoon NIET moet opgeven.
Gewoon dóórgaan.
Laag na laag na laag..
Een tekening in 50 stappen
En dan krijg je dit.

Dus als ik weer even twijfel aan mijzelf kijk ik weer even in dat album om ál die stappen achter elkaar weer eens te zien. Dan weet ik ook meteen weer, 'maar natuurlijk is het nu nog niet mooi.. je bent er ook nog lang niet!? Geduld is een schone zaak!' En een tekening kun je best later nog wat 'bijwerken'. En ja, natuurlijk is het eng om ineens hard op je potlood te drukken als je eindelijk denkt 'hij begint nu wel mooi te worden'. Maar tis maar een tekenblaadje.. en oefening baart kunst
Dus hopelijk kan ik met dit topic ook andere beginnende tekenaars inspireren om door te gaan met tekenen, want het is zó leuk!
Nogmaals dank voor alle tips en lieve woorden. En daar bedoel ik ook JOU mee
Door [UK] heb ik veel meer uit mijzelf gehaald dan ik ooit gedacht had!
Maar ben gewoon enthousiast
Bij de tekening van het bruine paard, dacht ik toch al het beste uit mezelf gehaald te hebben, maar ik leer nog steeds iedere keer bij en als ik andere tekenaars hier zie wíl ik nog meer tekenen
, ik ga er van de week eens even goed na kijken en hopelijk steek ik er wat van op
Het zijn gewoon technieken die je jezelf moet aanleren. Staps gewijs te werk gaan en gewoon goed kijken.
Maar voor mijn gevoel kan het altijd nóg mooier. Ik kan zo een paar boktnamen opnoemen van mensen die ik zéér bewonder!