Zelf sensor reinigen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Zelf sensor reinigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 17:30

Zijn er mensen die dit doen?

Mijn camera geeft inmiddels dusdanig veel vlekjes op de (vakantie) foto's dat het echt moet gebeuren.
Ik heb al eens geinformeerd bij fotowinkels maar de enige in Leeuwarden die het nog doet vraagt al 45,- En een setje kost zo'n 10,-, dus blijf een hollander, bespaar liever. Maar is hetaan te raden/goedgenoeg als je het zelf doet?
De camera is inmiddels een 6 jaar oude Eos 350D.

Bagheera_206

Re: Zelf sensor reinigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:15

Ik durf dat nog steeds niet aan. := Ik heb destijds laten doen bij zo een dagje gratis reinigen. Toen er geen actie was heb ik gevraagd wat het kostte bij de winkel waar ik hem had gekocht en daar hebben ze het als service gratis gedaan. *\o/*

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:33

Netjes! Ik twijfel erg. Aan de ene kant wil ik het wel proberen, maar als het niet lukt ben ik nog meer geld kwijt. Maar goed, als zij het kunnen en er speciaal setjes worden verkocht...
Ben benieuwd naar meer ervaringen :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:34

Ik doe het gewoon zelf. Fluitje van een cent. Spiegel opklappen, eerst nat, dan droog reinigen, en klaar. Echt geen kunst aan.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:16

Ik durf het niet, heb het iemand laten doen. Stel er gaat wat verkeerd, dan kan je naar je camera fluiten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:12

Ik doe het niet zelf.
Ja, het klinkt eenvoudig, even je sensor reinigen. En in theorie IS het ook eenvoudig.
Maar er KAN ook héél veel mis gaan. En daar is (in mijn ogen) m'n camera net even wat te duur voor.

Bovendien vervalt je garantie als je zelf je camera schoon maakt of je dit door een andere partij (dan de fabrikant van de camera) laat doen.

Ik bracht mijn camera daarom jaarlijks gewoon even naar Nikon in Beverwijk, waar ze 't voor 25,- euro deden. En dan deden ze er direct een gratis check-up van de hele camera bij.