SLR geeft HR aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole21

SLR geeft HR aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 21:33

Mijn Nikon D70 geeft soms HR, en soms FL (weet ik niet precies meer?) aan. Ik kan dan ook geen foto maken. Wat betekent dit, en wat zou ik er eventueel aan kunnen doen? Ik heb gegoogled, maar niks kunnen vinden. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen!

Groetjes, Nicole.

Edit; Niet FL, maar for :o. HR klopt wel.

_Denise_

Re: SLR geeft HR aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:44

HR is volgens mij een foutcode gerelateerd aan de memorycard. Kan een probleem met het kaartje zijn, of de contactjes. Even kijken of hij het na schoonmaken en formatteren nog steeds doet. Als bij een ander kaartje hetzelfde probleem zich voordoet zit het in de camera.

For betekent dat je het kaartje moet formatteren. Deze error zou moeten verdwijnen als je het kaartje formatteert (eventueel via de computer), zo niet, dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in je memorycard.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 21:48

_Denise_ schreef:
HR is volgens mij een foutcode gerelateerd aan de memorycard. Kan een probleem met het kaartje zijn, of de contactjes. Even kijken of hij het na schoonmaken en formatteren nog steeds doet. Als bij een ander kaartje hetzelfde probleem zich voordoet zit het in de camera.

For betekent dat je het kaartje moet formatteren. Deze error zou moeten verdwijnen als je het kaartje formatteert (eventueel via de computer), zo niet, dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in je memorycard.

Nou ik dacht dus in eerste instantie dat het aan de memorycard lag, dus nieuwe gekocht. Maar hij gaf het nog steeds aan. Net stond er weer HR, dus heb ik de camera geformatteerd, en toen stond er for.

Maar ik zal in ieder geval even naar mijn geheugenkaartje kijken, want hij geeft het niet altijd aan. En als ik hem eruit haal, en dan er weer in doe, is het soms ook wel weer goed.

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

Edit: Ik had dus mijn camera al geformatteerd, toen ging HR weg. En kwam er for. Nu heb ik de geheugenkaart geformatteerd, en staat er ook geen for meer. En kunnen er gelijk meer foto's op mn camera. Dus ik denk dat het wel geholpen heeft. Dus heel erg bedankt!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:32

Kun je ook een camera formatteren dan? Nog nooit van gehoord... Wel resetten naar fabrieksinstellingen ;)
Als je foto's van je kaartje hebt af gehaald en je wilt met een leeg kaartje beginnen kun je deze het beste opnieuw formatteren, iedere keer weer. Als je foto's gewoon van het kaartje delete blijft er nl. altijd 'rommel' achter waardoor je steeds minder ruimte over houdt.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:49

Ja bij die van mij wel in ieder geval. Als je naar menu gaat en dan, ik noem het instellingen, dan staat er formatteren. Er is inderdaad ook een optie resetten, maar formatteren is er ook.

Ja inderdaad, was mij ook al een aantal keer opgevallen, maar bedankt voor de tip!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:42

Maar dat heeft toch betrekking op het kaartje? Toch niet op de camera?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 13:56

Ik dacht het niet? Maar geeft ook niet, heb het in ieder geval al gedaan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:44

xlovelove schreef:
Ik dacht het niet? Maar geeft ook niet, heb het in ieder geval al gedaan.

Alweer over? of toch nog terug gekomen?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:25

Nee het is nog niet terug gekomen! Dus het heeft inderdaad wel geholpen :)