[VER] zelfgeschreven verhaal: Elise

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ApplePapple

[VER] zelfgeschreven verhaal: Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 21:11

Hoihoi.
Ik heb een stukje geschreven, alleen nog geen passende titel!

Hoofdstuk 1.
Daar achter die bomen stond hij, het knapste, beste paard wat ik ooit had gezien! Mijn knapste en beste paard. De enige die ik had, ja op mijn beste vriendin (Kelsey) na, en wat gewone vriendinnen. Maar aan hem kon ik mijn verhalen kwijt, zijn naam was: Unistar. Een rare naam voor een haflinger. Hij had lange manen, een volle staart en kleurde goud. Mijn ouders wisten hier niks van dat hij bij een vriend stond. Hij moest eigenlijk weg. Ze wisten toch niet hoe hij eruit zag. Het boeide ze ook zwaar weinig.
Ik riep zijn naam: 'Unistar kom!' En hij kwam blij aangehupeld. Wat was ik blij om hem te zien! Ik was weg gegaan van thuis, snel weggeglipt. Mijn ouders waren weer aan het ruzieen. Het werd van kwaad tot erger. Mijn vader was altijd straal bezopen, en mijn moeder zat alleem maar aan de drugs. Ik plofte in de wei neer en begon heel hard te huilen. Unistar legde zijn hoofd in mijn nek. Dat stelde mij gerust. Unistar keek op en hinikde een keer. Aan de hinik te horen wist ik dat er iets was. Ik stond op en ging dicht tegen hem aan staan, we stonden beide vol spanning.
Hoofdstuk 2.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tot mijn verbazing was het Niels. Mijn vriend, bij hem had ik Unistar staan. Hij had zelf ook een paard, Nikita. Die 2 stonden samen in de wei. Hij vroeg: 'wat brengt jou zo laat hier?' 'Mijn ouders hadden weer ruzie!' En ik begon weer te huilen. Hij kwam dichter bij mij
staan. Unistar die ondertussen al was weggelopen keek een keer naar mij of alles nog wel goed was. Hij begon mij te knuffelen, daar kwamen die vlinders weer, maar het was zo raar. Ik was 13 en hij was al 22. Hij liet mij los en zei: 'op een dag komt het allemaal weer goed! Wil je anders even wat drinken?' Ik twijfelde maar zei toch: 'oke.' Daar liepen we samen richting zijn huis, het begon zacht te miezeren. We kwamen aan bij zijn huis, en liepen naar binnen. Ik vroeg waar zijn ouders waren. Hij zei: 'die zijn met de koeien op keuring en blijven daar vanacht omdat ze slecht weer hebben voorspeld.
De gedachte dat we nu met zn 2e waren was toch wel heel raar! Hij bood mij wat te drinken aan, en we dronken samen wat.
Het begon steeds harder te regenen. Toen ik me drinken op had zei ik: 'ik ga maar naar huis toe anders laten me ze helemaal niet meer binnen' hij zei: 'nee ik laat jou niet meer gaan want...

En?? Moet ik doorgaan?
Tips en spelfouten zijn altijd welkom maar hou het netjes!

esmee_2001

Re: [VER] zelfgeschreven verhaal: Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 04:56

Spannend ga alstjeblieft door
Meeeerrrr :-)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 16:43

Voorderest niemand?? :(

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:13

Stipje erbij gezet! :)
Ik vind het erg spannend!
Alleen ik vind de hoofdstukken wat kort... :o Maar erg leuk!
(De volgende keer dat je een update mag plaatsen moet je 1500 woorden verder zijn.)

x

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 21:28

ik ga de volgende keer zorgen dat ze langer zijn. bedankt voor de tip!!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 08:28

Voor de rest echt niemand :(

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:54

Geduld, hoe meer hoofdstukken je plaatst, hoe meer mensen gaan lezen. :)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 19:49

Voor de mensen die lezen... dit hoofdstuk is langer!

2. Hij zei: 'ik laat jou niet gaan want er is noodweer op komst.'
'Maar waar moet ik dan slapen?' Zei ik piepend. 'Ja bij mij want ik heb toch een 2 persoons bed' er ging een hele rare gedachte door mij heen, maar weg kwam ik hier toch niet. Hij is een kop groter en wel wat steviger. Dus ik zei zacht: 'ja is goed'
We keken nog even tv, en daarna vond hij het wel laat genoeg, ook al was het weekend. Ik liep achter hem aan naar boven. Eenmaal boven zei ik: 'ik heb geen pyama.' 'Dan ga je naakt' zei hij met een lach. Ik keek hem boos aan en hij zei: 'ik pak er wel een van ons smam' hij gaf mij de pyama en ik kleede me om. Ik moest in mn eigen lachen, dit ding was veel te groot! Maarja beter dan niks. Ik liep naar zijn bed en vond het raar. Hallo ik was pas 13! Hij zei: 'weltrusten' en knipte het licht uit. Daar lag ik in het donker langs een jongen die 9 jaar ouder was! Naar een half uur was ik nog steeds wakker en was het noodweer al toegeslagen. 1 flits verlichte heel de kamer, en er kwam een harde knal. Ik lag te bibberen. Niels werd wakker en vroeg: 'ben je bang?' Ik zei met een bibberende stem: 'ja eigenlijk wel' hij pakte mijn hand vast en zei: 'wees maar niet bang' bij mij ben je altijd veilig!' Die woorden stelde mij gerust maar tegelijkertijd gaf het me wel een raar idee. Er volgde nog een harde knal, en ik trilde heel erg. Niels trok mij naar hem toe. Ik lag tegen hem aan. Hij hield mij vast en streelde over mijn buik. Mijn ademhaling werd rustig en ikzelf ook. En ik viel in een lichte slaap. Hij gaf een kus op mn voorhoofd en zei: 'weltrusten'
Na 2 uur kreeg ik een nachtmerrie. Ik begon het uit te gillen! Niels werd er wakker van, en zei meteen: 'rustig Elise rustig, je bent bij mij en er is niks aan de hand' ik deed me ogen open en was gelukkig niet thuis, maar wel bij Niels! 'Wat had je voor droom?' Vroeg Niels. Ik vertelde het: 'ik kwam thuis en mijn vader vroeg meteen waar ik vandaan kwam. Hij schopte en sloeg me. Toen kwam mijn moeder en die trok me mee naar mijn kamer, Ze smeet mij in mijn kamer en deed de deur opslot. Ik kreeg geen eten en geen drinken. Niels ik durf niet naar huis!' Niels zei: 'ik heb een idee, maar nu eerst verder slapen' en we vielen in slaap.
3.
Ik werd vroeg wakker, veel had ik niet geslapen. Niels lag nog te slapen, ik wurmde mij los uit z’n armen en ging plassen. Ik keek in de spiegel hoe lelijk ik eigenlijk was. Het enige wat jongens in mij zagen, ik had een grote voorgevel. En dat vond ik zelfs lelijk aan mezelf! Ik bedacht wat voor idee hij zou hebben, maar er kwam niks in mij op. Ik liep terug en ging op de rand van het bed zitten. Niels werd wakker en vroeg: ‘ben je allang wakker?’ ‘nee pas net’ ‘heb je goed geslapen?’ ‘ja hoor’ maar ik bedoelde eigenlijk nee. ‘wat is je plan?’ vroeg ik zacht. ‘ik ga straks naar jou huis toe, en zeg tegen je moeder dat je bij mijn dochter logeren bent, maar eigenlijk blijf je dan nog een nachtje bij mij slapen, goed idee?’ ik dacht goed na, zou ik dat wel doen? Ik vind het best eng! Ik heb een beter idee zei ik. Ik had het niet eens in de gaten dat ik het zei. ‘nou vertel’ zei hij opdringerig. ‘jij gaat dadelijk mee naar ons thuis, en verteld dat het noodweer was en dat ik daarom bij jou dochter heb geslapen, kan ik in mijn eigen bed slapen! En dat is ook beter, jou ouders komen straks ook weer thuis en vinden dat natuurlijk ook raar!’ hij zei: ‘goed idee, maar nu eerst even wat eten, daarna breng ik je naar huis’
De minuten die volgde waren raar. Ik zou zo terug gaan naar mijn rare “ouders” ik wil ze niet eens ouders noemen, het zijn meer monsters! Het eten smaakte hier goed! Veel beter dan thuis. Hij zei: ‘wil je naar huis?’ ik zei: ‘oke’
We liepen samen over straat, we zwegen. ‘waar zou hij over denken?’ dacht ik. Verder in mijn dagdroom waren we al bij mijn huis aangekomen. Ik belde trillend aan. Mijn moeder deed woest de deur open, tot ze zag dat er iemand bij was. Ze werd rustig. Niels zei: ‘ze heeft vannacht bij mijn dochter geslapen. Het werd in een keer zulk noodweer. Vond ik iets te gevaarlijk!’ mijn moeder zei heel rustig: ‘fijn dat ze bij jullie kon blijven, dat ze niet over straat rond zwierf!’ ze meende er geen snars van, dat zag ik al meteen. Ik knikte lief naar Niels, en hij liep aan! Mijn moeder sleurde me mee naar binnen, en begon meteen te schreeuwen: ‘vieze vuile slet! Hoe durf je? Je moet gewoon naar huis komen, dan werd je maar getroffen door de bliksem.’ De tranen kwamen eraan. Ik dacht nee niet huilen. Maar helaas te laat, daar kwamen ze. Nu werd mijn moeder nog razender. Ze sloeg me met haar schoen. Ik probeerde te ontwijken, maar helaas te laat. Daar lag ik hulpeloos op de grond. Ze stampvoette weg. Ik had heel veel last van mijn rug gekregen. Ik hoorde voetstappen. Oh oh dat was foute boel, daar kwam mijn dronken vader aan. Hij had een bierfles in zijn handen. Hij pakte mij bij mijn nek en zette de bierfles aan mijn mond. Hij krijste: ‘zuipen dom kind, word maar net zo als mij, dan voel je je goed!’ ik spartelde tegen, maar ik kon nergens heen. Hij zat bovenop mij, en hij had een dikke bierbuik. Ik kon niks anders dan mijn mond open te doen. Ik kreeg het vieze bier in mijn mond. Ik slikte het door, en kreeg nog een flesje erachter aan. Bah, ik kon niet meer, maar ik moest. En daar kwam het 3e flesje, en daarna ook nog het 4e. Het werd zwart voor mijn ogen. Ik werd wakker, nog steeds in de gang, mijn rug voelde wel gebroken aan, en ik was heel erg misselijk van al dat bier! Ik probeerde op te staan, maar ik viel weer neer door de pijn. Nogmaals proberen, en weer viel ik. Ik werd heel misselijk en kroop maar naar de WC. Ik had een kater, dat was duidelijk! Het enige wat ik nog kon was overgeven. Naar een paar minuten voelde ik al een opluchting. Ik probeerde op te staan, dit keer met succes! Ik deed de voordeur open. Beide auto’s waren weg. Nu was ik gelukkig alleen. Ik strompelde naar de woonkamer. Ik plofte op de bank neer, niet slim, dat werd weer rennen naar de WC. Daar kwam weer een hele brok uit! En ging weer terug naar de bank. Ik ging rustig zitten, en voelde in mijn zakken. oliebol mijn telefoon zit er niet meer in… ik keek een keer goed rond, daar boven op die kast, daar lag ie. ‘laat maar liggen’ dacht ik. ‘Als ik die nu ga pakken komt het echt niet goed! Ik staarde voor mij uit, het ligt vast allemaal aan mij! Ik pak wel een warme douche, misschien verligt dat mijn rug’ dacht ik. Ik strompelde naar boven, pakte mijn pyama en kam. Ik zette de douche aan en ging eronder staan. Aahh dat was wel fijn voor mijn rug. Ik hoorde een auto aan komen rijden. Snel de douche uitdraaien en in mijn pyama, haren kammen. Oeps iets te vlug gedaan en maar snel boven de WC hangen. Ik hoorde de voordeur open gaan. Snel strompelde ik mijn bed in. Daar lag ik op mijn kleine kamer in het donker. Het lag vast allemaal aan mij, er kwamen weer tranen aan. Ik hoorde voetstappen op de trap, en ze kwamen steeds dichterbij. De deur van mijn kamer vloog open. ‘hoe voel je je?’ zei mijn “vader”. Ik antwoordde nep bezopen: ‘helemaal toppie pap!’ ‘goedzo lekker is dat drinken he!’ en hij gooide de deur weer hard dicht. Ik begon zacht te snikken, ik moest gewoon liegen omdat ik anders nog meer alcohol kreeg. Ik hoorde nog een auto aankomen, dat zou mijn moeder wel zijn! Ik verschool mij onder mijn deken en deed net of ik sliep. Ook zij kwam mijn kamer binnengestormd: ‘ben je nog wakker raar kind?’ –geen antwoord- ‘antwoord stom ondankbaar kind’ –geen antwoord- ik hoorde haar dichterbij komen, ze sloeg mij op een hele gevoelige plek. ik beet op mijn lip. en ze liep weg. 'auwwwww' zei ik zacht. ik liep heel zachtjes naar de badkamer om te plassen, maar daar stond...
Laatst bijgewerkt door ApplePapple op 31-07-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:53

Wauw, leuk verhaal. Ik volg, houd er alleen wel rekening mee dat iedere update minimaal 1500 woorden moet hebben. Als je namelijk geen 1500 woorden hebt zal dit topic gesloten worden door 1 van de moderators.
Laatst bijgewerkt door Fennee op 31-07-13 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:55

Leuk verhaal ik volg !! Wanneer komt het volgende deel ? Kan nu al niet wachten ! :)

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:10

Volgende keer echt 1500 woorden anders wordt het gesloten en dat zal zonde zijn

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 20:11

ik weet het plaatse het te snel. het andere deel is onderweg! dankjewel!
edit: staat er nu bij.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:35

Wat een leuk verhaal :D
Blijf door schrijven :D
Ik vind je schrijfwijze erg leuk maar probeer niet steeds alles zo kort te beschrijven .
Bv ik trilde heel erg. Niels trok me naar zich toe . Ik lag tegen hem .
Probeer je zinnen steeds anders te beginnen .
Ik ben zelf beginnend schrijver maar ik zal hier evne een stukje proberen naschrijven :P
Ik begon over heel mijn lijf te rillen ,ik trilde zo hard dta Niels er wakker van werd .
Volgens mij had hij door dat ik bang was . erg bang .
Hij trok me tegen zich aan . Bij hem voelde ik me veilig . Het viel me op dat hij heerlijk warm had . Het idee dat ik zo dicht tegen hem lag was eigenlijk wel erg prettig maar ook zeer raar .

Hopelijk weet je nu wat ik bedoel :P

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:41

Meeeer dit verhaal is top :D
Ik hoop dat er iets moois tussen niels en het meisje (volgens mij heb ik over haar naam heen gelezen )
En natuurlijk de kindermishandeling die is niet 'leuk' maar je kan er heel mooi over schrijven
Over har paard zou ik het persoonlijk iets minder hebben

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 20:47

ik snap wat je bedoelt. ga het zeker uitgebreider doen! ik zeg nog niet of er iets tussen komt :D moet een beetje spanning in blijven he!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 22:05

morgen komt er weer een upje!! bijna af, maar nu echt naar bedje toe...

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:27

Jeeeej :D

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:06

novito schreef:
morgen komt er weer een upje!! bijna af, maar nu echt naar bedje toe...

Wanneer komt het volgende stuk ? :D

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 16:09

Sorry door veel omstandigheden geen tijd gehad. Ik ga dr nu verder aan!

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:54

Leuk !

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:33

Leuk met die spannende stukken en dan stop je! Heel spannend.

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:56

Meeeeer ! Spanneeeeend ! Ik volg :D

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:37

Spannend

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:50

Verhaallijn opzich is leuk, probeer inderdaad wat meer er op in te gaan en niet te snel door te laten lopen! Succes!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 10:11

bijna af!