[FOTO] Spoorzone 013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

[FOTO] Spoorzone 013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 20:13

Ik heb vorige week wat moois gemaakt bij de Spoorzone in Tilburg en dat wou ik even laten zien :D Ben benieuwd wat de meningen zullen zijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 550D icm 17-70 en 10-20 objectief :)

Shadow0

Re: [FOTO] Spoorzone 013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:13

Ze spreken me erg aan, en ik hou wel van dat industriele erfgoed :)

Die laatste is heel intrigerend: wat is het? Bijzondere foto!

Bij een paar foto's is duidelijk dat je goed oog hebt voor interessante beelden, maar dat je denk ik sterkere foto's krijgt als je duidelijk kunt maken waarom je die foto hebt genomen. Wat valt je op, en ook, wat voel je erbij?

Bij de tweede foto bijvoorbeeld is het onderwerp van de foto niet echt duidelijk. Ok, de spullen in het midden, maar waarom zet je die op de foto? Als ik de foto zo bekijk dan valt mij bv op dat er een soort tegenstelling is tussen een hoekje met spul dat nog in gebruik lijkt, en een verder lege hal. Als dat de tegenstelling is die je opvalt, zou ik die benadrukken door het hoekje spullen niet centraal te nemen, maar op 1/3 van rechts ongeveer, met een iets lager standpunt en een grotere hoek (als dat kan uiteraard.) Dat benadrukt de leegheid van de rest van de hal.

Maar dat is uiteraard interpretatie van mij. Je kunt ook hele andere effecten nemen, bv door met scherptediepte te spelen.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 15:01

Shadow0 schreef:
Ze spreken me erg aan, en ik hou wel van dat industriele erfgoed :)

Die laatste is heel intrigerend: wat is het? Bijzondere foto!

Bij een paar foto's is duidelijk dat je goed oog hebt voor interessante beelden, maar dat je denk ik sterkere foto's krijgt als je duidelijk kunt maken waarom je die foto hebt genomen. Wat valt je op, en ook, wat voel je erbij?

Bij de tweede foto bijvoorbeeld is het onderwerp van de foto niet echt duidelijk. Ok, de spullen in het midden, maar waarom zet je die op de foto? Als ik de foto zo bekijk dan valt mij bv op dat er een soort tegenstelling is tussen een hoekje met spul dat nog in gebruik lijkt, en een verder lege hal. Als dat de tegenstelling is die je opvalt, zou ik die benadrukken door het hoekje spullen niet centraal te nemen, maar op 1/3 van rechts ongeveer, met een iets lager standpunt en een grotere hoek (als dat kan uiteraard.) Dat benadrukt de leegheid van de rest van de hal.

Maar dat is uiteraard interpretatie van mij. Je kunt ook hele andere effecten nemen, bv door met scherptediepte te spelen.

Bedankt! :) Die laatste (en andere) zijn gemaakt in de expositie SlowBurn die daar op dit moment is. Het zijn linten die wapperen omdat er aan de zijkanten grote ventilatoren staan. Bij die foto heb ik geflitst op het 2e gordijn, waar door je een natuurlijkere beweging krijgt maar daarnaast heb je ook nog een bevroren beeld.

M'n concept erachter heb ik juist weggelaten :Y) Was heel benieuwd wat men er zo van zou vinden. Maar mijn concept was het weergeven van Tijd (nouja, dat was de opdracht vanuit school.)
Bij de eerste foto zie je dus een oud gebouw, maar in de weerspiegeling zie je het nieuwe. Bij de 2e zit je in een oude hal maar er staan nieuwere spullen in. Er ligt ene hoop zooi, zand en stof op de grond. Bij de 3e, die oude fabriekshal palen me top de voorgrond takken. En bij de 4e tijd door middel van het licht wat zo naar binnen valt. En bij foto 5 zie je het oude heel duidelijk naar voren komen en bij foto 6 ligt er zoveel stof en zand dat je voetstappen kan zien :+

Ik wou juist geen gebruik maken van scherptediepte, dat is toch een beetje een truckje aan het worden om een intressante foto te maken en wat wou ik juist niet. Ik wou iets intressants maken op een nieuwe manier voor mij. Ik doe normaal gesproken veel met scherptediepte en nu juist niet. Het ging mij nu meer om lijnen spellen, structuren en licht inval die alles moeten benadrukken :)

Bedankt voor je mening, altijd goed om te lezen hoe een ander beelden interpreteert waar geen tekst bij staat! :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 09:41

Nou het loopt geen storm hier :Y)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:58

Foto 5 heeft een soort HDR effect, erg gaaf. De serie spreekt mij persoonlijk erg aan, vooral de laatste plaat vind ik er tof (en technisch ook erg goed gevonden qua flitsen op het tweede gordijn :) ).

Heb je dit in opdracht gedaan of was het vrij werk? :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 12:50

Courses schreef:
Foto 5 heeft een soort HDR effect, erg gaaf. De serie spreekt mij persoonlijk erg aan, vooral de laatste plaat vind ik er tof (en technisch ook erg goed gevonden qua flitsen op het tweede gordijn :) ).

Heb je dit in opdracht gedaan of was het vrij werk? :)

Bedankt! :D

beetje combinatie van beide. Het was een school opdracht waar ik een aantal verplichte beeldt moest inleveren (panorama, tijdopname). Wat verplicht was voor de opdracht heb ik ingeleverd maar het meeste is vrij werk! (eerst gou de opdracht afgeraffeld en dan gaan fotograferen wat ik wou fotograferen :})

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:54

ik vind ze juist wel erg gaaf ik zie industriele graag met een tikkeltje hdr er door heen maar vind ze zeker apart