Fotostudio - beginner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Fotostudio - beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 06:59

Hallo :wave:

Ik wil graag gaan oefenen met studio fotografie, echter heb ik geen studio. -O-
Ik kwam dit startersetje tegen https://www.vidaxl.nl/fotostudio-set-me ... ts-paraplu

Is dit wat of is dit 3x niks?

Mijn doel is het oefenen met studio fotografie om te kijken of ik dit leuk vind. :)
De set word eenmalig opgezet in een droge, verwarmde kelder.

Ik fotografeer met een Canon EOS 550D met de 50mm F/1.8 lens.
Ik hoor graag jullie meningen. :)

Priscilla__

Re: Fotostudio - beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:25

Ik zou persoonlijk niet voor dit setje gaan, heb er niet heel veel goede dingen over gehoord qua kwaliteit. Verder is het ook 'merkloos' dus mocht er onderdelen kapot gaan kun je deze niet los nieuw kopen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 07:36

Daar heb je een goed punt, heel niet aan gedacht!
Weet je toevallig een leuk B merk, waar ik na zou kunnen kijken?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:03

Je zou ook kunnen beginnen met een studio met natuurlijk licht. Zo hoef je nog geen dure lampen en flitsers aan te schaffen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 12:57

Babeth, bedankt voor je reactie. Bedoel je met normale lampen? In de kelder komt namelijk geen daglicht binnen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:20

Oh je wilt het in de kelder doen, dan werkt het niet nee haha. Ik doelde meer op eeb kamer met een groot raam erin voor veel licht

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:36

Ah zo, dankjewel voor je reactie. :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:36

Ik zelf heb een keer 2 goedkope flitsers aangeschaft. Vooral als je net als ik nog helemaal geen ervaring hebt met flitsers is het leuk om mee te oefenen :j

Ik persoonlijk vind de set die je laat zien wel erg aan de prijs voor wat je krijgt. Bij mijn flitsers zaten namelijk een paraplu en een softbox. Ik vind de softbox 100x fijner om mee te werken en hier krijg je 9x een paraplu der bij.. Dan zou ik eerder voor betere flitsers gaan er zijn namelijk genoeg goede flitsers in die prijsklasse :j.

De achtergrond set is waarschijnlijk ook niet zo stevig. Van wat ik op bokt lees raden de meeste bokkers niet zoon goedkope achtergrond set aan omdat deze onstevig zou zijn en snel zou omvallen met bijvoorbeeld dieren.
Ik persoonlijk heb daar geen ervaring mee aangezien ik geen achtergrond set heb maar stof zou ook niks voor mij zijn. Der blijft veel haar aan hangen en word snel vies en schijnt ook best lastig te zijn met werken. Papieren rollen zoden dan mijn voorkeur hebben :)

Maar goed er zullen vast wel een paar bokkers zijn die er veel meer over kunnen vertellen! :D