[FOTO] Biebz Pictures

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

[FOTO] Biebz Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:59

Omdat ik nog nooit echt een topic heb geopend voor tips, toch maar een keer een gemaakt :)

Ik ben begonnen met een simpele Nikon Coolpix P500 cameraatje.
Maar sinds een paar maanden heb ik de Canon 1000D.

Ik ben ooit begonnen met alleen paardenfotografie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Later kreeg ik ook de vraag of ik ook mensen fotografeerde. Dus ook hier mee aan de slag gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat er nog veel aan verbeterd mag/kan worden.
Graag ontvang ik dan ook van jullie tips :)

Groetjes,
Bianca

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:41

Een van de eerst dingen die mij opvallen. Je model (model met bril) staat met haar rug naar de zon. Over haar hele gezicht valt een schaduw. Dit kan je oplossen door het model (nou ja niet direct in de zon te laten kijken) iets meer die kant op te draaien. Is het niet te doen, dan kun je denken aan een reflectiescherm (werk je hier al mee?) of als laatste redmiddel: photoshop.

Denk aan je standpunt, compositie en maak contact met de persoon die je op de foto zet. De laatste is heel mooi qua licht, het zet meteen een sfeer neer. Maar waar kijkt ze naar? Geen idee. Maakt dat het mysterieus? Ja. Maar in dit geval lijkt ze net langs je heen te kijken, wat iets storend is. Of ze had naar links moeten kijken en had haar dan rechts in de foto geplaatst. Ze kijkt je gewoon net niet aan en dat is storend. Ze moet of overduidelijk een bepaalde kant opkijken, of ze kijkt je aan.

De foto van het stelletje is heel leuk gedaan! Foto zo geschoten of bewerkt? Een foto maken van zo'n zonnig tafereel kan moeilijk zijn, maar als je er een beetje mee blijft oefenen, kun je zelfs die enorme oranje kleur mooi houden (zie dat deze kleur met name een beetje verkleefd).

Ondanks ik misschien her en der wat opmerkingen heb, vind ik het zeker niet verkeerd. Goed blijven oefenen. Kijk naar je compositie. Wat maakt een foto spannender, en waarom? Succes!