[DIGI][WIP] Vogel (foto van Daisyree)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

[DIGI][WIP] Vogel (foto van Daisyree)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:50

Halloo!
Ik was begonnen aan mijn 3e tekeningetje met mijn pen- tablet.
Hier plaats ik in een aantal delen het hele plaatje, aangezien ik er nog niet tevreden over ben.
Dit is een foto van bokker Daisyree, dus de rechten liggen ook bij haar. In het aanvraagtopic heeft zij 2 linkjes neergezet waar duidelijk bij stond dat de rechten van haar blijven. Vandaar dat ik haar (bokt) naam erop gezet heb.

1. Onderlaag lichaam, en de gehele staart.
Afbeelding

2. Hier heb ik een laag toegevoegd aan de boven genoemde delen.
Afbeelding

3. Hier heb ik de borst toe gevoegd. Eerst een onderlaag, en vervolgens een losse laag erop.
Afbeelding

4. Hier heb ik de kop, het oog, en de snavel toegevoegd.
Afbeelding

5. Pootje toegevoegd.
Afbeelding

6. Mos en steen waar het beestje op zit toegevoegd.
Afbeelding

7. Hier de gehele achtergrond (in verschillende lagen) toegevoegd. Dit is dus waar ik niet tevreden over ben. Ik krijg hem niet 'vloeiend' genoeg..
Afbeelding

Dit is de voorbeeld foto:
Foto

Edit; realiseer mij ineens dat ik dit bericht eigenlijk niet echt heb afgesloten.. :+
Hebben jullie tips voor mij? Voor mijn achtergrond? Zie daar namelijk door de bomen het bos niet meer zegmaar..

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 06-06-13 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xStephanie

Re: [DIGI][WIP] Vogel (foto van Daisyree)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:53

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen :j Naar mijn mening is het oog wat te klein. Verder ziet hij er erg mooi uit!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:58

Afbeelding is qua formaat en verhoudingen enzo overgetrokken. De foto staat dus onder mijn laag, hier kan ik dan de kleuren aan tikken, en met het penseel 'overtrekken'. Oog is nog wel een verbeterpuntje idd, maar moet daar dan echt even goed naar gaan kijken hoe ik dit het beste kan doen. Maar bedankt voor je compliment!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:59

Oke, veel succes! Ik volg :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:40

Jammer dat je dus overtrekt en colourpickt, zo wordt het foto kopiëren wel erg letterlijk. Maar ik hoop dat je er nog wat moois van maakt ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 08:45

Heb dit verder ook nog nooit gedaan.. Tips om dit anders te doen? Dacht altijd dat dit namelijk zo ging :=

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:53

Nee, het gaat zeker niet zo altijd, haha! Dit is wat idd veel mensen doen, maar het is overtrekken en dus heb je het zelf niet helemaal gemaakt. Dit laatste is zelf heel belangrijk voor mij, als ik wat overtrek, voelt het niet als helemaal van mij. Als je je werk dan aan iemand laat zien, denkt diegene waarschijnlijk dat je ALLES zelf hebt gedaan, en dat is dan niet zo en dan.. tjah...

Net als dat je op papier tekent, maak je dus eerst een schets, gaat precies hetzelfde, alleen dan digitaal. Ik neem aan dat je een tablet hebt? Dan lijkt het namelijk nog meer als op papier. Heb je de schets af, dan kun je ofcourse beginnen met inkleuren. OOK als je de kleuren van de foto kopieert, doe je dus niet alles zelf! IMO dan ;) Oftewel, je pakt het kleurenpanel en zoekt zelf een kleur uit of "mengt" die zelf. Is wat moeilijk, maar zo leer je het meest, kijk goed naar de foto (maar raak hem met geen vinger aan, alleen kijken!) en kijk wat voor kleuren er precies inzitten, focus je op 1 kleurtje in die foto en probeer deze zo goed mogelijk na te "mengen". Dan gebruik je die kleur in je tekening en zo hele tijd door :) Zo werk ik iig.

Het betekent niet dat jij zo ook tewerk moet gaan, je mag uiteraard zelf kiezen hoe je werkt. Als je liever overtrekt, oké, ik vind het prima, maar ik zal (en anderen met mij) je werk minder "knap" vinden, omdat je het niet helemaal zelf hebt gemaakt. Er zijn natuurlijk ook nog genoeg andere technieken dan bovenstaande, maar dit is mijn manier in ieder geval haha. Als je verder vragen hebt, mijn inbox staat altijd open ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 09:00

Bedankt. Ik ben vooral nog heel erg aan het wennen aan het tablet. Had idd verwacht dat het ongeveer hetzelfde zou zijn als papier maar het valt toch tegen. Haha. Niet het tablet maar de vergelijking tussen tablet en papier. Ik ga het zeker eens proberen, maar daarvoor wil ik nog net wat beter met het tablet om kunnen gaan. Het is tenslotte maar wat oefenen enzo. Dus ik ga het zeker proberen! Bedankt voor je eerlijkheid en je tips. Daar doe ik het uiteraard voor! :j

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:10

Ja ik snap het! This ook idd een stuk anders dan op papier, ookal heb je een tablet (en nog erger met muis, wat ik dus doe :'))
Toen ik een tablet ging uitproberen ging ik vooral een boel schetsen en kleine tekeningetjes in alleen grijstinten maken, dit heeft mij zelf meer geholpen om de tablet wat meer onder controle te krijgen (alleen blijf ikzelf tablet poedersuiker vinden dus blijf ik lekker bij mn muis haha). Maar misschien helpt dit jou goed :) sowieso moet je bij alles natuurlijk goed oefenen, dat geldt voor op papier en natuurlijk ook digitaal. ^^