[FOTO] Ponykamp. (Nieuw voor mij!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

[FOTO] Ponykamp. (Nieuw voor mij!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 00:56

Heyhoi bokkers!
Afgelopen 2 dagen ben ik gaan helpen op een klein ponykampje en ging ik ook foto's trekken voor op haar website. Maar een ponykamp heb ik nu eenmaal nog nooit gefotografeerd en ik wist dus niet goed of ik de sfeer wel ging kunnen vastleggen.. Ik ben benieuwd naar jullie mening.. :P
Tips zijn van harte welkom!
Ik heb zowat de eerste de beste even door photoshop gehaald :)

Mijn camera is een Canon EOS 1100D
(wel met een professionelere lens) zou even moeten kijken welke moesten jullie het willen weten :)

1.Afbeelding

(dat witte dingetje eventueel nog wegwerken)
2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

Ik ben dus erg benieuwd, het zijn er nu nog niet zo veel :P Maar laat zeker een reactie achter!

Ojajoh

Re: [FOTO] Ponykamp. (Nieuw voor mij!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 07:36

hmmm ik persoonlijk vindt het niet passen bij een beeld van een ponykamp, ponykamp is toch vaak vrolijke kinderen en paarden toch?
Het moet uitstralen dat het leuk is :)

Foto 1 is mooi maar voegt er niet veel aan toe.
Foto 2 is idd wat we willen zien maar dan scherp ;)
Foto 3 is onduidelijk en geeft niets aan
foto 4, kind onscherp en pony heeft geen happy blik of een rustgevende uitstraling. dus zou ik zeker niet op een website zetten.
foto 5 Goed idee,maar niet scherp.....of althans de scherpte op de verkeerde plaats

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:24

Ik vind dit persoonlijk ook niet het beeld wat je van een ponykamp verwacht Ik verwacht dan eerder foto's van krijsende kinderen met een tuinslang die een paard wassen, kinderen die keten in de slaapkamers, veel geknuffel en weet ik veel :P Ik ga dus mee met het commentaar hierboven :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 12:01

lifaya schreef:
Ik vind dit persoonlijk ook niet het beeld wat je van een ponykamp verwacht Ik verwacht dan eerder foto's van krijsende kinderen met een tuinslang die een paard wassen, kinderen die keten in de slaapkamers, veel geknuffel en weet ik veel :P Ik ga dus mee met het commentaar hierboven :j

Sorry, maar zo ging het er ook niet aan toe. Er zijn geen krijsende kinderen daar, het was een groepje van 5 waarvan 2 kinderen met autisme.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 12:03

En dit zijn bijlange niet alle foto's hoor :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:04

Dan nog komt het thema ponykamp niet naar voren in mijn ogen ;) en ook kinderen met autisme kunnen prima krijsen van blijdschap hoor :) Snap je mijn punt? Je gebruikt het thema ponykamp, maar dit is dus niet terug te zien in de foto's :) Dit betekent niet dat het slechte foto's zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:06

Ik vind foto 3 juist wel erg bijzonder.
En de oogfoto vind ik ook mooi.
Heeft die pony een aparte pupil of is het schaduw/reflectie?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 12:23

Achnouja :P ik zal misschien wel het idee hebben dat de foto's te sfeer weergeven omdat ik daar zelf 2 dagen ben geweest. Het is iig een heel afgelegen dingetje in het bos, heel rustig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 12:25

KoudbloedKim schreef:
Ik vind foto 3 juist wel erg bijzonder.
En de oogfoto vind ik ook mooi.
Heeft die pony een aparte pupil of is het schaduw/reflectie?

Nee, ik denk wel dat hij zo'n apart oogje heeft :)

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:14

Ik vind het hele leuke, vrolijke foto's :j mij lijkt het dat het daar hartstikke gezellig was! :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:34

Je 2 post aan foto's dekt de lading vele malen beter

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:44

ehum, wat is die mevrouw op foto 3 aan het doen? (van de 2de reachtie met foto's van jou)
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 24-08-13 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:44

voor de rest,

1ste reachtie: hele leuke en mooi e foto's! maar ik vindt het niet echt ponykamp-style

2de reachtie: hele leuke en vrolijke foto's! dit is dus wel weer ponykamp-style!!! :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:24

Prachtige sfeervolle foto's die mooi de band en het therapeutisch contact tussen deze kinderen en paarden weergeven. Mooi gedaan!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:14

Ben het helemaal met Britt1 eens: prachtige foto's die het samenspel en therapeutische omgang weergeven. Ik denk dat als het over kinderen met een beperking gaat, dat je dan juist foto's wilt die rust uitstralen en geen drukke, gillende kinderen op de foto wilt. Mijn zusje zou er alleszins wat bangig van worden dan.
Ik vind t heel mooi gedaan.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:45

Foto 4 van de OP vind ik niet echt een foto waarvan je zegt dat dit ook een goed kamp is. Bah wat zit die sperriem totaal niet goed. Dus begeleiding die of niet oplet of zelf geen verstand hebben.

Foto's uit je reactie vind ik beter, maar ik stoore heel erg aan alle bloemetjes en donkere vlekken die het beeld voor mij "troebel" en niet duidelijk maken...
Erg jammer

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:18

Ik vind dit juist goede foto's. Je bent lekker aan het experimenteren met compositie en dingen op de voorgrond zetten waardoor de foto meer diepte krijgt. Leuk juist! Je hebt je veel meer gefocused op de sfeer. Wat ik opmaak uit jouw verhaal is dit een vrij rustig kamp. En dat zie ik ook terug in de foto's.

Deze foto's zijn niet gemaakt ter promotie van het kamp toch? Of wel? Want dan zou ik idd die met het hoofdstel even weg laten.

Foto 5 vind ik echt prachtig! Van je 2de post vind ik dat bij foto 3 en 4 teveel met het contrast is gespeeld. Ze knallen er enorm uit en passen niet in de serie. Daarbij is foto 3 geen fijn moment - wat doet de vrouw? Waar kijkt het jongetje naar? - ik kijk eigenlijk niet eens naar de pony, die er toch wel leuk op staat.

Ik zou zeggen ga zo door. Foto's van een kamp hoeven niet zo gemaakt te worden als sommige mensen hier omschrijven.. Je hoeft geen totaal beeld te hebben van een paard wat mooi in actie is met een lachend kind erop.. Ja, altijd handig om die er tussen te hebben voor evt promotie, maar in een serie waarin je de sfeer wilt vast leggen zijn close ups zoals foto 5 echt prachtig!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 23:24

TammyVN schreef:
Ik vind dit juist goede foto's. Je bent lekker aan het experimenteren met compositie en dingen op de voorgrond zetten waardoor de foto meer diepte krijgt. Leuk juist! Je hebt je veel meer gefocused op de sfeer. Wat ik opmaak uit jouw verhaal is dit een vrij rustig kamp. En dat zie ik ook terug in de foto's.

Deze foto's zijn niet gemaakt ter promotie van het kamp toch? Of wel? Want dan zou ik idd die met het hoofdstel even weg laten.

Foto 5 vind ik echt prachtig! Van je 2de post vind ik dat bij foto 3 en 4 teveel met het contrast is gespeeld. Ze knallen er enorm uit en passen niet in de serie. Daarbij is foto 3 geen fijn moment - wat doet de vrouw? Waar kijkt het jongetje naar? - ik kijk eigenlijk niet eens naar de pony, die er toch wel leuk op staat.

Ik zou zeggen ga zo door. Foto's van een kamp hoeven niet zo gemaakt te worden als sommige mensen hier omschrijven.. Je hoeft geen totaal beeld te hebben van een paard wat mooi in actie is met een lachend kind erop.. Ja, altijd handig om die er tussen te hebben voor evt promotie, maar in een serie waarin je de sfeer wilt vast leggen zijn close ups zoals foto 5 echt prachtig!

Het was een soort van parcours en ze moesten de tennisballen af de kegels doen met een zweep.

Nouja verder bedankt voor alle reacties! ik heb er veel aan :)
Ik heb nu zo ongeveer 58 foto's ingeleverd, dus heb er nog veel meer, willen jullie er nog een paar zien? voor nog meer het idee te krijgen hoe het eruit zag :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:39

Ja ik snap het wel, wat er gebeurd, zeker nu je het uitlegt, maar het idee komt niet goed over.. Dus misschien vanuit een andere hoek :). Ik lees nu net dat ze voor een website gebruikt worden (overheen gelezen), dan zijn een paar totaal beelden van blije kinderen wel handig en zou ik foto 4 weg laten, paard kijkt niet blij en het hoofdstel zit niet goed..

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 23:42

Nouja, uit 58 foto's kan je er denk ik wel 15 geschikte selecteren! Degene die het ponykamp geeft was iig heel erg positief en superblij en dat is het gene wat telt denk ik :P

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:43

Dat klopt, maar je post ze hier voor advies en tips, dus dan geven wij die ook toch? Dan kan je zelf kijken wat je er verder mee doet ;).

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 23:46

Ja hoor! :j bedoelde het niet zo haha :P

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:48

Hele mooie serie waarin ik veel geëxperimenteer zie! :)
Ik denk persoonlijk dat het belangrijk is dat als het voor een rustig ponykamp met o.a. kinderen met autisme het goed is om echt een 'sfeer' te laten zien, vertrouwd, veilig, rust, 1 op 1 met het dier.. De therapeutische werking van de paarden, beetje zweverig dus eigenlijk.

Ik vind dan ook (doortellend) dat..

Foto 1 geschikt is voor een leuke detail, maar dat hangt af wat ze willen laten zien.
Foto 2 echt een top foto is om zo'n kamp in beeld te brengen! +:)+ De rust die er bij het jongetje te zien is, het paard, de begeleiding op de achtergrond (prettig voor de ouders én het kind, je staat er niet helemaal alleen voor ;) )..
Foto 3 vind ik een fijne achtergrondfoto, voor een banner of header bijvoorbeeld.
Foto 5, zelfde als foto 1 het is een fijne foto (detail), maar het ligt er maar net aan wat de 'opdrachtgever' wil.
Foto 6 weer zo'n top foto als foto 2!! +:)+ de interactie, het vertrouwen, de rust, het straalt er echt van af. Beetje het idee van lekker in je eigen wereldje zitten met een dier die je compleet begrijpt en alle geduld met je heeft wanneer niemand je begrijpt.. ;)
En foto 10, goed om ook te laten zien dat het niet 1 op 1 continu is maar er ook zeker plezier met anderen is! :)

Ik zou (persoonlijk) voor dit soort ponykampen dus foto's zien waar rust, geduld, vertrouwen, een veilig gevoel, de interactie met het dier echt goed duidelijk naar voren komen. Dan denk ik aan een dikke knuffel, of zo lekker relaxed dagdromen op de rug van het paard, een aai over de hals / het hoofd met een glimlach.. Maar mogen er ook best wat foto's tussen zitten waar er duidelijk plezier is samen met anderen, zoals die laatste foto! :)

Vind dat je goed bezig bent geweest hoor, soms is de scherpte alleen niet helemaal fijn maar denk dat het al moeilijk genoeg was om alleen al de sfeer vast weten te leggen.