[VER] The story of Shivas and Bregje. ~ doorschrijven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

XAnoukdb

[VER] The story of Shivas and Bregje. ~ doorschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 23:05

The story of Shivas and Bregje.
Dit verhaal gaat over Shivas, een heel speciaal paard. Hij is vroeger gevonden in een veel te kleine stal in België, hij is toen overgebracht naar de dieren ambulance. Die konden echt niks met hem, hij trapte en beet alleen maar,hij was veel te gevaarlijk. Ze wisten niet wat ze moesten doen en wouden hem laten afmaken. Totdat ze Bregje ontmoette...

Ik wordt wakker, welke dag is het? Ik kijk op mijn wekker en zie dat het half 8 is. Hoe kan ik zo vroeg wakker worden op een gewone zondag? Ik draai me om en probeer nog even te slapen.
Dan open ik mijn ogen en besef dat het vandaag geen gewone zondag is. Ik was jarig, hoe kon ik dat nou vergeten! Ik stap uit mijn bed en doe mijn paarse sloffen aan. Heerlijk. Ik loop zachtjes naar papa’s en mama’s kamer en open de deur. Ik zie niemand en besluit naar binnen te lopen. Waar zijn ze? Ze slapen altijd uit op zondag, zouden ze dan toch al opgestaan zijn omdat het mijn verjaardag is?
Verbaasd loop ik naar beneden, maar ook daar is niemand te vinden. Wel hangen er slingers en balonnen. Ze zijn het zeker niet vergeten omdat er slingers hangen, maar ook omdat ik het met grote letters op de kalender had geschreven.
Waar konden ze toch zijn? Ik pak de huistelefoon en toets het telefoonnummer van mama in, hij gaat over. ‘Dag lieverd, alvast gefeliciteerd!’ Zegt ze. ‘Mama, waar zijn jullie? Het is half acht ’s ochtends!’
‘Oh ja dat was ik vergeten te vertellen, wij eh zijn nog even in de supermarkt.’ Ik kan aan haar stem horen dat ze nog niet zeker was of ze dat wel meende. ‘We zijn over een uurtje weer thuis, kleed je maar alvast aan, dan gaan we dalijk iets leuks doen.’ En ze hangt op.
Ik snapte er niks van en schonk een glas verse melk in, maar dan opeens gaat de bel. Ik loop naar de deur maar zie niemand. Wel ligt er een pakketje voor de deur met een roze lintje. Ik neem het mee naar binnen en leg het op de tafel. Ik kijk er een tijdje naar, wat zou erin kunnen zitten?
Uit nieuwschierigheid maak ik het meteen open. Er zit een prachtige armband in. Gemaakt van natuursteentjes met in het midden een zilveren hoefijzertje. Helemaal geconcentreerd op het armbandje vergeet ik verder in de doos te kijken. Er zit nog een brief in waar ook zo’n mooi roze lintje omheen zit, natuurlijk maak ik het open.

Lieve Bregje, 15 alweer tjongejonge wat gaat dat hard. Je zult waarschijnlijk geen idee hebben wie ik ben. En dat hoef je ook helemaal niet te weten, want het gaat om de armband. Kijk er nog eens goed naar . Zie je dat op de achterkant van het hoefijzertje een naam staat? Dat is de naam van Shivas. Doe hem eens om, hij zal je vast prachtig staan!
Je hebt nu nog steeds geen idee over wie ik het heb, maar daar kom je snel genoeg achter. Beloof me dat je de armband voor altijd zult dragen en doe hem nooit, maar dan ook nooit af.
Mvg A

Het lijkt wel of de wereld even stilstaat, en mijn hart ook. Ben ik nog aan het dromen of is dit de werkelijkheid. Auw, knijpen doet pijn dus ja, dit is de werkelijkheid. De armband is werkelijk prachtig, hij past echt precies. Maar nog steeds heb ik geen idee wie Shivas is. Ik lees de brief nog een keer snel door, ‘maar daar kom je snel genoeg achter’. Maar wat is snel genoeg? Vandaag, morgen, volgende week?
Ik leg de brief terug in de doos en neem hem mee naar mijn kamer. Daar verstop ik het onder mijn bed, want ik wil eerst zelf te weten komen wat dit allemaal betekend. Een armband, Shivas, dat kom je snel genoeg te weten? De woorden zwerven door mijn hoofd.
Ik ga me maar eens aankleden voordat papa en mama terug zijn.

-------------------

Wat vinden jullie ervan? Moet ik doorschrijven? Een reactie zou leuk zijn :)

Rider1

Re: [VER] The story of Shivas and Bregje. ~ doorschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:39

Doorschrijven zou ik zeggen! :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 05:52

Leuk verhaal, je bent goed op weg. Probeer hier en daar alleen op je woordkeuze te letten.
Ik ken geen enkele moeder die afsluit met mvg.*voorletter*. Meeste zeggen toch wel 'liefs' :) oid.
Is Shivas verder een hij of een zij? Of wie ontmoet Bregje (totdat ze Brechje ontmoette).
Supermarkten zijn volgens mij om half 8 nog niet open, misschien is 't leuk als Brechej dat ook denkt?

Het is in elk geval een erg leuk verhaal, en ik volg zeker. Is het trouwens wle 1500 woorden? Dat is namelijk de regel op UK: je moet minimaal 1500 woorden hebben, en voor een update ook. Da's zo'n 3 A4-tjes ongeveer.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 12:24

LoveBodin schreef:
Leuk verhaal, je bent goed op weg. Probeer hier en daar alleen op je woordkeuze te letten.
Ik ken geen enkele moeder die afsluit met mvg.*voorletter*. Meeste zeggen toch wel 'liefs' :) oid.
Is Shivas verder een hij of een zij? Of wie ontmoet Bregje (totdat ze Brechje ontmoette).
Supermarkten zijn volgens mij om half 8 nog niet open, misschien is 't leuk als Brechej dat ook denkt?

Het is in elk geval een erg leuk verhaal, en ik volg zeker. Is het trouwens wle 1500 woorden? Dat is namelijk de regel op UK: je moet minimaal 1500 woorden hebben, en voor een update ook. Da's zo'n 3 A4-tjes ongeveer.

Dankje voor de tips :)
Maar ik had eerst bedacht dat de brief niet van de moeder kwam, maar van een ander. Maar nu je het zegt kan ik dat ook best doen.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:58

Als ik klaar ben loop ik naar beneden, het is al 9 uur en ze zijn er nog niet. Wat is dit? Ik wacht nog maar even en als ze om half 10 nog niet terug zijn bel ik ze nog maar een keer. Om kwart over 9 gaat de deur open. ‘Joehoe jarigjopje kom eens even hier en geef mama eens een dikke knuffel!’
‘mama!’ Ik ren naar haar toe en omhels haar. ‘Gefeliciteerd lieverd met je 15e verjaardag alweer!’
Natuurlijk krijgt papa ook een knuffel. ‘Gefeliciteerd meid.’
‘Waar waren jullie? Jullie zijn 3 kwartier te laat. En de supermarkt is nog helemaal niet open om half 8?’ Vraag ik, want ik wil nu wel eens weten wat hier aan de hand is. Mama en papa kijken elkaar aan. ‘We moesten nog even iets regelen schat, ga nu maar lekker aan tafel zitten, want ik heb warme broodjes van de bakker meegenomen. Ik leg me er maar bij neer en ga aan tafel zitten.
‘Bregje, heb je vandaag nog iets afgesproken met Jasmijn?’ Vraagt mijn moeder. ‘Nee, ze had vandaag een hele belangrijke wedstrijd, maar ik zie haar morgen op school weer.’
‘Dat komt dan goed uit, want we zijn nog wel een tijdje onderweg.’ Ik kijk haar verbaasd aan. ‘Wat gaan we doen dan?’ ‘Naar een heel leuk museum, maar dat is wel ver weg van hier.’ Nee toch, hadden mijn ouders niet iets beters kunnen bedenken?
Met veel tegenzin stap ik in de auto, ik heb de armband om. ‘Heb je er zin in?’ Vraagt mama opeens. ‘Ik zal het zo wel zien’, antwoord ik. Na 2 uur rijden stoppen we bij een tankstation. Ik lag te slapen, omdat ik veel te vroeg was opgestaan. Mama maakt mij wakker. ‘Bregje, lieverd, wordt je wakker we moeten je nog even iets vertellen.’
Met een slaperig hoofd wrijvend in mijn ogen knik ik ja. ‘Ik heb hier een blinddoek, die moet je op doen, je mag dalijk pas zien waar we heen gaan.’ Ik doe de blinddoek om en ga weer liggen. Na 5 minuutjes rijden roept mama dat we er zijn. Ik word begeleid uit de auto en hoor gefluister om me heen. ‘kom maar mee, hoor ik een vreemde stem zeggen. Het ruikt hier trouwens wel heel lekker, naar stallen. Zijn we op een boerderij misschien? Ook ruik ik de geur van de dierenarts, heel apart.
We lopen rustig verder en ik struikel bijna over een drempeltje, maar gelukkig vangt mama mij op.
‘We zijn er, doe je blinddoek maar af.’ ‘Eindelijk!’ Ik ruk de blinddoek af en kijk om me heen. Ik ben inderdaad in de stallen. ‘En nu, is dit het museum.’ Er komt een vrouw naar me toe en ze stelt zich voor. ‘Hallo, ik ben Josefien, de eigenaresse van de paarden, loop maar even mee.’
We lopen naar de kantine, daar gaan we aan tafel zitten en ik krijg een kop thee.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 14:45

Dan maakt ze de kast open en haalt er een grote stapel papieren uit. Het zijn foto’s van paarden, ze verspreid zich over de tafel. ‘Dit zijn onze paarden, kijk er maar eens naar.’
Ik pak er een, het is die van Monti. Een mooie schimmel van 1.60, 5 jaar oud, lief karakter, niet verkeersmak, de vraagprijs is 3000,-. ‘Mama, kan je me nou eindelijk vertellen wat we hier doen?’
Ze pakt mijn hand vast. ‘Nou, ik denk dat we het nu wel kunnen vertellen. Je zult het vast niet geloven, maar we zijn hier omdat je een eigen paard van ons krijgt.’ De tranen beginnen langzaam te lopen, een gevoel van vreugde en ongeloof. Ik kon het niet geloven, een levenslange droom van me wordt nu werkelijkheid. Al van kinds af aan was ik mappen aan het maken met verschillende paardenrassen, zadels, stallen, echt alles wat je maar kon bedenken. Het was ongelofelijk.
‘Wat? Echt, menen jullie dit? Na al die jaren is het nu dus echt waar?’ Ze knikken beide ja. Ik was sprakeloos. Met de tranen in mijn ogen omhels ik mijn ouders. ‘Hoe kan ik jullie ooit bedanken!’
‘Dat hoeft niet hoor lieverd. We gunnen je het zo! We hadden besloten dat we het beste als eerst konden gaan kijken van de paarden bij de dierenambulance, die verdienen een goed tehuis en een baasje die goed voor ze zorgt.’ Ik veeg de tranen van mijn wangen. Zullen we dan maar eens in de stallen gaan kijken? Er zijn hele leuke paarden hier, daar hebben we al naar gekeken.’ We staan op en lopen richting de stallen. De eigenaresse geeft informatie over de paarden. Ik kijk nog eens goed om me heen, maar dan moet ik ineens naar de wc. ‘Josefien, waar is de wc? Ik moet heel nodig.’
‘Zie je daar de stal van Amore? Als je daar voorbij loopt is het meteen rechts.’ ‘oke, bedankt!’
Ik ren naar de wc, want ik moest echt heel nodig. Als ik klaar ben heb ik nog even rustig de tijd om terug te lopen. Ze hebben echt fantastische paarden. Ik heb al wat favorieten, Monti, Aphrodite, Amore en Basje. Ik hoor ineens een hoop gehinnik komen van een afgesloten stal helemaal achterin. Natuurlijk ben ik weer degene die het niet kan laten om te gaan kijken. Nee, dit kan niet waar zijn. Op het naambordje staat met sierlijke letters geschreven: Shivas. Ik kijk nog eens naar de armband achterop het hoefijzertje. Shivas. Heel voorzichtig komt er een hoofdje naar buiten om even een kijkje te nemen. Hij snuffelt aan mijn hand en begint me te likken. Er loopt niemand in de buurt dus ik maak de staldeur open. Het is echt een lieverd, een prachtig bruin wit bont paard met een pittig koppie. ‘Hee lieverd, ik heb wat lekkers bij me, hier.’ Ik geef hem het snoepje en hij geniet ervan. Hij snuffelt aan mijn zak, want hij weet dat daar nog meer snoepjes inzitten. ‘wil jij nog meer? Nou vooruit dan, omdat je zo lief bent. ‘Ik pak het zakje uit mijn broekzak. Hij ritst het uit mijn hand en begint er mee te schudden totdat alle brokjes eruit zijn gevallen. Het zakje gooit hij aan de kant en begint de brokjes op te peuzelen. Ik heb nog nooit zo’n slim paard gezien.
‘Bregje, nee dat mag niet! Shivas is veel te gevaarlijk!’ Hoor ik Josefien zeggen. Ik schrok en draaide me om. ‘Hij bijt en trapt naar iedereen. We kunnen hem met 3 man niet eenszijn halster om doen.’ ‘Maar bij mij doet hij niks, hij is echt heel lief. Geef dat halster is?’ Vraag ik, want ik ben ervan overtuigd dat hij bij mij niks uithaalt. ‘ik weet het niet hoor, dat lijkt me een te groot risico.’
‘Je weet het nooit als je het niet probeert.’ Ze geeft het halster dan toch maar aan. ‘omdat het je verjaardag is.’ Ik laat hem eerst even ruiken, hij lijkt er niet veel om te geven. Ik laat het halster voorzichtig over zijn neus en oren gaan, hij verzet geen stap. Ik klik het vast en open de staldeur. Ik loop met hem naar het eind van de gang en weer terug. Josefien staart me met open mond aan. ‘Hoe is dit mogelijk, er is nog nooit iemand geweest die dichter dan 3 meter bij hem kan komen. Een medewerkster heeft zelfs haar rug gebroken omdat hij haar trapte. Als jij Shivas niet koopt gaat hij naar de slachterij, dus dit is je kans!’ Zegt ze vol enthousiasme. ‘1000 euro en hij is van jou!’ Ik kijk mijn ouders aan. ‘Dan kunnen we maar één ding doen denk ik.’ Mijn vader schud de hand van Josefien. ‘Deal!’ Shivas likt aan mijn gezicht. Ik fluister hem wat in zijn oor. ‘Nu zijn we voor altijd bij elkaar makker.’

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 14:36

nog iemand die zin heeft om het te lezen??

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:41

jaaaa!!!

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 16:17

liekiej20 schreef:
jaaaa!!!

dankje!! :) Ben benieuwd hoe het verder uit gaat pakken :p

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:25

ik wil nog steeds dat je doorschrijft!!

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 17:30

‘Nu willen jullie denk ik wel het verhaal horen van Shivas, of niet?’ Vraagt Josefien. ‘Ja, ik ben benieuwd!’ ‘Het begon allemaal in België, het was in December 2012. We kregen een mailtje van mevrouw Annemarije uit België. Daarin schreef ze dat er een paar straten op een paard gestald stond onder zeer slechte omstandigheden. Hij stond in een veel te kleine stal, en hij kwam nooit buiten. Ze had hem de laatste tijd goed in de gaten gehouden en hij kreeg 1x per dag wat hooi en een handje brokjes. De stal werd ook nooit uitgemest. Natuurlijk gingen wij een kijkje nemen. Toen we daar aankwamen deed niemand open. Toen zijn we naar de stal toegelopen en namen een kijkje door een spleetje van het hout. Verder was de stal helemaal dicht, volgens ons had hij nog nooit daglicht gezien. Na een paar dagen konden we eindelijk contact krijgen met de eigenaar, die zei dat hij er niks mee te maken had. En dat we dat ‘rotbeest’ mee mochten nemen. Hij kreeg een fixe boete en het paard werd meegenomen. Dat koste ontzettend veel tijd, we zijn wel 4 uur bezig geweest totdat hij eindelijk in de trailer stond. De rit terug naar de stalling ging ook niet fantastisch. Bij elke bocht hadden we het gevoel dat de trailer om ging vallen. Gelukkig kwamen we veilig aan bij de stal. Bij het uitladen kwam hij bokkend uit de de stal en trapte een van onze medewerksters. Die ligt nog in het ziekenhuis met een gebroken rug, en het wordt er niet veel beter op. Maar goed, zoals te verwachten was het ook een ramp om hem in de stal te krijgen. Daar is hij nog niet uitgeweest, al 4 maanden lang. Daarom hadden we besloten om haar af te maken.Totdat jij hem open had gemaakt.’
‘Maar, hoe kan dit dan, dat het mij wel lukt?’ ‘Ik heb geen idee, maar wat ik wel weet is dat jullie bij elkaar horen. Echt Bregje, dit meen ik oprecht.’

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:36

Let erop, je moet minimaal 1500 woorden hebben. Anders gaat je topic op slot!

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:48

LoveBodin schreef:
Let erop, je moet minimaal 1500 woorden hebben. Anders gaat je topic op slot!

idd daar zou ik wel op gaan letten!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:53

Zou wel zonde zijn namelijk :)

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 17:58

bedankt voor de tip, maar ik heb al een bericht gekregen van een mod die me 'gewaarschuwt' heeft, alles wat ik hier nu bij elkaar heb gepost is meer dan 1500 woorden :)

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:04

je hebt al een leuk begin!

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:04

. Gelukkig kwamen we veilig aan bij de stal. Bij het uitladen kwam hij bokkend uit de de stal en trapte een van onze medewerksters

zin klopt niet :)

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:05

wel leuk verhaal, maar soms is het een beetje onduidelijk maar top dat je het kan!