GIMP 2.6.7, PC Muis (geen tablet dus, eigen keuze..), 7000x5000pixels, ongeveer 10 uur over gedaan

Sorry voor de mega copyright, ik neem geen risico's meer..
Tips en kritiek zijn zeer welkom, zodat ik altijd nog kan verbeteren!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Merula123 schreef:Volgensmij hoort de nek inderdaad lang te zijn, als je kijkt naar de voorbeeldfoto.
[ Afbeelding ]
Ik denk tenminste dat dit de voorbeeldfoto is
Maar volgens mij is het hoofd+stukje nek wel te groot, maybe is dat het.

Stoor me wel aan het feit dat de schaduwen echt niet kloppen. Het paard lijkt nu opgeplakt op de achtergrond.
Kleurgebruik probeer ik al op te oefenen, maar vind ik zelf erg moeilijk. Qua de saaiheid, tja, ik was van plan om het paard een beetje te laten verdwijnen in een zandstorm, of een beetje stof erbij. Maar dat werd helaas niet mooi, stof en zand ben ik niet erg goed in om te tekenen merkte ik
Toen heb ik maar gekozen voor een saaie achtergrond zoals deze.
) Fiffill schreef:Qua kleurgebruik bedoel ik niet alleen de achtergrond maar ook in het paard zelf zit weinig kleur. Het zijn allemaal dezelfde tinten die ik terug zie, het is niet zo spannend of prikkelend.
Om kleurgebruik te oefenen heb ik zelf regelmatig gewoon paarden met alleen maar vreemde kleuren getekend (rood, groen, geel, blauw etc) dan ga je vanzelf tinten mengen en merk je welke kleuren je ook in realistischer werk kunt gebruiken.
Of het paard op het plaatje moet lijken maakt hier volgens mij niet zoveel uit. Vandaar ook mijn opmerking over de kaak, ik vind het niet storend (of het voor het ras of op het plaatje nou kleiner zou zijn dat maakt verder niet uit, een kopie hoeft het toch niet te worden).
Zeg overigens niet dat ik het paard niet mooi vind hoor, alleen dat ik iets 'mis' want nu wordt mijn aandacht minder snel vastgehouden terwijl er met de tekening verder niks mis is - verhoudingen kloppen, etc.
(En een van mijn favoriete rassen is altijd een plus)
Bedankt voor de tip, zal het eens uitproberen
Tot nu toe heb ik nog niets van mij voorbij zien komen ergens waar ik het niet gepost heb, maar zou het zelf ook verschrikkelijk vinden
This net diefstal vanuit de winkel