Ik heb lang getwijfeld of ik mijn verhaal hier zou posten, maar ik ga het erop wagen omdat ik een steuntje in mijn rug nodig heb om verder te schrijven. Tips en trics zijn zeker welkom.
Mijn eigen kritiekpuntje is dat ik nog steeds niet iedere gesproken zin op een nieuwe regel begin en ik soms d/t/dt nog verwissel, hier heb ik altijd proberen mee gehad en als ik bezig ben met schrijven let ik daar niet meer op

Dit verhaal is trouwens een fanfiction, maar zelfs zonder kennis van de hoofdpersonen is het prima te volgen, mocht je echt iets niet begrijpen in het verhaal, kun je het altijd vragen.
Opmerkingen zijn ook geen probleem!
De personages(Sébastien Lefebvre, Pierre Bouvier, David Desrosiers, Chuck Comeau en Jeff Stinco zijn leden uit de band Simple Plan), de meeste andere personages zijn verzonnen(op Lachelle Farrar - verloofde van Pierre - en Maya en Zoe - kinderen van Jeff - na).
In ieder geval, hier hoofdstuk 1 en 2, mocht het bevallen post ik uiteraard meer

Citaat:1. Prologue
Loom staarde ik het raam uit, wachtend. Ik zuchtte, en wilde me net omdraaiden om weg te lopen toen ik een auto het parkeerterrein op zag komen. Mijn hart sloeg een pas over en ik kon niet meer wachten! Meteen rende ik mijn appartement uit, naar buiten. Daar stond hij me al op te wachten.
Ik grijnsde breed en sprong in zijn open armen, mijn beste vriend was thuis gekomen.
2. Just around the Corner
Sébastien draaide me vrolijk rond en zette me daarna weer neer. We grijnsden allebei een tijdje en ik deed ongemakkelijk een stapje naar achteren.
“Dus.. Hoe was Europa?” ik glimlachte.
“Druk.” grijnsde hij en ik schoot in de lach. Hij opende de kofferbak van zijn auto en haalde zijn spullen er uit. Samen liepen we naar binnen.
Ik had het niet beter kunnen treffen. Vorig jaar verhuisde ik naar Montréal, en bij het verhuizen kwam ik erachter dat Sébastien mijn buurman was, Sébastien! Wat zijn de kansen dat je ergens heen verhuist en je komt gewoon naast een van je idolen te wonen? Sinds die dag komen we bijna dagelijks bij elkaar over de vloer, alleen had ik niet echt het gevoel dat hij ons meer zag dan vrienden.
Kon het hem niet kwalijk nemen natuurlijk, met touren en zo hadden ze natuurlijk veel aan hun hoofd, maar toch..
“Kom je even mee naar binnen? De jongens zijn nu ook allemaal op weg naar huis, dus die komen nog even niet. Jeff is hélemaal enthousiast dat hij zijn kleintjes weer kan zien!” ik grijnsde en knikte terwijl ik achter hem aan liep naar binnen.
“Dat is ook wel begrijpelijk, hij heeft ze 4 maanden niet gezien!” Seb knikte en gooide zijn tas naast de deur neer.
“Zo. Nu eerst wat drinken! Ben een beetje uitgeput na die vlucht vanuit Israël.” Hij liep naar de koelkast en kwam er achter dat er niet veel meer in stond.
“Verdorie.. Was even vergeten dat ik hier 4 maanden niet ben geweest.” Ik grijnsde.
“We kunnen ook even bij mij gaan zitten, ik heb nog genoeg, gisteren nog boodschappen gedaan.” Hij lachte en knikte.
Bij mij binnen plofte hij op de bank en ik pakte twee glazen en een fles cola. Ik schonk wat voor ons in en zakte zelf ook op de bank. “Het was zo vreselijk stil hier afgelopen maanden! Geen David die iedere morgen luidruchtig op je deur stond te bonken, geen gitaarspel door de dunne muren..” ik zuchtte. “Maar je bent er weer!” grijnsde ik en porde in zijn zij. Hij zuchtte. “Voor twee weekjes..” ik verslikte me bijna in mijn cola en proestte. “Wát?” hij keek verontschuldigend. “Het spijt me Bail, maar over twee weken vertrekken we weer naar Australië..”ik zuchtte. “Ach ja, het leven van een artiest hè..”
We kletsten nog even door, en vergaten alle benut van tijd, tot David abrupt naar binnen kwam, zonder kloppen of wat dan ook. Ik grijnsde, waarom zou hij ook, hij was David, en hij wist dat ik hem alles zou vergeven. Alle vijf die malloten trouwens. Maar zeker Sébastien..
“Zo dames, hoe staat het hier?” hij grijnsde, roofde een biertje uit mijn koelkast en plofte tussen ons in op de bank. Ik grijnsde. “Jij ook weer hier?” hij lachte en frunnikte aan de dop van het flesje. Ik schoof de opener naar hem toe en hij opende het flesje gulzig. “Je bent toch een alcoholist hè David.” Mopperde Seb. “Je bent net nuchter en dan begin je al weer.” Hij grinnikte. “Ach, je moet toch wat hé. Ik zal probéren om niet te drinken tot we weer weg gaan.” We schoten alle drie in de lach, “Ja alsof dat gebeurt!” lachte ik.
David had natuurlijk de deur wagenwijd open laten staan, zoals altijd, dus Pierre wandelde droogjes naar binnen. Nog even en mijn appartement zat zo vol dat er niemand meer bij paste, erg groot was het namelijk niet. “Bailey!” schreeuwde hij blij en rende naar me toe. Ik probeerde te vluchten maar hij trok me van de bank en drukte me plat. Ik grijnsde en stompte hem tegen zijn schouder toen hij me neer zette. “Hou toch eens op malloot.” We lachten en ik zag over zijn schouder Chuck ook aan komen. “Oh nee hé, wat is dit? Een reünie?” ik lachte. “Zometeen zakken we door de vloer met al die mensen.” Met een grijns draaide Pierre zich om. “Oké, jongens we horen het, ze wilt ons eruit!” snel stonden ze allemaal op en liepen droogjes met een serieus gezicht naar buiten.
David trok de deur achter zich dicht en ik begon met tellen. Ik was nog niet bij 5 of ze stonden allemaal al weer in mijn woonkamer. Ik sloeg mezelf met mijn platte hand voor mijn gezicht en lachte. Wat moest ik toch zonder ze?
Tips/trics/kritiek mag gegeven worden, mits vriendelijk en opbouwend.
Als je wil meelezen of meeleest, graag even melden, zodat ik weet of ik een nieuw stuk kan plaatsen.
Vragen en opmerkingen zijn ook welkom!
Groetjes Tamara

!