[TEK][WIP] Isolde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

[TEK][WIP] Isolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 18:02

Ik had mezelf nog zo voorgenomen om pas een topic te openen als de tekening af was.
Maar ik kon me niet inhouden :+
Ik ben dus weer 's aan een tekening begonnen, in de zomervakantie heb ik gelukkig weer wat meer tijd!
Deze keer was de voorbeeldfoto eentje van Isolde, een paard wat ik een jaar heb verzorgt.
Ik ben me er van bewust dat de kromming in de nek op de foto korter is dan op de tekening. Dit zag ik later pas, toen ik geen zin meer had om het aan te passen. :=
Excuses voor de wat mindere kwaliteit foto's, ze zijn gemaakt met mijn telefoon.
(mocht je het interessant vinden: het papier is gewoon printpapier, het potlood is 4H)

Voorbeeldfoto:
http://i44.tinypic.com/15hyha8.jpg

Schets (verderop heb ik het oog nog op een andere plaats gezet)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En waar ik nu ben:
Afbeelding

Tips zijn welkom!

UMayDream

Re: [TEK][WIP] Isolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:49

121 x bekeken, maar niemand die durft te reageren.... Is het echt zo slecht? :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:04

Eindresultaat:

Afbeelding

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:06

De foto is een beetje vaag. Misschien kan je die iets duidelijker nemen? :) Van wat ik zo zie zijn je verhoudingen al erg goed! Er mag nog veeeeeel meer contrast in: niet bang zijn om hem te verpesten, daar leer je alleen maar van!

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:08

Mooi, en zoals JuliaMaria al zegt, de verhoudingen zien er goed uit! Maar inderdaad mag er wat meer contrast in :j want nu lijkt het net alsof het hoofd tegen de billen aangeplakt zitten :')

Maar dat komt vast helemaal goed! +:)+

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:11

Ik zal morgen even kijken of ik aan een camera kan komen voor een betere foto, dit is idd nogal slechte (mobiel) kwaliteit.

Over het contrast hebben jullie gelijk, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Want ik probeer zoveel mogelijk kleurverschil erin te gooien (voor zover dat mogelijk is met grijs potlood), maar het is idd nog niet genoeg. :=

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:12

Ik vind het een mooie opzet maar ik zou nog wat verder gaan!

En dan vooral durven om verschil in donkerte te maken. (is waarschijnlijk geen woord maar je begrijpt wat ik bedoel hoop ik?) Durf dat potlood te gebruiken! Waar het licht is mag je het best licht laten maar zet dan ook op sommige plekken meer aan waardoor er wat meer diepte en dynamiek in komt.

Ik vind de hals wel mooi gedaan :D en de verhoudingen lijken wel redelijk te kloppen ook. Misschien nog even naar het neusje kijken? Leuke tekening in ieder geval en succes

edit; ondertussen zijn er al 3 nieuwe reacties haha dus ik zie je vraag van hoe doe je dat dan. Nou echt gewoon op de plekken van schaduw harder met je potlood drukken (of nog beter, een harder potlood gebruiken) en niet denken in de contourlijnen zoals je zou zien bij een kleurplaat maar denk aan vlakken. En maak die dan donkerder/lichter
Laatst bijgewerkt door Sidera op 11-07-13 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:12

Met contrast kan je het denk ik het beste aanpakken eerst de echt donkere stukken een stuk donkerder te maken, waarschijnlijk lijkt het dan al een stuk beter :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:27

Dit ongeveer? :)

Afbeelding

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 17:52

Schopje!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:46

Uhm ja, is al wel beter vind je niet? :)

Maar het zou zelfs nog meer mogen. Bv bij deze tekening (niet dat deze tekening verder perfect is ofzo) maar daar zie je dat je echt dingen kan aanzetten en veel potlood kan gebruiken zonder dat het teveel wordt.

http://4.bp.blogspot.com/_7XTdtJk5Svc/S ... -horse.jpg

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 16:56

Zou je me misschien kunnen uitleggen hoe en waar ik nog meer contrast kan toevoegen?
Ik weet zelf nl niet zo goed hoe ik dat kan aanpakken en ik wil de tekening niet verknoeien :o
Wat ik vooral lastig vind, is het verschil in contrast in de vacht maken. De tekening die jij als voorbeeld geeft heeft gewoon een effen vacht zonder haartjes en dan is het al wat makkelijker, maar met vacht vind ik het persoonlijk wat moeilijk :P