Daar komt nog bij dat de foto van zeer slechte kwaliteit was; een foto van een uitgeprinte foto. Zwart-wit, weinig detail. Normaal gesproken zou ik een opdracht van een dermate slechte kwaliteit foto niet aannemen. Maar het hondje is inmiddels al overleden en dat maakt het onmogelijk om nieuwe foto's te laten maken. En het is natuurlijk wel erg leuk dat mijn tekening straks bij een bekende Nederlander aan de muur hangt!
Dus overstag gegaan en geprobeerd er het beste van te maken!Komtie dan... *trommelgeroffel* De foto!

(de eerste paar foto's zijn met m'n telefoon genomen)
Ik maak altijd eerst een line art tekening. Hoe minder lijnen en details, hoe prettiger ik het vind om de tekening in te kleuren. Het invullen van de tekening komt later, in deze fase wil ik niet teveel 'gerommel' op mijn papier hebben, zodat ik een vrij lege tekening heb om in te kleuren.

Stukje bij beetje wordt de tekening vervolgens ingekleurd.

En het wordt steeds meer een echte hond.

Tot slot het eindresultaat! Hoewel het lang niet een van mijn beste werken is, ben ik tevreden over wat ik van deze foto heb kunnen maken!

Oja, ik heb binnenkort weer volop tijd voor nieuwe opdrachten! Geen lange wachttijd!

..kan niet wachten tot ik mijn tekening krijg