Hier op Bokt is het al meerdere malen verschenen, maar mocht je het ook erg graag willen doen; SketchUp is gratis en is bij Google zelf te downloaden:
http://www.sketchup.com/
Hoe dan ook; bij SketchUp heb je alle ruimte om wat dan ook in 3D te maken. Een huis, een stal, een arena, et cetera.
Bij mij het idee om een luxe pensionstal te bouwen, zodat ik lekker veel onderdelen heb waartussen ik kan switchen wat saaiheid wellicht tegen gaat.
Zo wilde ik minimaal de volgende onderdelen in de pensionstal verwerken:
* Stallencomplex a 20 stallen, voor recreatieruiters
- Iedere stal 4x4
- Iedere stal uitloop
- Zadelkamer
- Binnenbak
* Stallencomplex voor sportruiters
* Hengstenstal a 4 stallen
- Iedere stal 4x4
- Iedere stal uitloop
- Tussen iedere stal een breed voetpad
* Stro en hooi opslag
* Buitenbak
* Wedstrijdbak
* 5x grote weide
* 10x paddock
Voor de rest wordt het nog even brainstormen.
Zo ben ik begonnen met een ruwe schets van het eerste gedeelte van het terrein. Dit bevat onder andere de oprijlaan, de parkeerplaatsen en het stallencomplex voor recreatieruiters.
Om dit meteen wat duidelijker te maken heb ik hier vrijwel direct een 3D opzet bij gemaakt, met sommige vlakken al ingekleurd.
Het overzicht van het eerste gedeelte. De stallen zijn dus nog behoorlijk veel werk, niets is in feite nog klaar.

Voorkant van het stallencomplex van de recreatieruiters. Hier is het bloemperk al bijna af, de textuur op de muur van de wand moet nog veranderd worden.

Het voorste gedeelte met onder andere de oprit.

Alles is op werkelijk formaat gemaakt, in meters. Tot nu toe zit er al gemiddeld 2 uur in, nog veel uren voor me dus!

Tot nu toe is het dus ook nog niet zo boeiend. Ik hoop me nu op de stallen in het eerste stallencomplex te kunnen concentreren, zodat die gauw genoeg af zijn.
Groetjes,
Leonie

Ben wel benieuwd hoe het gaat worden dus ik volg