Ben benieuwd wat de meningen zullen zijn! 

Foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 550D icm 17-70 en 10-20 objectief
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Ben benieuwd wat de meningen zullen zijn! 

Shadow0 schreef:Ze spreken me erg aan, en ik hou wel van dat industriele erfgoed![]()
Die laatste is heel intrigerend: wat is het? Bijzondere foto!
Bij een paar foto's is duidelijk dat je goed oog hebt voor interessante beelden, maar dat je denk ik sterkere foto's krijgt als je duidelijk kunt maken waarom je die foto hebt genomen. Wat valt je op, en ook, wat voel je erbij?
Bij de tweede foto bijvoorbeeld is het onderwerp van de foto niet echt duidelijk. Ok, de spullen in het midden, maar waarom zet je die op de foto? Als ik de foto zo bekijk dan valt mij bv op dat er een soort tegenstelling is tussen een hoekje met spul dat nog in gebruik lijkt, en een verder lege hal. Als dat de tegenstelling is die je opvalt, zou ik die benadrukken door het hoekje spullen niet centraal te nemen, maar op 1/3 van rechts ongeveer, met een iets lager standpunt en een grotere hoek (als dat kan uiteraard.) Dat benadrukt de leegheid van de rest van de hal.
Maar dat is uiteraard interpretatie van mij. Je kunt ook hele andere effecten nemen, bv door met scherptediepte te spelen.
Die laatste (en andere) zijn gemaakt in de expositie SlowBurn die daar op dit moment is. Het zijn linten die wapperen omdat er aan de zijkanten grote ventilatoren staan. Bij die foto heb ik geflitst op het 2e gordijn, waar door je een natuurlijkere beweging krijgt maar daarnaast heb je ook nog een bevroren beeld.
Was heel benieuwd wat men er zo van zou vinden. Maar mijn concept was het weergeven van Tijd (nouja, dat was de opdracht vanuit school.)

).
Courses schreef:Foto 5 heeft een soort HDR effect, erg gaaf. De serie spreekt mij persoonlijk erg aan, vooral de laatste plaat vind ik er tof (en technisch ook erg goed gevonden qua flitsen op het tweede gordijn).
Heb je dit in opdracht gedaan of was het vrij werk?