[FOTO] Tips gevraagd voor mijn 'portfolio'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stvieee

[FOTO] Tips gevraagd voor mijn 'portfolio'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 18:16

Hey allemaal!

Sinds kort heeft mijn vader een canon 700D aangeschaft. Ik ben van plan om straks hiervoor een cursus te volgen. Heb op het moment nog echt het idee dat ik maar iets doe en niet weet waar alle instellingen voor zijn. :')

Degene die zich vervelen, zouden eventjes naar mijn foto's willen kijken en me hiervoor tips willen geven? Aub er dan ook in jip en janneke taal bijzetten hoe ik dit kan verhelpen (welke in stellingen ik moet gebruiken enz.) :D

1:
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Groetjes Stevie
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 21-08-13 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in de openingspost gezet en [TAG] toegevoegd.

stvieee

Re: Tips gevraagd voor mijn 'portfolio'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 21:03

niemand?

Hutcherson

Re: Tips gevraagd voor mijn 'portfolio'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:56

Uhm, ik denk dat je iets teveel gebruik maakt van afsnijding. Kan hele leuke effecten hebben maar bijvoorbeeld bij de hond en het paarden hoofd(foto2) vind ik deze niet goed uitpakken.

Ook de laatste spring foto vind ik best onprofessioneel(dat geeft niks) maar zoon foto kan iedereen maken. Probeer eens wat dichter bij de sprong te gaan staan en meer closeups te nemen. Daar kunnen best leuke dingen uitkomen denk ik.

Leen

Re: [FOTO] Tips gevraagd voor mijn 'portfolio'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:25

Bij de eerste was het denk ik mooier geweest om wat meer scherpte diepte te creeeren, het idee is wel leuk. De tweede spreekt mij persoonlijk niet zo aan, is het door de compositie, het beeld of de kleuren, ik ben er niet over uit. Bij de 3e moet je letten op de schuine horizon.
Die van de hond vind ik wel mooi, net het juiste moment, maar ik had hem liever wat scherper gezien, ook het donkere stuk in de achtergrond steekt niet mooi af tegen over de hond. Op de laatste foto sta je verkeerd, probeer zo veel mogelijk de zon over je schouder te laten komen. Nu is de kant die wij zien bedekt met schaduw, terwijl je anders mooi de spieren, oog, details aan het hoofdstel,... zag. Compositie is niet slecht, maar probeer wel alles erop te zetten, dus ook de voeten van de staanders.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 08:26

Bedankt! Zal er op gaan letten. :)

Hoe creëer ik meer scherpte diepte, oke scherpte snap ik wel, maar diepte? :P

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:32

De scherptediepte kan je met je diafragma regelen. Wil je meer scherptediepte, dus een groter deel van de foto scherp, dan moet je je diafragma omhoog doen. Stel je lens begint bij f3.5 dan krijg je met bijvoorbeeld f8 een grotere scherptediepte.

Bij de 'wat mindere' lenzen is het vaak ook slim om je diafragma ietsje omhoog te doen (is kleiner te maken, ja logisch :p) dan is de scherpte ook beter.