[SCH] Een echte nachtmerrie...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

[SCH] Een echte nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 01:34

...want ze heeft maanogen. :D

Oké, de titel was een beetje een flauwe trekker. :=

Deze Welsh in acrylverf (A4) heb ik gebaseerd op de volgende foto: http://twilightofmagic.files.wordpress. ... 901&h=1350. Mijn variant is toch wel weer anders geworden, hoewel het oog aardig klopt denk ik. :) Ik zit vooral nog een beetje tegen die nek aan te kijken... Het blijft lastig. Elke keer zie ik 'm weer anders.
Vooral de voorhand (die 'schuin' doorloopt naar de achterhand) was erg moeilijk; die moest toch een beetje wazig blijven, en hoe zorg je dat je zowel de verhoudingen als kleurschakeringen realistisch neerzet...?
Anyway, ik ben zeker niet ontevreden, maar het blijft toch wel een lastige uitdaging. Dit is namelijk de eerste keer dat ik een paard heb geschilderd, in portret.

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie mening. :)

Rosa__

Re: [SCH] Een echte nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 22:49

Nog niemand bij 368 views? :P

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:53

Ik vind de verhoudingen echt heel raar..

opzich is het hoofd best mooi gelukt. maar er komt echt, voor mijn gevoel :o , een mega speknek met een mega buik. er klopt gewoon iets niet

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:58

Voor de eerste keer leuk! :)
Ik kan helemaal niet tekenen dus ik vind het knap :D
Blijf lekker oefenen je komt er zeker wel! en idd. even de verhoudingen bekijken, de rug/kont ligt eigenlijk te hoog waardoor de hals/ nek mist.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:59

Eerste wat me opvalt is dat de compostitie niet zo prettig is...
Ik had hem meer op ooghoogte gezet met een minder groot zwart vlak boven.

Veder het het wat 'warrig' geschilderd, niet heel strak en netjes...
Het hoofd lijkt erop geplakt en verschilt heel erg van kleur vergeleken het lichaam.
Er zit geen diepte in, dus je ziet de hals ook niet duidelijk!
(de haren en manen hadden wat netter en gedetaileerder gemogen wat mij betreft...)

Kortom, zou wat netter te werk gaan en diepte en details aanbrengen:)
maar het is de eerste, dus gewoon lekker verder gaan:)
(kijk goed naar de foto die je namaakt, die details en de kleuren!)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:00

Het is inderdaad net een beetje of het hoofd er op is geplakt, niet alsof het er helemaal bij hoort, maar ik kan ook niet zo goed vertellen waarom niet. Misschien zou het beter zijn als er meer schaduwpartijen net wat meer overdreven zijn. Ik weet het niet zo goed, de buik en de nek lijken niet teveel aan elkaar vast te zitten om het zo maar te zeggen :=
Het hoofd zelf vind ik wel heel mooi gelukt, de oortjes en idd de ogen heb je heel goed gedaan! Ook de voorpluk etc, die details zijn heel mooi geworden!

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:50

Ik vind hem heel mooi, technisch miss niet perfect, maar ik vind het wel wat hebben :)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:16

Buiten het lijf eraan stoor ik me aan het feit dat het hoofd donkerder is dan de nek, maar de nek ligt wel dieper/verder dan het hoofd, dit kan dus niet technisch gezien.

Als ik van jou was zou ik er nog een beetje op doorwerken.

Hier en daar ook nog wel anatomische fouten maar als de kleuren/ contrast enz al goed ben je al een eind :)

succes

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 11:28

Yep, als ik naar het lichaam kijk, blijft er een aansluiting missen... Daar is het eigenlijk gewoon misgegaan, en daar baal ik wel van. Ik zit bijna te twijfelen of ik er aan moet sleutelen, maar misschien bederf ik 'm dan juist erger. := De sfeer is wel zoals ik in gedachten had. :) Maar de voorhand en romp bleken verdomde moeilijk qua techniek (mijn gebrek aan ervaring ook :P). De borst mist misschien ook wel een bepaalde schaduwdiepte...

Die vagere kleur heb ik zo aangebracht voor een macro-effect, om het op de achtergrond te laten.
Ik zie nu pas dat de kont idd te hoog ligt, vergeleken met de foto. Was me eerder nog niet opgevallen. :o
Dat van die donkerdere nek: je hebt gelijk, had ik ook nog niet direct bij stilgestaan. :)

Iedereen bedankt voor de reactie! :)