Verschil Bruynzeel kleurpotloden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Verschil Bruynzeel kleurpotloden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:03

Ik heb even een vraag aan degenen die vaker met kleurpotloden werken.

Ik ken Bruynzeel als 'het merk' voor kleurpotloden en heb van de week een eenvoudig blikje hiervan voor mezelf gekocht, voor wat eenvoudig kleurwerk misschien mandala's etc.

Nu zag mijn moeder dat en bood aan dat ik haar grote doos met eveneens Bruynzeel kleurpotloden wel mocht lenen om erbij te hebben. Deze doos is denk ik gauw 15 jaar oud, zoniet ouder.

Alleen merk ik nu een verschil in potloden. Die uit de grote, oudere doos geven een veel betere intensere kleur. Die uit het kleine nieuwe doosje geven minder af en zijn op papier dus veel lichter ook als ik een zelfde kleur als bijvoorbeeld zwart of een tint rood pak.

Nu wil ik graag weten: Waren Bruynzeel kleurpotloden 15 jaar geleden gewoon veel beter van kwaliteit dan nu? Of zit er misschien verschil in de kwaliteit en heb ik per ongeluk een te goedkoop doosje gekocht. Ik dacht Bruynzeel in een blikje moet wel goed zijn, maar nu twijfel ik daar dus over :=

Wie oh wie kan me meer vertellen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:12

Staat er nog wat op de verpakking wat voor type potloden het zijn? daar kan verschil in zitten.

Alwiene

Re: Verschil Bruynzeel kleurpotloden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:28

Nee niet dat ik kan ontdekken. Er staat gewoon op 12 kleurpotloden en op het blikje staat MXZ in relief, maar geen idee waar dat voor staat eigenlijk :=

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:30

Klopt wel. Mijn moeder heeft een doos die zeker wel 30 jaar oud is en die kwaliteit halen die potloden van nu echt totaal niet. Dat was 15 jaar geleden al het geval.

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:41

Bij mijn bruynzeel potloden merk ik soms wel verschil tussen verschillende tinten, de ene oranje geeft veel meer kleur af dan de andere, maar deze komen wel uit dezelfde doos (paar jaar oud). Misschien dat jij net pech gehad hebt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:53

Dat is geen pech :). De potloden van 'vroeger' waren gewoonweg beter dan de huidige.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 10:27

Bedankt voor de reacties! Balen, want die oude zijn echt veel fijner. Is er een ander merk wat nu nog net zo fijn is als de Bruynzeel van vroeger waren misschien? :=