Breyer / Schleich (1:32?) (paarden en andere dieren)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Breyer / Schleich (1:32?) (paarden en andere dieren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:08

Er zitten hier een aantal creatievelingen die modelpaardjes ombouwen tot look-a-likes van hun eigen paardje en daarover gaat dus mijn vraag.

Via de zoekoptie kwam ik al wel het e.e.a. tegen, maar helaas stopte mijn draadje toen ik in een dood gelopen HK topic terecht kwam. Helaas...

Ik ben namelijk bezig met een maquette, schaal 1:32. Daar zou ik heel graag ook wat meer bij willen hebben dan alleen een gebouw, denk aan decoratie dingetjes zoals dieren en mensen. Nu begon ik met zoeken naar de paarden en vond ik de Breyer Stablemates (geen idee of Schleich ook modelpaarden heeft met de juiste schaal?), deze zijn exact in de goede schaal dus ik was al helemaal happy! :D Alleen toen ik verder ging zoeken naar paardjes die ook werkelijk passen bij het idee dat ik heb, vond ik helemaal niks. Het zijn allemaal rond rennende, showende, paarden. Ik ben juist opzoek naar een paard dat lekker rustig op stal staat of lekker in het weiland aan het grazen is. Die lijken onvindbaar...

Het overschilderen naar mijn eigen smaak (een look-a-like Disco wellicht :P ) zie ik mezelf nog wel eens doen, maar de houding compleet veranderen eerlijk gezegd niet direct. :\

Nu dus mijn vraag of er iemand hier tips heeft (voor het zelf maken/verbouwen?), maar ook voor de andere figuren (mensen, honden, katten, koeien, kippen, konijnen, schapen, geiten e.d. ).

Alvast super bedankt!

Marinke

monnikenburg

Re: Breyer / Schleich (1:32?) (paarden en andere dieren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:09

misschien moet je richting een resin model gaan?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:12

Als je maar kleine dingen hoeft te verbuigen kan je dat gewoon doen door het warm te maken met bijv een aansteker, en dan in de goede houding onder een koude kraan houden.
Bij grotere delen kan je beter een stukje wegsnijden en daar dan een nieuw stuk klei in maken, moet je wel de structuur e.d. opnieuw maken..

edit;; je hebt wel grazende pony's van schleich :)