Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ook een paar keer bij een cross gefotografeerd. Werd niets van gezegd en foto's staan online. Ik verkoop er niets van maar dat maakt mij niet uit.
Moeten ze maar niet mee doen...er lopen 100en mensen met camera's en er zullen tig foto's van je gemaakt worden op zo'n evenement...boeien.
Ik zou mij vereerd voelen.
Kan je de betreffende foto via PB sturen? Ben nu wel benieuwd...
lifaya schreef:Ik heb zelfs horse event om toestemming gevraagd elke keer. Maar goed ook want er was een leuke eigenaar bij die een keer een beklag kwam doen bij mij dat ze eiste dat ik de foto van haar paard van mijn website haalde. Heb toen duidelijk uitgelegd dat ik dit niet ga doen omdat ik schriftelijke toestemming had om daar te fotograferen van de organisatie
Babeth schreef:lifaya schreef:Ik heb zelfs horse event om toestemming gevraagd elke keer. Maar goed ook want er was een leuke eigenaar bij die een keer een beklag kwam doen bij mij dat ze eiste dat ik de foto van haar paard van mijn website haalde. Heb toen duidelijk uitgelegd dat ik dit niet ga doen omdat ik schriftelijke toestemming had om daar te fotograferen van de organisatie
Maar of je nou of niet toestemming van de organisatie hebt, je zit nog altijd met dat degene op de foto portretrecht heeft en zonder toestemming te hebben gegeven aan jou het recht heeft om te eisen dat de foto van je website wordt gehaald.
dus van portretrechten is helemaal geen sprake. Daarbij geef je automatisch je portretrechten aan de organisatie, wat ook in de voorwaarden op de betreffende site heeft gestaan. Dus zelfs als er nog iemand op de foto had gestaan had die niet mogen klagen
lifaya schreef:\
het gaat om een PAARD, geen persoondus van portretrechten is helemaal geen sprake. Daarbij geef je automatisch je portretrechten aan de organisatie, wat ook in de voorwaarden op de betreffende site heeft gestaan. Dus zelfs als er nog iemand op de foto had gestaan had die niet mogen klagen
en als het iets met Normaal-concerten te maken had gehad, was het misschien niet zo'n probleem geweest, maar het was voor een of ander bedrijf en er stond iets bij van "Zo wilt u toch ook niet voor de dag komen?". (Is ook iets van 20 jaar geleden).
net zo iets als een willekeurige vrouw die een hamburger zit te eten en toevallig moddervet is... en dan een foto ervan word gemaakt zonder dat ze dit weet en dan ook in een bushokje met "bezint eer ge begint, jij wilt toch ook niet zo eindigen?" lifaya schreef:het gaat om een PAARD, geen persoondus van portretrechten is helemaal geen sprake. Daarbij geef je automatisch je portretrechten aan de organisatie, wat ook in de voorwaarden op de betreffende site heeft gestaan. Dus zelfs als er nog iemand op de foto had gestaan had die niet mogen klagen