[DIGI] Ones that shine the brighest aren't stars at all

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

[DIGI] Ones that shine the brighest aren't stars at all

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 02:42

Voor deze móest ik echt wel even een topic voor maken. Ik ben er zo trots op! :)
GIMP 2.6.7, PC Muis (geen tablet dus, eigen keuze..), 7000x5000pixels, ongeveer 10 uur over gedaan

Afbeelding
Sorry voor de mega copyright, ik neem geen risico's meer..

Tips en kritiek zijn zeer welkom, zodat ik altijd nog kan verbeteren!

Eline91

Re: [DIGI] Ones that shine the brighest aren't stars at all

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 05:38

Waaaauw! Daar kan je best trots op zijn!

Ik neem net een kijkje op je website en zie dat je al veel hele mooie projecten hebt gemaakt :)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:17

Prachtig!! :j
Het enige puntje is dat ik de hals misschien ietsjes aan de lange kant vindt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:33

Heel gaaf! :D
Odette, het is een Akhal-Theke, volgens mij hoort dat zo :)

Gave titel ook O:)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:50

Waauw, gaaf!
Als je ooit eens een voorbeeld nodig hebt, stuur ik je met alle liefde een foto van mijn paard! Haha

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:52

Je hebt groot gelijk er zo'n mega copyright op te gooien! Prachtig!

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:53

Volgensmij hoort de nek inderdaad lang te zijn, als je kijkt naar de voorbeeldfoto.

Afbeelding

Ik denk tenminste dat dit de voorbeeldfoto is ;)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:53

Ik zag hem al voorbij komen op dA, mooie Akhal :3
Heb jij ook al zo'n last van mensen die je spul overal posten en 'stelen'? Moet niet gekker worden :\

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 17:10

Merula123 schreef:
Volgensmij hoort de nek inderdaad lang te zijn, als je kijkt naar de voorbeeldfoto.

[ Afbeelding ]

Ik denk tenminste dat dit de voorbeeldfoto is ;)

Jup hehe, dat is de voorbeeldfoto :)
Sowieso hebben Akhal's lange nekken, of anders lijken ze wel lang, vanwege de dunheid ervan. :) Maar volgens mij is het hoofd+stukje nek wel te groot, maybe is dat het.

Maar superbedankt voor alle reacties! :D

@Riraito: Ja, nja, tot nu toe is het maar 1 ofzo keer gebeurd (of dat mensen m'n schetsen overtrekken en dat gebruiken voor hun tekeningen, pff). Maar ik wil sowieso altijd alles voor zijn, dus ik neem geen risico's daarbij :P

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 07:48

_/-\o_ super mooi

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:25

Echt prachtig..... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:22

Het hoofd had fijner gemogen, vooral de kaak is nu erg grof (te grof voor dit ras). Maar je uitwerking is echt super! Je hebt hem prachtig op 'papier' gezet. :)

Edit: In je andere werk komen die grove kaken ook terug. Hier zou ik dus in het vervolg echt nog even op letten! :)

Je titel bevat trouwens een typfout

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 13:36

Oh, ik zie de typefout, bedankt! Heb hem blijkbaar niet gezien, mja, het was ook kwart voor 4 's nachts toen ik het topic plaatste :+

Hoe bedoel je precies dat de kaak te grof is? Bedoel je daarmee alleen de wang? En wat zijn de punten waar ik dan op moet letten? Ik zie het zelf namelijk niet echt :+

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:38

Doe je dit ook voor andere (tegen vergoeding uiteraard).
echt ontzettend gaaf. Ik heb ook een mooi paard, om zoiets van te maken haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:46

Mooie glans heb je weten te vangen, en ik vind het nog steeds knap dat je dit met de muis doet :P Stoor me wel aan het feit dat de schaduwen echt niet kloppen. Het paard lijkt nu opgeplakt op de achtergrond.
Ik vind de 'gladheid' van het paard mooi, echter vind ik je kleurgebruik nog wat tam (ik zie niet zoveel kleur, ook de achtergrond bestaat uit dezelfde tinten). Het ziet er mooi uit en je ziet dat je het kan maar het houdt niet echt mijn aandacht vast omdat het een beetje 'saai' is.
Kaak zou ik persoonlijk niet veranderen, stoor me er niet aan het geeft juist wat meer karakter.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 14:02

Papegara, nee sorry, ik wil dat dit mijn hobby blijft en ga dus niet in opdracht werken.

Fiffill, dat de schaduwen niet kloppen weet ik inderdaad. Dat heb ik denk ik gewoon een beetje afgeraffeld toen ik het zat werd :+ Kleurgebruik probeer ik al op te oefenen, maar vind ik zelf erg moeilijk. Qua de saaiheid, tja, ik was van plan om het paard een beetje te laten verdwijnen in een zandstorm, of een beetje stof erbij. Maar dat werd helaas niet mooi, stof en zand ben ik niet erg goed in om te tekenen merkte ik :+ Toen heb ik maar gekozen voor een saaie achtergrond zoals deze.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:04

knap gedaan! @ hierboven ik snap je punten wel, en misschien vind je het paard ook niet helemaal mooi, als ik naar de foto kijk lijkt hij er echt als 2 druppels water op!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 14:07

Ja maar, Selly, het is ook niet de bedoeling dat ik een foto kopieer. Het is de bedoeling dat ik er kunst van maak, dat het je aandacht trekt, dat het maybe een verhaal vertelt. Dat bedoeld Fiffill ook te zeggen volgens mij :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:11

Qua kleurgebruik bedoel ik niet alleen de achtergrond maar ook in het paard zelf zit weinig kleur. Het zijn allemaal dezelfde tinten die ik terug zie, het is niet zo spannend of prikkelend.
Om kleurgebruik te oefenen heb ik zelf regelmatig gewoon paarden met alleen maar vreemde kleuren getekend (rood, groen, geel, blauw etc) dan ga je vanzelf tinten mengen en merk je welke kleuren je ook in realistischer werk kunt gebruiken.

Of het paard op het plaatje moet lijken maakt hier volgens mij niet zoveel uit. Vandaar ook mijn opmerking over de kaak, ik vind het niet storend (of het voor het ras of op het plaatje nou kleiner zou zijn dat maakt verder niet uit, een kopie hoeft het toch niet te worden).
Zeg overigens niet dat ik het paard niet mooi vind hoor, alleen dat ik iets 'mis' want nu wordt mijn aandacht minder snel vastgehouden terwijl er met de tekening verder niks mis is - verhoudingen kloppen, etc.
(En een van mijn favoriete rassen is altijd een plus :Y) )
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 13-07-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:11

Wat een mooi werk! Prachtig hoe je hem laat glimmen!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 14:25

Fiffill schreef:
Qua kleurgebruik bedoel ik niet alleen de achtergrond maar ook in het paard zelf zit weinig kleur. Het zijn allemaal dezelfde tinten die ik terug zie, het is niet zo spannend of prikkelend.
Om kleurgebruik te oefenen heb ik zelf regelmatig gewoon paarden met alleen maar vreemde kleuren getekend (rood, groen, geel, blauw etc) dan ga je vanzelf tinten mengen en merk je welke kleuren je ook in realistischer werk kunt gebruiken.

Of het paard op het plaatje moet lijken maakt hier volgens mij niet zoveel uit. Vandaar ook mijn opmerking over de kaak, ik vind het niet storend (of het voor het ras of op het plaatje nou kleiner zou zijn dat maakt verder niet uit, een kopie hoeft het toch niet te worden).
Zeg overigens niet dat ik het paard niet mooi vind hoor, alleen dat ik iets 'mis' want nu wordt mijn aandacht minder snel vastgehouden terwijl er met de tekening verder niks mis is - verhoudingen kloppen, etc.
(En een van mijn favoriete rassen is altijd een plus :Y) )

Ja, ik bedoelde zelf ook meer het paard, dan de achtergrond voor dat kleurgebruik :P Bedankt voor de tip, zal het eens uitproberen :)
Maar ik snap nu alleen nog steeds niet wat er nou precies mis is met de kaak. :')

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:54

Ik denk dat ze bedoeld dat de kaak iets te groot is en opvallender dan het zou 'moeten zij' ik vind het nog steeds superknap....

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:04

Groot gelijk heb je hoor, copyright op zetten :P Tot nu toe heb ik nog niets van mij voorbij zien komen ergens waar ik het niet gepost heb, maar zou het zelf ook verschrikkelijk vinden :') This net diefstal vanuit de winkel :')

en zoals ik het al zei, ik vind het er altijd raar uitzien als paarden geen manen hebben (en ook op foto's xD), maar doe het je niet na :P