[VER] Pony Pip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

[VER] Pony Pip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 16:03

Hallo! :D
Ik heb nogal veeel fantasie en daar wil ik wel eens wat mee doen :D
Ik weet niet of het een goed verhaal word maar ik zie wel :)

*piep piep*
Liza hoort het geluid van haar wekker. Nee he denkt ze, niet weer zo vroeg.. Het is vrijdag ochtend en Liza moet weer eens naar school. Liza doet haar ogen open en ziet dichte gordijnen waar een klein beetje licht uit komt. Ze kijkt eens op haar mobiel en ziet dat ze 1 whatsappje heeft van haar vriendin Kim. Er staat: Hee liza, we hebben het eerste uur vrij. Vertel jij dat even aan Michel? Xxx Kim. Ahh Michel, Michel is de jongen waar Liza zwaar verliefd op is. En nu moet ze hem ook nog een bericht sturen! Nee wacht, zal ik hem bellen? Dan hoor ik zijn stem. Ze zoekt in haar telefoon lijst zijn naam op. Als ze Michel wilt bellen krijgt ze een apart gevoel in haar buik.. Ze drukt op het knopje en belt Michel. Ze hoort een slaperige stem, hij was vast nog niet wakker. Hij woont veel dichter bij school dan ik, hij was vast nog niet wakker. Ahh akward ''Hallo?'' hoort Liza. ''Ja met Liza'' zegt ze. ''We zijn het eerste uur vrij'' zegt Liza. ''Oke, is goed'' zegt Michel. Net als Liza op wilt hangen zegt Michel; '' Waarom bel je me? En stuur je me niet een whatsappje?'' Euhh, whatsapp verzend niet'' zegt ze met een verlegen stem.. '' Oke is goed bye bye!'' Zegt Michel.. En hij hangt op. Jeetje wat een afgang denkt ze.. Ik ga maar weer even slapen, het kan nog een uurtje..

*TRIINNG*
Yes! De laatste school bel is gegaan. Het is inmiddels al 2 uur in de middag en Liza heeft nog genoeg tijd om naar haar verzorg shet Pip te gaan. Ze zegt snel doei tegen iedereen een gaat direct door naar haar verzorg pony. Als ze aankomt ziet ze een grote buitenbak met een paar hindernissen er in. Er staat ook een schuur bij met een paar stallen er in. De eigenaar zegt; '' hallo! Leuk dat je er weer bent. Pip heeft een grootte poetsbeurt nodig want hij is heel vies!''. ''Oke is goed! Ik ga zo snel mogelijk aan de gang'' zegt Liza. Als ze haar fiets neer heeft gezet, loopt ze de schuur binnen. Ze pakt het halster en touw en loopt weer naar buiten om Pip uit het weiland te pakken. Ze doet het hek open en loopt naar Pip toe. Pip is een bruin bonte shetlander. Hij is stevig gebouwd maar absoluut niet dik. '' heeee lieverd! Wat zie je er toch weer lekker vies uit. Kom dan ga ik je poetsen''. Ze zet Pip vast in de buitenbak en haalt snel de borstels op. Als ze terug komt staat Pip lekker rustig te grazen en doet alsof er niks aan de hand is. '' Kijk eens aan, dit gaat vast lang duren'' zegt Liza. Als Liza na ander half uur eindelijk klaar is pakt ze haar zweep en gaat vrijheidsdressuur doen. Pip loopt braaf mee. Liza vraagt Pip om de Jambette te doen en dit doet hij prima. Ze zijn de spagaat aan het oefenen en het gaat wel goed! '' kom lieverd, dan gaan we de spagaat oefenen.'' Liza vraagt Pip om de Jambette te doen en elke keer als hij zijn hoefje verder weg zet beloont Liza hem. Maar als Pip zijn benen terug zet word Liza geïrriteerd '' nou hup werk eens mee'' Liza vraagt het nog een keer maar Pip merkt dat ze gefrustreerd raakt en doet het niet. Liza word snel gefrustreerd en geïrriteerd. Maar ze vraagt het nog 1 keer. Pip merkt dat ze wel kwaad word en word onzeker, en daarom doet Pip het niet. ''Jezus hé! Kan je niet 1 x normaal doen'' Ze geeft een ruk aan het halstertouw en dwingt Pip om mee te lopen. Pip loopt angstig achter haar aan. Liza loopt een rondje en dwingt Pip om de spagaat nog 1x te oefenen. Als Pip weigert, haalt Liza uit met de zweep een geeft Pip een klap met de zweep. Pip springt naar achter en kijkt met bange ogen voor zich uit. Liza geeft nog een klap met de zweep. '' Liza? Wat doe jij nou''?
Liza kijkt achterom en ziet de eigenaar staan, dan kijkt ze weer vooruit en ziet ze een vreselijke bange pony staan. Nee he.. Dit is nooit goed

Er komt vervolg!!
Als jullie tips of commentaar hebben mag je dat geven, maar hou het aardig aub :)
Bedankt voor het lezen!

Weggebokt

Re: [VER] Pony Pip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 16:23

Niemand?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:30

Rustig, het staat er nog niet zo heel lang op ;)
Het begin is zeker goed, maar er zijn nog wat puntjes waar je op moet letten:
- Hoofdlettergebruik
- Dialogen op een nieuwe regel beginnen, dus niet alles achter elkaar aan schrijven (Ik zal een stukje voordoen ;) )

SindyKaya schreef:
''kom lieverd, dan gaan we de spagaat oefenen.'' Liza vraagt Pip om de Jambette te doen en elke keer als hij zijn hoefje verder weg zet beloont Liza hem. Maar als Pip zijn benen terug zet word Liza geïrriteerd
'' nou hup werk eens mee'' Liza vraagt het nog een keer maar Pip merkt dat ze gefrustreerd raakt en doet het niet. Liza word snel gefrustreerd en geïrriteerd. Maar ze vraagt het nog 1 keer. Pip merkt dat ze wel kwaad word en word onzeker, en daarom doet Pip het niet.
''Jezus hé! Kan je niet 1 x normaal doen'' Ze geeft een ruk aan het halstertouw en dwingt Pip om mee te lopen. Pip loopt angstig achter haar aan. Liza loopt een rondje en dwingt Pip om de spagaat nog 1x te oefenen. Als Pip weigert, haalt Liza uit met de zweep een geeft Pip een klap met de zweep. Pip springt naar achter en kijkt met bange ogen voor zich uit. Liza geeft nog een klap met de zweep.
'' Liza? Wat doe jij nou''?
Liza kijkt achterom en ziet de eigenaar staan, dan kijkt ze weer vooruit en ziet ze een vreselijke bange pony staan. Nee he.. Dit is nooit goed

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 16:34

Bedankt!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 17:02

Niemand verder ?

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:05

Kalm aan, je topic staat er net 1 uurtje op.
Leuk verhaal verder, hier en daar wat kleine foutjes, maar al leuk gemaakt.
Ben benieuwd hoe 'ie afloopt. :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 17:08

Bedankt !

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:36