[SCH] Andalusier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Daisyree

[SCH] Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 14:43

Ach ja, laten we de titel lekker algemeen houden :) Vind dat altijd zo moeilijk, topictitels.
Maar waar het om gaat. Het schilderij...

Afbeelding
"Tranquility"
Acryl op doek, 40x50 cm

bibstertje

Re: [SCH] Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:44

wauw ik vind hem heel gaaf misschien de hals iets té maar dat is wel vaak bij andalusiers

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:45

Leuk dat je hier wat groffer werkt, dat geeft een mooi effect!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:18

Mooi, maar ik vind dit niet je sterkste werk. Van mij had dat rechter oog niet gehoeven, hij lijkt nu een beetje tussengeplakt en volgens mij zit hij daar niet helemaal op de goede plek. Voor mijn gevoel zou hij net achter de grote voorpluk moeten vallen, je ziet suggestie van de kaak en dan komt het oog daarbij. Ik zou of de voorpluk aanpassen en het oog meer naar links zetten of het oog gewoon weglaten wat volgens mij ook prima kan.
Ik vind de stijl erg mooi, gave achtergrond en ook het half uitgewerkte onderin werkt super met het uitgewerkte van de hals en manen!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 16:47

Dank jullie wel!
Janique, dank je. Ik ben daar idd aan het prutten geweest. Dan is een foto zo handig, maar ja die was er niet. Het schilderij is ondertussen al weg, maar ik neem je tips mee naar de volgende.
Vind het altijd fijn hoe opbouwend je reageert. Helder met tips. Dank je wel daarvoor. Blijven doen hoor :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:19

Hihi nou gelukkig maar, is een lastige pose en vind je werk geweldig. Soms zie je bepaalde dingen gewoon even niet meer, dan is een blik van iemand soms gewoon even handig :)) ik kan kritiek zelf ook altijd wel waarderen. :)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 19:35

Nee echt, je brengt het ook echt als feedback. Das best moeilijk, maar ik stel het heel erg op prijs.
En idd, het niet meer zien. Ik had natuurlijk ook kunnen wachten. Maar ja geduld is niet mijn sterkste kant :=
Ik heb bij het volgende project gelukkig wel een foto.
Dezelfde stijl, maar dan een fries. Pose is ook ietsjes anders, gelukkig maar. :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:57

Wat mij ook opvalt is dat de neus (vanuit het paard) te ver naar links is gedraaid, net of je die vanuit een andere hoek bekijkt dan de rest van het lichaam. En inderdaad, wat janique zegt met het oog... kon het zelf niet benoemen.
Ik vind de stijl heel mooi. Op naar de fries! Ik ben benieuwd :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:35

Wow! Echt te gek! Eerlijk gezegd vind ik dus juist wel heel gaaf werk van je. Geeft veel meer eigen stijl en karakter dan je pastel op velours tekeningen. Die zijn ook heel mooi, doordat ze mooi realistisch zijn, maar dit is stijl! Hier blijf je naar kijken! En ik zie ook wel wat schoonheidsfoutjes in verhoudingen, maar juist met deze stijl zijn die niet storend. Die achtergrond! Echt te gek! Ik zou wel meer willen zien in deze stijl!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:41

Ik had em al op facebook gezien, vind em erg mooi. Ben het wel eens met bovenstaande opmerkingen betreffende de hals en het oog. Ben benieuwd naar een volgend werk in deze stijl!