Op zoek naar een specifiek programma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Op zoek naar een specifiek programma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 12:16

Ik hoop dat iemand weet welke ik bedoel.
Ik heb vroeger een programma gehad, was gratis te downloaden.
Daarmee kon ik met het penceeltje één of meerdere kleurtinten aanklikken met de muis en dan deed hij automatisch de rest van de foto zwart/wit maken
en dan alleen de kleuren wat ik dus had aangeklikt in kleur laten. Ik heb zelf paint shop pro en kan het dus ook met lagen over elkaar doen en dan gummen.
Maar voor de foto's waar ik het nu voor nodig heb zoek ik dus eigenlijk dit programma omdat het met de gum heel moeilijk is.
Is een veld met paarse bloemen en daar zit ook groen gras tussendoor en ik wil dus het paarse alleen op de foto en de rest dus zwart wit en met de gum is dat haast niet te doen.
Dus ik hoop dat iemand misschien een andere oplossing voor me heeft, ik weet de naam van dat programma niet meer.

Groetjes Melissa

Jolandaa_

Re: Op zoek naar een specifiek programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:17

photofiltre?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 12:21

Nee was niet photofiltre wat ik bedoel.

Ik hoefde alleen maar met een pipetje de kleuren die ik wilde behouden aan te klikken en dan op 'OK' te klikken dan deed het programma zelf alles zwart/wit maken en dan de kleuren behouden wat ik heb aangeklikt. Ik baal echt als een stekker dat ik het kwijt ben, dat was zo'n fijn programma..
En zo handig voor de foto's waarbij ik het nu nodig heb. Is niet te doen om alles met de hand weg te gummen omdat er ook groen tussen het paars doorloopt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 11:30

Even een upje, hopelijk is er nog iemand die me kan helpen