[VER] Verstrikt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

horzlover

[VER] Verstrikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 15:04

Hallo bokkers,

na het lezen van de verhalen hier op bokt is het bij mij gaan kriebelen om ook te gaan schrijven.
Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben zodat ik daar mee aan slag kan

Verstrikt
Anne komt het ziekenhuis binnen en loopt meteen door naar de 4e verdieping, een plek waar ze te vaak moest komen naar haar zin. Met frisse tegen zin loopt ze de kamer van Luc in. Wat zou ze blij zijn als Luc weer thuis is en ze niet steeds naar het ziekenhuis hoeft met al zijn rare luchtjes en zieke mensen, bedompte kamers en raar ziekenhuis eten. Het doet haar denken aan die keer dat ze als klein kindje haar amandelen moest laten knippen brr….
Ondertussen is ze bij de kamer van Luc aan gekomen, het blijft raar haar broertje in dat grote witte bed. ‘Hoi Luc, hoe gaat het ermee?’ ondertussen kijkt ze de kamer van Luc rond overal hangen kaarten en staan bloemen. ‘Heey, het gaat goed de dokters zeggen dat ik snel naar huis mag’ zegt Luc het klinkt vrolijk maar Anne weet wel beter, hij ligt hier nu een half jaar en mist zijn vriendjes. Komt Marie nog langs?’ vraagt Luc. De vraag komt als een klap in haar gezicht, emoties overspoelen Anne, dat kind, ze heeft alles kapot gemaakt. Het is haar schuld zij heeft ervoor gezorgd dat Luc hier ligt, al weet hij dat zelf niet… Ze wil er niet meer aan denken, weer ziet ze de beelden voor zich van die nacht, ze wil er niet aandenken hoe ze midden in de nacht met Pepijn het meisje uit het zwembad heeft gevist en in een plastic zak in het bos gedumpt hebben. Samen met dat schuldgevoel is de pijn ondragelijk. Ze voelt de tranen opwellen, maar Luc mag absoluut niet weten dat ze er iets mee te maken heeft. Ze weet zelf ook al niet meer waarom ze het deed. Was het echt nodig? Moest Marie echt dood of had ze het ook anders op kunnen lossen? Ze schrikt op uit haar gedachtes als Luc aan haar vraagt waarom ze moet huilen, ze springt verschrikt op. Luc mag hier echt nooit achter komen, hij niet niemand niet! Alles is dan verpest haar studie, haar vriendje, het geld van haar ouders waar ze van leeft. Ze moet er niet aan denken dat ze helemaal niks meer heeft en ze levenslang in de cel te zitten omdat ze te impulsief is en een moord pleegde. Nee, wat zij deed was niet goed en absoluut verboden maar wat Marie met haar broertje heeft aangedaan nee dat mag al helemaal niet. Ze moest gestraft worden het kon niet anders. ‘Anne!?’ ze schrikt en springt op en gaat weg zonder een woord zeggen. Luc roept haar nog na maar ze reageert niet, hij zal het toch nooit begrijpen daar is hij te jong voor. Ze moet nu naar Pepijn ze moeten praten want dit kan niet langer zo. Het is veelte gevaarlijk zo straks vind de politie Marie en dan komen ze al helemaal nooit meer weg.

‘Tringgg’ doet de bel als ze bij Pepijn aanbelt. Er doet niemand open, ze belt nog een keer maar nu langer. Nog steeds geen reactie. ‘PEPIJN!’ roept ze voor ze de deur verder open duwt. Wat raar hij staat op een kier dat is niks voor Pepijn. Hij is altijd bang dat er vreemden binnen komen in zijn huis en zomaar wat rondlopen. Ze loopt naar binnen, er heerst een doodse stilte in het huis waar normaal altijd wel muziek opstaat van de rare punkbandjes die Pepijn altijd luistert. ‘Hallo!?’ geen reactie, ‘Pepijn!’ weer blijft het stil. Waar is Pepijn toch? Hij zou thuis zijn ze hadden afgesproken dat ze langs zou komen…. Misschien luistert hij muziek met zijn koptelefoon op? Ze loopt het lege huis door, in de keuken staat een bord met een half aangegeten botherham van Jonas het broertje van Pepijn. Anne moet lachen Pepijn en jonas zijn het tegenovergestelde van elkaar. Pepijn met zijn punkmuziek en jonas die graag klassiek muziek luistert en later naar het conservatorium gaat. Maar ook Jonas is niet thuis. Terwijl ze naar de kamer van Pepijn loopt kijkt ze in elke kamer maar ziet Niemand. Ook in zijn eigen kamer is hij niet. De enige plek waar hij nog kan zijn is de zolder, opeens bekruipt een raar gevoel haar. Hij zal toch niet? Nee, vast niet dat is niks voor Pepijn, ze schudt haar hoofd en probeert de gedachte te verdringen maar hij blijft hangen als een irritant liedje van de radio.
Bah zolders, ik heb een hekel aan zolders. Het is altijd zo bedompt en vol met oude spullen en stof. Als ze boven komt is er alleen een klein streepje licht door het dakraampje. ‘He? Wat raar normaal is er ook een groot raam aan het einde. Daar heeft ze in de zomer uren gezeten met Pepijn kijkend naar de zonsondergang dromen over de toekomst. Wie had gedacht dat ze een half jaar later zo in de puree zouden zitten? Als ze beter kijkt ziet ze dat er in het open raam een vreemd silhouet hangt die het licht tegen houd. Wat zou het zijn? Anne krijgt de rillingen ze schuifelt langzaam dichterbij, hoe dichterbij ze bij het silhouet komt hoe bezorgder ze wordt. Weer is daar die rare gedachte, hij achter volgt haar. Ze loopt voorzichtig door nog nooit heeft de zolder zo lang geleken als nu. Het dak kraakt van de wind en het rare geval voor het raam begint te bewegen. ‘He?!’ het lijkt wel een mens weer overvalt het rare gevoel haar, ze weet het nu zeker haar gevoel bedriegt haar niet. Het is een mens die daar hang. Als ze nog maar twee stappen bij het lichaam vandaan is ziet ze dat het Pepijn is. Ze begint te trillen en lijkt als aan de grond genageld te staan. ‘waarom Pepijn? Waarom laat je me nu alleen achter we zouden dit samen oplossen. Toch?’ Ze heeft geen idee wat ze moet doen en zakt huilen op de grond neer. Wat moet ze nu? Alleen krijgt ze het lichaam van Marie nooit weg uit het bos, nu is ze er zeker bij. Dan neemt ze een besluit. Als Pepijn er niet meer is, dan heeft het voor haar ook geen zin meer.
Ze gaat in de raamopening staan en zegt voor zichzelf: ‘sorry, broertje maar het kan niet anders.’ Dan neemt ze een grote hap lucht en neemt haar besluit; ze doet haar ogen dicht en spring van uit het raam naar beneden.
Het geluid van het lichaam dat op de grond valt is angst aanjagend. Maar dat hoort ze zelf al niet meer….

Angela komt op aan bij het huis van de familie Van Breukelen, onderweg naar het huis heeft ze al gehoord wat er aan de hand was. Twee tieners geschat op de leeftijd van 17 hebben zelfmoord gepleegd. Nouja dat is waar het op lijkt. Angela neemt nog een slok koffie als haar collega Ben vraagt of het wel gaat. Angela knikt afwezig ja, maar in haar gedachte is ze bij haar eigen dochter van 17.
Als ze bij het huis van de familie van Breukelen komen wordt ze opgewacht door de lokale politie die haar op de hoogte stelt van de feiten. Het meisje is waarschijnlijk van het dak gesprongen of geduwd en de jongen is opgehangen of heeft zichtzelf opgehangen. Ingedachte verzonken loopt Angela naar de Familie van de tieners toe, hun ouders zien er overspannen uit en hadden dit duidelijk niet aan zien komen. Terwijl ze haar collega Ben laat praten met de ouders gaat zij naar de lichamen toe, als ze het doek van het hoofd van het meisje af halen schrikt Angela zich wezenloos……

Sorry het zijn net geen 1500 woord

Ben benieuwd wat voor tips jullie hebben voor mijn hersenspinseltje :)

horzlover

Re: [VER] Verstrikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 19:33

Niemand?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:35

Heb het eerste deel van je verhaal gelezen maar ik vind het moeilijk te volgen. Misschien wat meer enters tussen de zin doen. Dan lees ik de rest ook nog even!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 19:41

Ja ik heb het gekopieerd uit word maar hier is het helaas tot een grote lap getransformeerd :(
Heb je het eerste deel van de OP gelezen anders pas ik de rest nog even voor je aan :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:43

Klopt, dat bokt altijd. Ik lees dit stuk nog wel even uit.
Voor de volgende hoofdstukken die je plaatst is het handig om dat dus te veranderen :)

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:53

Je wordt enorm getrokken door het verhaal! Wel denk ik dat je te snel gaat in je gebeurtenissen, je laat veel details weg en springt snel over van het een naar het ander waardoor het denk ik erg moeilijk wordt om hier een lang verhaal van te maken. Ik ben heel benieuwd naar een vervolg!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:20

Meeeeeer :D

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 21:51

Ik ga even kijken ben nu op vakantie heb laptop wel bij me dus als het even minder weer is ga ik wel verder typen. Heb wel een idee maar moet het even goed uitwerken en alles langzaam vertellen voor mijn gevoel

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 13:47

Ben weer terug van vakantie en ga nu wat schrijven.

Ik ga eerst een proloog schrijven zo dat het logischer word om te lezen dan ga ik dit laatste stuk wat uitgebreider schrijven en dan plak ik daar een nieuw deel aan vast.

de bedoeling is het verhaal omgekeerd te laten verlopen dus in plaats van een aanloop naar de gebeurtenis komt eerst de gebeurtenis en dan de aanloop naar de gebeurtenis.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:59

UPDATE:

Proloog
Ze rijden met hondertwintig kilometer per uur de weg over. Ze bijt op haar nagels, een gewoonte die haar moeder haar al af probeert te leren sinds ze klein is. Ze lacht en denkt: ‘ja mam, nu kan je er niks meer van zeggen. Nu ben ik uit huis ben mag ik zelf weten wat ik doe en met welke mensen ik om ga’

Ze kijkt naar Pepijn, Pepijn is typisch zo een jongen die haar moeder altijd afkeurde met zijn -lange maar net niet te lange- bruine haar, zijn slordige uiterlijk, de piercing in zijn gezicht de tattoos op zijn armen. Totaal het tegenovergestelde van wat mijn moeder wil zien. Die ziet me nog het liefste met een saaie boekhouder thuis komen, die later braaf op een kantoor gaat werken en dat ik maar thuis moet zitten met de kinderen, ik wil geen eens kinderen maar wat mijn moeder wil moet gebeuren. Toch weet ze dat haar moeder ergens wel gelijk heeft, als ze met een brave boekhouder zou gaan dan was ze nu ook niet zo in de problemen geweest.

Ze schudt deze gedachtes van zich af, ze moet focussen op de situatie ze mag zich niet af laten lijden. Ze kijkt naar Pepijn die haar lachend aankijkt en zegt; ‘schat maak je nou niet zo druk het komt allemaal wel goed ik heb dit vaker gedaan’ ‘Ik maak me helemaal geen zorgen hoor’ werpt ze hier tegen in. Ze weet dat Pepijn gelijk heeft; het zal allemaal wel goed komen hij weet wat ze moeten doen dit is niet de eerste keer dat hij het doet, ja hij weet het wel. Maar kan ik het wel? Ze schudt haar hoofd om dit van zich af te schudden, tuurlijk kan ze dit dat heeft Pepijn haar zelf gezegd.

Pepijn remt en slaat rechtsaf het bos in, nu voelt ze de zenuwen een knoop in haar maag legt; ze ademt diep in en uit en probeert de spanning van zich af te laten glijden. Ondertussen is Pepijn al gestopt bij de open plek in het bos. Ze haalt nog een keer diep adem en stapt dan langzaam uit de auto.

Hoofdstuk 1
Anne loopt het ziekenhuis in en groet de verpleegster achter de balie, ze zijn daar ondertussen een bekend gezicht geworden. Ze loopt door naar de 4e verdieping, wat zal ze blij zijn als Luc weer thuis is en ze niet steeds naar dit rot ziekenhuis hoeven om hem te zien. Het is moeilijk om toe te geven maar ze mist haar kleine broertje met zijn rare grappen wel. Met frisse tegen zin loopt ze de kamer van Luc in. De kamer ruikt naar ziekenhuis eten gemend met de lucht van een openbaar toilet. De geur doet haar kokhalzen maar ze vermant zich en loopt door de gang naar de deur van Luc zijn kamer. Elke keer als ze Luc in dat bed ziet liggen doet het haar denken aan die keer dat ze als klein kindje haar amandelen moest laten knippen. Ze weet nog heel goed hoe bang ze toen was voor die enge dokters, zelfs toen haar ouders haar ijsjes gaven bleef ze huilen.

Ondertussen is ze bij de kamer van Luc aan gekomen, ondanks dat hij er al maanden ligt lijkt het net alsof hij daar niet thuis hoort. ‘Hoi Luc, hoe gaat het ermee?’ terwijl ze dit zegt kijkt ze de kamer van Luc rond overal hangen kaarten en staan bloemen. ‘Heel goed!’ zegt Luc met een bigsmile op zijn gezicht ‘Ik mag snel naar huis zeggen de dokters!’ Voor het eerst in de maanden dat hij hier lijkt hij oprecht vrolijk te zijn en ook Anne kan heel even lachen. ‘Komt Marie nog langs?’ vraagt Luc, Annes gezicht betrekt; de vraag komt als een klap in haar gezicht. Moest hij nou echt weer over dat kind beginnen? Heeft hij dan echt niet door dat het haar schuld is dat hij hier ligt alleen weet hij dat zelf nog niet. Verwoed probeert de gedachtes die loskomen als ze aan Marie denkt terug te stoppen maar ze blijven rond dollen in haar hoofd. Door de gedachtes en het smekende gezicht van Luc word haar schuldgevoel ondragelijk en ze voelt de tranen in haar ooghoeken opwellen. Luc mag echt niks weten, al komt er een dag dat hij het te weten komt. Zal hij het haar kwalijk nemen? Ze hoopt dat hij het begrijpt al vreest ze van niet. Hij geeft om haar en zij gaf ook om hem, ze waren het koppel van de school. Ze schrikt op uit haar gedachtes als Luc aan haar vraagt waarom ze moet huilen, ze springt verschrikt op. Als Luc hier achter kom is alles verpest waar haar leven omdraait; Pepijn wil haar nooit meer zien, haar ouders zullen haar studie niet meer betalen en ze kan nooit rechter worden. Ze moet er niet aandenken dat ze niks meer heeft en als een armoedzaaier in een opvangcentrum moet leven of misschien nog wel erger dan dat….. daar wil ze geen eens over nadenken. Nee, de dingen die ze gedaan heeft waren slecht maar wat Marie gedaan heeft is nog veel erger ze moest gestraft worden het kon niet anders.

‘Anne!?’ ze schrikt en springt op uit de stoel waar ze in zit en rent weg zonder een woord zeggen. Luc roept haar nog na maar ze reageert niet, hij zal het toch nooit begrijpen daar is het allemaal te ingewikkeld voor. Terwijl ze het ziekenhuis uit rent besluit ze dat met Pepijn moet praten want zo gaat het niet werken. Ze houdt het echt niet lang meer vol om dit te verzwijgen. Al weet ze niet of het zin heeft om met hem te praten hij is geen prater en zeker hier zal hij het niet over willen hebben……

‘Tringgg’ gaat de bel als ze bij Pepijn aanbelt. Er doet niemand open, ze belt nog een keer maar nu langer. Nog steeds geen reactie. ‘PEPIJN!’ nog steeds geen reactie, raar dit is niks voor Pepijn. Ze besluit hem te bellen misschien is hij een boodschap gaan doen. Terwijl ze telefoon overgaat, loopt ze om het huis heen; de auto van Pepijn staat er nog en het is niks voor hem om met de fiets ergens naar toe te gaan. Als ze weer terug bij de voordeur is ziet ze dat de voordeur op een kier staat. Zijn ouders zijn dus niet thuis die zijn bang voor vreemden in huis. Ze besluit de gok te wagen en duwt de deur zachtjes open in het stille huis lijkt het net alsof de deur meer kraakt dan normaal. Langzaam loopt ze naar binnen, het eerste wat haar opvalt, is dat het stil is zelfs geen gebonk van de muziek van die rare punkbandjes die Pepijn altijd luistert. ‘Hallo!?’ geen reactie, ‘Pepijn!’ weer blijft het stil. Waar is Pepijn toch? Zit hij te gamen met zijn koptelefoon op? Ze hoopt stiekem dat het dat is maar haar gevoel zegt dat het goed mis is. Ze loopt langzaam het lege huis door hopend dat Pepijn opeens ergens te voor schijn komt en roept dat hij haat in maling neemt. Ze loopt de keuken in waar nog een bord staat met een halve boterham met pindakaas, die moet van Jonas zijn het kleine broertje van Pepijn hij eet als enige pindakaas. Pepijn en jonas zijn het tegenovergestelde van elkaar; Pepijn met zijn punkmuziek en jonas die graag klassiek muziek luistert en later naar het conservatorium gaat.

Maar ook Jonas is niet thuis. Terwijl ze door de woonkamer naar de kamer van Pepijn loopt hoort ze een bonk ‘Pepijn!’ maar geen antwoord. Nu wordt Anne toch bang ze krijgt overal kippenvel. Ze kijkt de kamer van Pepijn in, zijn kamer is zo donker dat je zelfs overdag licht aan moet doen om iets te kunnen zien. Als ze het licht aan doet ziet ze wel dat hij nieuwe doodshoofden op de muur heeft gehangen maar ook hier is geen Pepijn. Ze loopt door verder zijn er geen plekken waar hij kan zijn… Hoewel de enige plek waar hij nog kan zijn is de zolder al lijkt het haar wel heel sterk Pepijn haat die zolder hij komt er liever niet. Alleen als hij zijn broertje wil pesten. Dan lokt hij hem naar boven en dan gaat hij in de oude kast zitten en laat hem schrikken.

Anne loopt de trap op; bah zolders, ze heeft een hekel aan zolders. Het is er altijd donker en stoffig, er staan oude nutteloze dingen als schilderijen en oud kapot speelgoed dat alleen door ouders bewaart wordt onder het motto: ‘is leuk als je later zelf kinderen hebt’ Als ze de oude wenteltrap opgeklommen is ziet ze dat er maar een klein streepje licht door het dakraampje komt. De laatste keer dat ze hier was zat er aan het einde van de zolder een groot dakraam. Daar had je mooi uitzicht over de omgeving. Als ze beter kijkt ziet ze dat het raam verduisterd wordt door iets, maar wat? Als ze dichterbij loopt ziet ze dat het niet helemaal afsluit maar er kleine lichtstraaltjes langs naar binnen vallen. Ze ziet het stof in de lichtstraaltjes naar beneden dwarrelen. Wat zou het zijn? Anne krijgt er de rillingen van en iets zegt haar dat ze dichterbij moet lopen al zegt haar verstand dat ze snel weg moet van die zolder. Ze gaat op haat gevoel af en loopt langzaam naar het raam toe. Als ze dichterbij komt ziet ze dat het een silhouet is. Het voelt alsof iemand haar keel dichtknijpt, wie is dat? Dat zou toch niet Pepijn zijn? Ze loopt voorzichtig door en probeert haar ademhaling onder controle te krijgen, nog nooit heeft de zolder zo lang geleken als nu. Het begin buiten opeens te waaien en het dak kraakt, Anne heeft het gevoel dat ze in een horrorfilm is beland en begint te trillen. Het silhouet voor het raam beweegt en ze weet het nu helemaal zeker het is een mens. Anne doet haar best om niet flauw te vallen, waarom heeft zij dit weer. Ze schraapt al haar moed bij elkaar misschien leeft hij/zij nog. Als ze nog maar twee stappen bij het lichaam vandaan is herkent ze het Pepijn. Het voelt alsof de grond onder haar voeten vandaan valt ‘waarom Pepijn? Dit hoorde niet bij het plan! Waarom laat je me nu alleen achter we zouden dit samen oplossen. Toch?’ Ze voelt voor de tweede keer dat ze moet huilen, vervloekte tranen nu kan ze niet meer helder nadenken. Wat moet ze nu doen? Ze had alles opgegeven voor Pepijn, ze zouden voor altijd samen blijven, na hun studies gaan reizen en doen wat ze wilden wat werken voor de fun en omdat het kan. Ze zakt in elkaar op de grond en schreeuwt het uit. Dan neemt ze een besluit. Als Pepijn er niet meer is, dan heeft het voor haar ook geen zin meer.

Na een kwartier huilen staat ze op en geeft Pepijn een laatste kus en trekt het touw van zijn nek en trekt zijn lichaam naar de raamopening. ‘Waarom zijn jongens zo zwaar?’ verzucht ze terwijl ze huilend het lichaam op de rand legt. Ze gaat naast zijn lichaam zitten en pakt zijn hand vast. ‘Sorry, broertje maar het kan niet anders. Ik kan niet je hele leven tegen je liegen!’ ze pakt Pepijns hand en legt hem zo neer dat hij als zij springt naar beneden valt. Dan haalt ze voor de laatste keer diep adem en Springt.
Haar botten kraken angstaanjagend als ze op de grond valt maar ze voelt het zelf niet meer. Ze heeft ook niet door dat de ouders van Pepijn net thuis komen…….

Hoofdstuk 2
Angela komt op aan bij het huis van de familie Van Breukelen, ze zucht; ze had vanavond bij haar gezin op de bank willen zitten met een wijntje en nootjes en een gezellige familie avond willen houden. Dan had je maar niet bij de politie moeten gaan houdt ze zichzelf voor. Ze denkt na over de zaak; een man en een vrouw hebben zelfmoord gepleegd; de man is geïdentificeerd de vrouw nog niet. Ze zijn gevonden door de ouders van de man, meneer en mevrouw van Breukelen keurig advocaten gezin behalve hun oudste zoon Pepijn die heeft al het een en het ander op zijn kerfstok staan; vechtpartijen, drugbezit en hij is beschuldigd van medeplichtigheid van moord maar daarvan is hij vrijgesproken. Is niet zo moeilijk als je ouders invloedrijke advocaten zijn. Al mag ze nooit laten blijken dat ze die mensen niet mag; ze heeft een hekel aan ze altijd zo van de regeltjes altijd opzoek naar fouten van de politie, gek wordt ze ervan zo kan ze haar werk niet doen.
Nog in gedachte verzonken bereikt ze het huis van Familie van Breukelen. Ze wordt opgewacht door haar collega’s die haar op de hoogte brengen van alles. Ze knikt braaf ja terwijl ze het verhaal al voor de derde keer hoort vandaag en er nog niks veranderd is. Maarja procedures blijven procedures. Ze loopt naar de koffieautomaat en maakt voor zichzelf een dubbele espresso en dat kan ze wel gebruiken.
De dood van de man is duidelijk hij is opgehangen, alleen hoe komt hij op de grond terecht? Het meisje is mysterieuzer niemand weet wie het is; ze is van het dak gesprongen of geduwd. Wat een moord niet uitsluit. Toch zegt haat gevoel dat het een zelfmoord is moord is te onwaarschijnlijk; het huis ligt midden in de bossen en er is maar een weg van en naar het huis. Omdat de ouders van de man er vlak na het incident waren konden zij vertellen dat er niemand van het huis vandaan kwam rijden.

Terwijl Angela dit alles overpeinst loopt ze naar de lichamen toe, ze zijn met smetteloze witte doeken afgedekt wat een sterk contrast trekt met de modderige en bosrijke omgeving. Ze loopt voorbij de familie van Breukelen die ondervraagd worden door een lokale agent, mooi dan hoeft zij dat niet te doen.
Ze loopt naar de tent van het Forensisch onderzoek en terwijl ze haar beschermde kleding aantrekt denkt ze aan haar dochter Anne die niet thuis is gekomen vanmiddag, op zich niks raar want Anna woont op zichzelf, maar ze zouden samen naar Luc gaan en dan ’s avonds familie avond houden. Dat was toch wel de soep ingelopen maar ze had toch minstens even naar Luc kunnen gaan? Die jongen was zo blij dat hij naar huis mocht. Ze hoopt dat Anne met een heel goed excuus komt….

Ze wordt door een forensisch onderzoeker naar de twee lichamen begeleid. Ze kijkt even naar de slachtoffers ze liggen naast elkaar, en hand in hand. Angela krijgt steeds meer vraagtekens bij dit verhaal. Ze tilt eerst het doek van de man van zijn hoofd terwijl de forensisch onderzoeker zijn gegeven opdreunt; Pepijn Vincent van Breukelen, 23 jaar oud, studeert in Manchester, 3e jaars rechtenstudent, woon in een studentenhuis met 3 andere het huis wordt gefinancierd door zijn ouders en hij heeft een strafblad met onder andere; vechten, drugsbezit en verdacht van medeplichtigheid van moord. Niks nieuws voor Angela ze heeft geprobeerd die jongen voor moord vast te krijgen maar meneer en mevrouw hadden hun connecties gebruikt en de zaak was geseponeerd op een procedure fout.

Angela loopt door naar het volgende lichaam, het lichaam van de vrouw. De forensisch medewerker begin met opdreunen: Vrouw, verder geen identificatie mogelijk er is geen portemonnee, ID of iets anders op het lichaam aangetroffen.
Terwijl Angela het doek van het hoofd van de vrouw af haalt schrikt ze zich wezenloos. Terwijl de forensisch medewerker achter haar door blijft dreunen voelt het alsof ze een klap in haar gezicht krijgt.

Hoofdstuk 3
Luc ligt mokkend in zijn bed het avond eten was weer niet te eten, nee in ziekenhuizen kunnen ze echt niet koken. Terwijl hij in gedachte verzonken wat rond zapt over de tv komt een verpleegster binnen. ‘Luc?’ vraagt ze als ze binnen komt, ‘ze is nieuw hier’ denkt Luc ‘ik heb haar hier nog nooit eerder gezien’ ‘Ja?’ antwoord Luc nukkig. ‘Je ouders kunnen niet langskomen vanavond je moeder moest onverwachts werken’ Luc zucht zijn moeder moet altijd werken en zijn vader heeft geen rijbewijs en kan dan dus niet komen. Anne, tsja daar moet je maar niet te veel op vertrouwen, haar bezoek vanmiddag was ook al zo raar. ‘oké’ antwoord hij aan de verpleegster, hij hoopt dat ze snel weggaat want hij heeft geen zin in dat psychologische ziekenhuis gepraat van de mensen hier, hij wil naar huis meer niet. De doktoren hebben gezegd dat hij naar huis mag deze maand maarja een dokters maand is langer dan zijn maand, dus wanneer dat is blijft een vraag. Hij zal blij zijn als hij hier na een half jaar gelegen te hebben weg mag.

Ondertussen staat de verpleegster nog steeds in zijn deur. ‘Luc wat is er?’ o god daar gaan we weer denkt Luc ‘er is niks ik ben gewoon wat moe’ de verpleegster kijkt bedenkelijk en begint zachtjes te praten ‘ik heb gehoord dat je zus hier vanmiddag was waarom wisten je ouders dat niet?’ ‘weet ik veel!’ Waar bemoeit die koe zich mee? Boos draait hij zich om in zijn bed en doet alsof hij wilt slapen terwijl de verpleegster het nog een keer vraagt doet hij alsof hij slaapt. Het lijkt hem sterk dat zij hem geloofd maar zolang ze gewoon op rot is het goed.
Terwijl hij nog wat verder piekert valt hij in slaap. Als hij om drie uur ‘s nachts wakker wordt zegt zijn gevoel hem dat het allemaal goed mis is. Maar wat is er mis? Ja er is iets mis met Anne, dat snapte hij zelf ook wel maar wat? Het ging toch zo goed met haar? Terwijl hij piekert over wat er aan de hand is met Anne valt hij in slaap.

_________________________________________________________________________________________________________________

Heb het hele verhaal herschreven omdat het voor mijn gevoel niet klopte.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:50

Wat leuk :D
Upje ? :)