[SCH] Onvoorwaardelijke trouw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[SCH] Onvoorwaardelijke trouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 21:20

“If you live to be a hundred, I want to live to be a hundred minus one day so I never have to live without you.” ― A.A. Milne, Winnie-the-Pooh

60 x 70, olieverf op doek

Afbeelding

Sall

Re: [SCH] Onvoorwaardelijke trouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 06:48

Ik vind het beeld prachtig! Al vind ik de foto? Wel wat aan de donkere kant

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:34

Een heel herkenbare CaPrIoLe. Ik vind de hond en het paard weer erg sterk. De achtergrond vind ik wat minder. Vooral rechtsboven het oranje en het groen vind ik wat te vlekkerig. Maar verder vind ik het weer prachtig. Wat ik vooral zo mooi vind, is je eigen herkenbare stijl. Stoer en sterk.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 19:58

Bedankt voor de C&C.
De foto is inderdaad wat donker, omdat ik hem net voor zonsondergang genomen heb, maar het schilderij zelf is ook donkerder als mijn meeste werken. Nu ik duke ineens over oranje hoor, moet ik deze foto toch nog eens naast het orgineel houden, want op het schilderij is het okergeel. Helaas heb ik het nog niet voor elkaar om mijn schilderijen goed op de foto te krijgen. Zelfs de foto`s die in boeken zijn gedrukt zijn daar eigenlijk kwalitatief niet geschikt voor.
Hebben jullie dat overigens niet als jullie olieverfwerk maken bestaand uit meerdere lagen over elkaar, dat die schilderijen de hele dag door bij verschillend licht compleet verkleuren? Op sommige momenten hebben ze een hele kille uitstraling en bij ander licht nemen juist de warme ondertinten het weer over.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:32

Ik werk niet met olieverf, maar met acryl, maar ik ken het probleem. Ik krijg ze ook nooit goed op de foto. De kleuren zijn lang niet zo warm als in het echt. Het lijkt wel of de koelere kleuren meer benadrukt worden op de foto.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:46

Ik werk ook met acryl en ook mij lukt het nooit om een schilderij goed/realistisch op een foto te krijgen..