[FOTO] Fotograven: Deze foto's op canvas of plexiglas?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

[FOTO] Fotograven: Deze foto's op canvas of plexiglas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 10:02

Hai allemaal,

Onderstaande foto's heb ik zelf gemaakt in Noorwegen (ik ben officieel Noorse, al ben ik in Nederland geboren) en hebben voor mij bijzondere waarde.
Deze foto's willen mijn vriend en ik dan ook aan de muur hangen in de woonkamer. In eerste instantie op canvas, maar nu is ons oog gevallen op plexiglas. Vooral door de intensiteit die je daarvan ziet.

Nu weet ik dat niet elke foto geschikt is voor plexiglas, dus ik zou graag jullie oordeel willen of de foto's geschikt zijn.

Indien gewenst kan ik de originele foto's mailen, aangezien met uploaden de kwaliteit achteruit gaat.

Het bos waar ik elke zomer als kind in wandelde met mijn vader, of ouders, of oma etc
Afbeelding

In de winter 2010 waren we met de kerst in Noorwegen, voor het eerst in mijn leven, en voornamelijk om het eerste jaar na mijn moeders overlijden door te komen. Deze foto heb ik gemaakt in Oslo haven, het was -24 buiten ongeveer. 14.00 en de zon ging alweer onder.
Afbeelding

Deze foto heb ik, net als de bosfoto, afgelopen maand gemaakt. Dit was bij het zomerhuisje van mijn tante.
Afbeelding

Graag jullie advies.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 23-08-13 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Anoniem

Re: [FOTO] Fotograven: Deze foto's op canvas of plexiglas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:33

2e foto! erg gave foto! :j

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 13:35

Frederieke_ schreef:
2e foto! erg gave foto! :j

ze komen alledrie aan de muur, maar of op canvas, of op plexiglas. Dat was m'n vraag haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:22

Ik zou de eerste niet op canvas/plexiglas doen... Hij is overbelicht en niet scherp.
Edit: En de laatste zou ik bewerken zodat je horizon recht is.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 17:42

Doanique schreef:
Ik zou de eerste niet op canvas/plexiglas doen... Hij is overbelicht en niet scherp.
Edit: En de laatste zou ik bewerken zodat je horizon recht is.

thanx voor de tip! foto's zijn nog onbewerkt, heb van de onderste een stuk of wat, moet de juiste nog uitzoeken, rechtmaken ga ik proberen niet te vergeten haha
Wb de eerste, ik weet dat die niet helemaal scherp is, maar die komt hoe dan ook aan de muur.

ik twijfel puur tussen camvas en plexiglas, niet over de foto's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:52

Dan zou ik voor plexiglas gaan, komt het mooiste tot z'n recht bij dit soort fotos.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:55

Dibond is het mooist vind ik...wel zou ik ze als je hier zelf goed in bent òf iemand vragen die goed kan bewerken de foto's even na te lopen..er is vèèèl meer uit te halen dan dit, zou zonde zijn anders.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 09:15

judithh schreef:
Dibond is het mooist vind ik...wel zou ik ze als je hier zelf goed in bent òf iemand vragen die goed kan bewerken de foto's even na te lopen..er is vèèèl meer uit te halen dan dit, zou zonde zijn anders.

Een kennis van me heeft een grafisch (web)design bureau, die wilde ik idd vragen.

Echt qua foto software ken ik eigenlijk niemand die ik daarvoor kan vragen.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:26

Ik zou niet voor canvas gaan, dat vind ik meer iets voor een familie foto oid. Plexiglas heb ik zelf aan de muur en is super mooi geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:31

Lastig te beoordelen op lage resolutie... ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:38

Ik zou zelf voor een fotoafdruk altijd voor dibond gaan ( http://www.top-canvasfoto.com/dibond.html ), maar bij een keuze tussen canvas en plexiglas: plexiglas. Maar dat is persoonlijk, ik vind zelf de structuur van canvas niet mooi. Ik denk eigenlijk dat je daar je keuze van af moet laten hangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:41

Maar dibond zou ik dan ook alleen kiezen als er geplakt wordt. Niet direct print-to-plate.
Want de kwaliteit van print-to-plate is meestal om te huilen...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:43

Ik weet niet wat 'meestal' het geval is :) Ik heb zelf twee keer dibond besteld bij de webshop hierboven, en de printkwaliteit daarvan was gewoon goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:28

Maar een print kan nooit de kwaliteit van een echte afdruk hebben.
Als je de resultaten naast elkaar legt, is dat een wereld van verschil.

Ik weet dat sommige mensen ook mindere kwaliteit accepteren, of zelfs geweldig vinden.
Maar je ziet pas wat je mist als je een verlijmde foto op dibond, naast een print to plate versie legt.

Als je dan toch n smak geld neerlegt, is het echt de moeite om een beetje meer te betalen voor een veel beter resultaat, dat nog langer mooi en kleur-echt blijft ook.

De leverancier die je noemt levert inderdaad wel mooi werk, tenminste, hun albums zijn keurig!
Maar die worden wel echt afgedrukt ipv geprint. Dus ik weet niet hoe bij hen de printkwaliteit is.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:35

Je poneert nu jouw mening als een feit Femke, dat is iets waar lastig op te reageren is. Ik vind dat er meer degelijke opties zijn, zoals bijvoorbeeld de toko die ik hierboven aangeraden heb. En ik vind bovendien dat iedereen zijn eigen keuzes mag maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:18

Het is toch ook een feit dan een printer onmogelijk dezelfde kwaliteit haalt dan een echte fotoafdruk.... zeker op een ruwig materiaal....

Tuurlijk, iedereen mag vinden wat hij wil. Ik toch net zo goed?
Ik waarschuw alleen, en nog uit ervaring en met degelijke argumentatie ook, dat de kwaliteit van print to plate niet vergelijkbaar is met de kwaliteit van een echte foto. Thats all.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 19:30

Bedankt voor alle reacties :)

Dibond ben ik totaal niet bekend mee, ik zal me er eens in verdiepen.

Heb 1 grote canvas hangen in de kamer (naja, die staat klaar om opgehangen te worden na de verhuizing in februari _O-) En vind het op zich wel heel mooi.

Maar ik was verrast door de mooie kleuren die ik zag op plexiglas foto's bij Loods 5, vandaar dat we daarover na zijn gaan denken.