[VER] Ontvoerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mie123gie

[VER] Ontvoerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 19:36

Hoofdstuk 1: De buitenrit (oogpunt van Kelly)

Kelly! schreeuwde Emma hard in mijn oor. Ik schrok me kapot, weer je wel hoe laat het is? vroeg ik nors. Ja tuurlijk weet ik dat het is 9 uur en jij moet je aan kleden. Hoezo dat? vroeg ik half slapend. We gaan op buiten rit gek! ineens was ik klaar wakker, dat ik dat vergeten was, ik word morgen 16 en ik mocht vandaag voor het eerst alleen met Emma het bos in. Ik trok mijn paardrij kleren aan en haalde een kam door mijn haar. Ik sprinte met Emma de trap af en we aten snel een broodje. Zo jullie hebben haast zei mijn moeder lachend. Ja tuurlijk hebben we haast we gaan om buitenrit zei Emma vlot terwijl ik een glas melk dronk. Wij gaan mam riep ik en ik trok Emma bij haar shirt naar buiten. We stapte op de fiets en reden naar stal.

Kom maar Dreamer riep ik terwijl ik in de wie stond. Mijn prachtige palomino pony kwam vrolijk aan gedraafd met daar achter de Tinker van Emma. We klipte de paarse halstertouwen vast aan de ring die onderaan de halsters bungelde. Ik heb er zoon zin in zei ik en ik huppelde van plezier richting de stallen. Haha kijk Dreamer, hij vind je vast gestoord Kel zei Emma lachend. Ik knoopte Dreamer vast aan de ijzeren ring in de muur. Kom Emma we gaan de zadels halen. Ik rende naar de zadelkamer en pakte op gewonden Dreamers zadel en hoofdstel en wou al weer weg rennen. He vergeet je niet iets lachte Emma, Een cap en een borstel zijn misschien ook wel handig. Ik pakte vlug mijn cap en 2 borstels, dit was ik echt niet vergeten hoor Emma, ik keek alleen of je goed oplet. Dat blijkt wel zei Emma en ze liep de zadel kamer uit.

Dit is zo leuk zei ik tegen Emma die voor mij reed. Ja en het is ook een geweldige omgeving om in te rijden, zullen we dan maar een drafje doen? Ja zei ik uitgelaten. We draafde de pony's aan, maar dat werd al snel een gallopje. Ik vond het heerlijk maar ik had het gevoel dat we bekeken werden. Emma ik heb zoon gevoel dat we bekeken worden zei ik met toch een trilling in mijn stem. Doe niet zo gek Kel het is een bos we worden gewoon bekeken door de vogels. Ik hoorde aan haar stem dat ze twijfelde. Maar mijn gedachten sloegen vast weer op hol.

moet ik veder met hoofdstuk 2?
(let niet op spel en gramatika fouten, ik ben dyslectisch)

Eline_S_S

Re: [VER] Ontvoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:41

Jaah. H2 mag dan wel wat langer en uitgebreider. Maar erg leuk. Ook echt zo'n typisch einde.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:46

Ik ga mee met de reactie boven mij! Ben zeker benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:55

Gebruik aanhalingstekens als personages iets zeggen -> " "

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 20:13

Bedankt voor de tips dan nu hier het uitgebreidere hoofdstuk 2, helaas niet heel lang maar hoofdstuk 3 duurt wel even hoor
Hoofdstuk 2: Doelwit (oogpunt: Dennis)

"Wat zijn het toch heerlijk meiden fluisterde" ik tegen mijn maat Roland. "Ik kan niet wachten tot morgen". "Kelly haar verjaardag, na ze weken lang gevolgd te hebben is bijna ons doel bereikt", Roland lachte er gemeen bij maar ons doel was duidelijk: Kelly en Emma. Ze waren gewoon perfect. Ik keek naar Kelly haar prachtige lange blonde haar. "Kijk dat figuur van Kelly in de strakke kleren" zei ik tegen Roland terwijl we zachtjes door de bosjes slopen. Ronald lachten voldaan, daar is de baas vast blij mee. "Ja dat zeker maar eerst moet het vervoer goed gaan", ik keek naar Emma ze had een grote 'voorgevel' om het zo te zeggen en prachtig rood bruin haar dat onder haar geweldige schouderbladen uit kwam. We hadden mazzel met zoon doelwit we zouden er zeker wel wat geld voor krijgen.

Ik liep de stallen binnen. Brr ik kreeg altijd de rillingen van paarden, maar ik mocht het niet laten merken ik moest leken op een geïnteresseerd paarden man, ja geïnteresseerd was ik wel maar niet in paarden. Ik liep achter het terrein op en ging op de tribune zitten, ik was alleen Roland was een plan aan het op stellen en ik moest de meiden maar in de gaten houden, ja normaal vind ik dat niet erg maar ik was toch bang.

moet ik veder in H3 word het echt spannend
Laatst bijgewerkt door mie123gie op 29-06-13 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:20

Wacht. Mischien kan je er bij zetten wie wie is? Ik heb namelijk geen idee wie Dennis is. En ze zijn op stal, maar de meiden waren toch in het bos?

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 20:43

Eline_S_S schreef:
Wacht. Mischien kan je er bij zetten wie wie is? Ik heb namelijk geen idee wie Dennis is. En ze zijn op stal, maar de meiden waren toch in het bos?

Dennis is 1 van de 2 ontvoerders Roland is de andere, Kelly en Emma waren inmiddels op stal

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:51

VERDER!!!!!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:09

:D ik vind het echt goed!! Alle tips die in mij opkwamen zijn al gegeven...

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:54

Verder :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:26

leuk verhaal. Gaat misschien wat snel en oppervlakkig, probeer iets meer diepgang er in te krijgen :)

Verder, let erop, je moet minimaal 1500 woorden hebben, per stuk dat je schrijft.

maar het is een leuuk verhaal, en ik volg ook!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:29

Het begint leuk, een beetje als zo'n Penny-boekje. Het gaat echter wel erg snel allemaal.

Dit moet je niet gemeen opvatten, maar als je dyslectisch bent, is het dan wel verstandig om een verhaal te schrijven? Ik kan ook niet zingen en ga ook geen album opnemen..

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:02

LauraMc schreef:
Het begint leuk, een beetje als zo'n Penny-boekje. Het gaat echter wel erg snel allemaal.

Dit moet je niet gemeen opvatten, maar als je dyslectisch bent, is het dan wel verstandig om een verhaal te schrijven? Ik kan ook niet zingen en ga ook geen album opnemen..

ja het is juist verstandig hier mee verbeter ik mijn schrijf vaardigheid!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:16

Ik volg :D leuk verhaal!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:36

mie123gie schreef:
LauraMc schreef:

ja het is juist verstandig hier mee verbeter ik mijn schrijf vaardigheid!

Dat is wel waar inderdaad :) Vooral mee doorgaan dan! :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:54

LauraMc schreef:

Zelfs als je dyslectisch bent kun je een boek schrijven. Ik heb een vriendin die ook moeite heeft met spelling en die gaat volgend jaar een boek uitgeven (ligt al bij de uitgever).

Maar je moet er misschien net iets meer aandacht aan besteden dan iemand die niet dyslectisch is.
Ik vind dyslectisch zijn geen reden om bijvoorbeeld veel spelling en gramatica fouten te maken.
Door gebruik van bijvoorbeeld Word en een goede spellings controle kun je fouten er heel makkelijk zelf al grotendeels uithalen.
Wil je nog iets zekerder van je zaak zijn, kun je het een vriend(in) nog een keer extra na laten kijken.

En dan tegen de TS:
Probeer iets langzamer te gaan en iets uitgebreider.
Neem de tijd om iets te vertellen.
Verder als je uit verschillende oogpunten wil werken is het beter om niet in de "ik" persoon te schrijven maar in derde persoon. (Dat je als derde persoon naar het tafereel kijkt en het zo beschrijft)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:55

LauraMc schreef:

:wave:

Ik ben journalist, schrijf ontzettend veel en ben - jawel - dyslectisch. Waar een wil is, is een weg.

TS: Leuk begin, let wel op de regels van UK, een nieuw stuk verhaal moet minimaal 1500 woorden zijn. Zie ook hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... #p71106121 Zal later even kijken of ik meer inhoudelijk kan reageren.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:09

Ik zet dit topic op slot, omdat niet aan de regels van UK wordt voldaan. Verhalen op UK dienen minstens 1500 woorden per deel te bevatten, dat is hier niet het geval.

Ik plaats daarom hier een slotje.