vervolg verhaal: Dreamer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mie123gie

vervolg verhaal: Dreamer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:17

ik ben zins een tijdje aan het schrijven dus ik dacht miss vinden jullie het leuk om wat van mij te lezen. willen jullie plzzz in de reacties zetten of ik veder moet en wat ik kan verbeteren. ik heb trouwens dyslexie dus daar geen opmerkingen over plzz.

Ik voelde alle spieren in mijn lijf.Ik werkte zo hard. ik verruimde mij sprong en boog mijn hals nog dieper. De jury moest zien dat ik het kon dat had mijn baasje sanne mij verteld. Ik stopte en bleef keurig staan tot dat het publiek begon te joelen en te klappen. ik hinnikte van blijdschap. In al die wedstrijden had ik me nog nooit zo 1 gevoeld met Sanne. Henk legde een uitrijdeken over mijn rug. Goed gedaan hoor Dreamer zei Henk maar Sanne zei niks. Wat heb ik fout gedaan dacht ik. Misschien heb ik Sanne wel teleur gesteld. Moet ik veder?

canela

Re: vervolg verhaal: Dreamer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:20

lijkt me een leuk verhaal, zou zeker verder aan :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:23

heb het tweede stukje al geschreven dus ik plaats die ook maar meteen:

Wat is er Sanne vroeg henk. Ik baal gewoon dat dit de laatste keer op dreamer was. Wat hoe bedoelt ze de laatste keer op mij?! sorry meisje alle sport ponys worden als ze in de M2 komen verkocht en ik heb al kopers voor dreamer die haar zo mee nemen.Ja maar ik ga haar gewoon missen zei Sanne. Hoorde ik dat goed verkopen?!ik wil helemaal niet weg.Ik bokte boos.HE laat dat schreeuwde henk.En hij trok de deken van mijn rug.Ze vertellen zo de eerste plaats zei Henk. DE EERSTE PLAATS IS VOOR SANNE VAN VLIET OP AMERICAN DREAMER klonk er hard uit de speakers.nog 1 keer meisje voor mij fluisterde Sanne in mijn oor. Ik kon het niet over mijn hard verkrijgen om haar nu nog teleur te stellen. Ik boog mijn hals en drafte naar het midden ik kreeg een deken om en een rozet aan mijn hoofdstel en Sanne kreeg een glimmende beker. Sanne gaf de hulp voor de gallop en trots galoppeerde ik door de bak iets minder antausiast dan normaal want ik was van binnen helemaal niet blij. Ik krijg vast geen liever baasje dan Sanne

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:29

Leuk verhaal :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:38

en ik ga gewoon weer door:

Dag meisje zei Sanne en ze gaf het halstertouw aan Henk. Ik hinnikte toen hij me mee nam. Nee Sanne ik wil niet weg. Kom mee Dreamer je krijgt een mooi nieuw huisje. Ik liep mee ik vertrouwde Henk en Sanne als zij zeiden dat het goed was viel het vast wel mee. Er stond een blond meisje te wachten ze leek jonger dan Sanne en keek me nors aan. Ze trok het halstertouw uit Henk zijn handen. Bedankt Henk zei de man die achter het meisje stond. Het meisje nam me ruw mee de trailer in ik bleef rustig misschien moet ze het nog leren. Toen ze me wou vast knopen snuffelde ik even aan haar. HE LAAT DAT schreeuwde het meisje. Ik schrok en rende de trailer uit. Wat gebeurt er Anna? Het meisje heet dus Anna dacht ik. Braaf liep ik weer de trailer in zonder Anna dit keer. Anna deed de klep achter mij dicht. He wacht ik sta nog niet vast als we nu gaan rijden dan val ik. De trailer ging vooruit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:52

antausiast is enthousiast. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:55

LZP -> UK

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:59

Je bent al goed op weg, maar er zijn toch nog punten van kritiek. Probeer je eerst eens te verdiepen in het schrijven en te kijken hoe andere boeken eruit zien. Je gebruikt nu geen aanhalingstekens, je gebruikt je interpunctie verkeerd en er zitten veel spelfouten in. Ook je zinsopbouw is incorrect.
Je mag schrijven waarover je wilt, maar probeer het wel aantrekkelijk te houden voor de lezer. Er zijn momenteel zoveel verhalen over paarden op Bokt, dat nieuwe verhalen vaak niet meer opvallen. Probeer het dus wat spannender en misschien wat volwassener te maken, waardoor ook volwassen bokkers je verhaal leuk gaan vinden!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 19:16

Summerfly schreef:
Je bent al goed op weg, maar er zijn toch nog punten van kritiek. Probeer je eerst eens te verdiepen in het schrijven en te kijken hoe andere boeken eruit zien. Je gebruikt nu geen aanhalingstekens, je gebruikt je interpunctie verkeerd en er zitten veel spelfouten in. Ook je zinsopbouw is incorrect.
Je mag schrijven waarover je wilt, maar probeer het wel aantrekkelijk te houden voor de lezer. Er zijn momenteel zoveel verhalen over paarden op Bokt, dat nieuwe verhalen vaak niet meer opvallen. Probeer het dus wat spannender en misschien wat volwassener te maken, waardoor ook volwassen bokkers je verhaal leuk gaan vinden!

bedankt zal er aan werken

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 19:17

Ik schudden heel hard heen en weer. Ik kon nauwelijks mijn evenwicht bewaren zonder de touwen waar ik op kon steunen. We gingen scherp door de bocht. Ik hield mijn evenwicht echt niet meer. BAM daar lag ik. Volgens mij had ik niks maar ik kwam niet meer overeind. Ik hinnikte. Sanne, Henk, Anna iemand kom me alsjeblieft helpen. De trailer kwam tot stil stand. Ik kon weer gaan staan. Ik had alleen een wondje op mijn been. Niks ergs dacht ik dat maakt iemand vast wel schoon met betadine. De klep van de trailer ging weer open. Je schudde wel erg beest hou je stil de volgende keer zei Anna boos terwijl ze me ruw de trailer uit trok. Ik zag een mooie plek een schoon terrein met een mooie bak en een grote wei en een stapmolen. Dat had ik ook wel bij Henk en Sanne alleen was daar alles veel rommeliger en groter. Hier waren 5 kleine boxen en bij Henk waren er veel meer. Anna zette me in 1 van die kleine boxen en trok mijn deken er af. He laat dat zo word ik koud dacht ik en ik pakte de deken vast en trok er aan. Rats de deken scheurde. STOM poedersuiker PAARD schreeuwde Anna en ze sloeg me hard op mijn neus. Ik dook bang in een hoekje Anna deed de deur dicht en liep weg. Ik hinnikte wacht ik ben nog niet verzorgt, ik heb geen eten en geen deken tegen de ijzige kou.

TheMelgut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:18

Leuk! :D
zeker verdergaan!

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:19

Leuk verhaal.
Maar probeer wat beter met leestekens te werken. Zet dingen die de mensen zeggen tussen aanhalingstekens ' '. Zet bijv. dingen die het paard denkt schuingedrukt. Overigens vind ik het vervelend om steeds vanuit iemand of iets anders te lezen, maar kan ook aan mij liggen dat ik het verkeerd zie.
Geef ook ietwat meer details. Zorg dat we er mee mee kunnen leven, en leg er wat emotie in.
Probeer het einde ook iets meer spannender te maken of het wat af te ronden en niet zo strak af te kappen (mijn meniing, ik vind dat).

Dit is niet om je te beledigen o.i.d. Ik geef je alleen wat tips.
Ik ben ook niet heel goed in verhalen schrijven o.i.d. maar zoals ik dit stukje hieronder doe leest voor mij een stuk makkelijker en fijner weg.

Even het een na laatste stukje herschreven voor je zodat je weet wat ik bedoel :

"Dag meisje, alles komt goed hoor" hoorde ik Sanne verdrietig zeggen tegen mij, terwijl ze het halstertouw aan Henk gaf.
Ik hinnikte toen hij me meenam. " Nee Sanne, ik wil niet weg " dacht ik en stribbelde wat tegen. Henk trok zachtjes aan het halstertouw en zei tegen me dat ik een mooi nieuw huisje kreeg. Ik liep nu netjes mee met Henk. Als Sanne en Henk zeiden dat het goed was, dat zou het vast allemaal wel meevallen.
Opeens zag ik een blond meisje staan. Ze was een stuk jonger dan Sanne en ze keek me nors aan. Ze kwam op Henk en mij aflopen en trok ruw het halstertouw uit Henk's handen. Ik schrok een beetje, maar liep verder toch netjes mee. Ze nam me mee de trailer in.
Ze trok erg hard aan mijn halstertouw, maar alsnog liep ik braaf de trailer in. Toen ze me aan het vastknopen was begon ik aan haar te snuffelen.
"HÉ LAAT DAT" schreeuwde het meisje terwijl ze zich razend snel omdraaide en mij boos aankeek. Ik schrok en rende hard de trailer uit.
"Zeg wat gebeurt daar allemaal Anna? " hoorde ik iemand roepen.
Het meisje heet dus Anna" dacht ik. Ik stond buiten de trailer en keek achterom, ik zag Sanne staan samen met Anna. Ik zag dat er tranen over Sanne's wang rolde. Ik keek weer terug vooruit en liep netjes de trailer in, zonder Anna dit keer. Ze rende snel naar de klep toe en deed deze dicht. Ik hoorde een man Henk nog bedanken.
Toen begon de auto te rijden. " Hé wacht, ik sta nog niet vast. Als we nu gaan rijden dan val ik." hinnikte ik luid.
Zacht hoorde ik het grind onder de wielen knisperen. Ik voelde dat we een bocht namen en we harder gingen rijden.
De tijd verstreek langzaam, en voor mijn gevoel waren we al uren aan het rijden. Mijn ogen zakte steeds verder dicht, en uiteindelijk, viel ik in slaap.