[FOTO] Eerste fotomeeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

[FOTO] Eerste fotomeeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 23:32

Paar weekjes terug ging ik onverwachts mee naar mijn eerste fotomeeting als fotograaf :D

Ik fotografeer wel al een aantal jaren, maar eigenlijk alleen maar mijn eigen paarden en de paarden van stalgenoten of vriendinnen.

Dit was dus voor mij de eerste keer in een apartere omgeving en waar ik ook wat meer kon spelen met composities en de omgeving.

Dat heb ik deze keer dus ook geprobeerd :)

Ik vond het onwijs leuk en leerzaam en aangezien er meerdere fotomeetings op de planning staan zou ik graag tips willen krijgen :D zelf probeer ik dus al wat te spelen, maar tips of commentaar van mede-fotografen vind ik altijd fijn om te horen :)

1)
Afbeelding
2)
Afbeelding
3) jammer dat net dr teen eraf is := maar vond m verder zo leuk
Afbeelding
4)
Afbeelding
5)
Afbeelding
6)
Afbeelding
7)
Afbeelding
8)
Afbeelding
9)
Afbeelding

Calanddra

Re: [FOTO] Eerste fotomeeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 21:28

Helemaal niemand? :\

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:53

Ik vind het op zich leuke plaatjes.

De eerste foto is erg mooi.
Foto twee heb ik het gevoel alsof er wat meer geposeerd wordt, vind ik het jammer dat haar ogen dicht zijn en heb je een vreemd perspectief genomen waardoor de kont van de pony ontzéttend hoog lijkt. Heb je de horizon wel recht op die foto?
Foto 3 doet me helemaal niets. De teen inderdaad, maar ook het gezicht van de ruiter is niet te zien door een rare pluk haar in het gezicht. De foto is ook iets te krap genomen. De pony staat er wel erg leuk op, maar de ruiter is in dit geval een storende factor in de foto.
Foto 4 Vind ik erg leuk, mooie scherpte diepte! Ik vraag me alleen af waarom je de horizon scheef genomen hebt?
foto 5 zou ik wat krapper uitsnijden en dan heb je ook een hele mooie plaat. Nu valt de pony wat weg in de achtergrond omdat er zooooveel achtergrond omheen zit.
foto 6 dit vind ik de beste! Hoewel ik de foto nog meer naar links genomen had zodat je echt rechts de hond had en links ietsjes meer boom. Nu staat de kop van de hond precies in het midden. Ik vind de kleuren mooi en de hond staat er leuk op. Een rustig sfeerplaatje.
foto 7 niets op aan te merken, gewoon een standaardportretfoto van een paard
foto 8 erg leuk zo met dat struikje ervoor! Zo wordt het standaardbeeld toch nét wat speelser gemaakt.
foto 9 de horizon is heeel erg scheef en dat maakt de foto speelser, maar in mijn opzicht niet mooier bij deze foto. De kleuren zijn wel mooi helder, goed contrast ook. Het struikje vind ik hier iets teveel in het beeld en storend.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:47

Heel erg bedankt voor de uitgebreide reactie! Kan hier zeker wat mee :)

Ik heb op de foto's die schuin staat hier idd juist voor gekozen om het net een beetje extra te geven, maar moet daarin ook erg veel oefenen, bij sommigen valt het beter dan bij anderen :)