Ik ben nu eindelijk een beetje uit mijn tekendip aan het komen en ik vond het wel leuk om eens een keer iets te proberen met olieverf.
Zo gezegd zo gedaan, tekenspullen erbij gepakt, schets gemaakt en overgezet naar het doek en schilderen maar.
Naja, ging het maar zo makkelijk
Ik werk met olieverf en ik moet zeggen dat ik het erg fijn vind dat je veel dingen gewoon op het doek kuntmengen, alleen lukken de kleuren en overgangen me allemaal nog niet zo goed.
Ik schilder op een canvas board van A3 formaat en met goedkope olieverf, denk van de action/euroland ofzo.
Genoeg gepraat, hier de eerste paar stappen:

Beetje een slechte foto, maar dit was de schets op papier.

Schets overgezet en aan het oog begonnen, daar begin ik eigenlijk standaard mee.

Oog al iets verder uitgewerkt en een beetje kleur eromheen gemaakt. Zijn nog lang niet de juiste kleuren, maar dit gaf me
een beetje beeld hoe het eruit ziet met wat bruintinten eromheen.

En dit is waar ik nu ben, nog steeds niet de goede kleuren maar zo is het voor mij al een beetje duidelijk wat waar moet.
Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben, want dit is de eerste keer dat ik met olieverf werk en ik zit soms behoorlijk lang te prutsen.
Dit is trouwens de voorbeeldfoto, gemaakt door xTitanic op bokt: http://img547.imageshack.us/img547/7598/tdop.jpg
. En ook nog zoooo mooi