[TEK] Na een 5 jarige stop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SanneLeoni

[TEK] Na een 5 jarige stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 16:14

Hallo Bokkers,

Sommige van jullie zullen mij kennen van het modelpaarden schilderen, anderen zijn mij misschien wel vaker zijn tegengekomen in deze rubriek. Na een 5 jarige 'pauze' te hebben gehad wat betreft het paarden tekenen, ben ik sinds kort weer begonnen met tekenen. Ik heb gemerkt dat ik hier veel plezier in heb en wil mij dan ook graag verder ontwikkelen om beter te worden.

Let erop dat mijn tekeningen nog vele details missen en niet alles even perfect is, maar goed... je moet ergens beginnen toch? :) Ik heb gewoonweg mijn potloden en kleurpotloden gepakt en ben gaan tekenen.

Excuses voor degene die in het paarden aanvraag topic gevraagt hebben om een privé berichtje als iemand met zijn/haar paard zou beginnen. Ik ben nog wat onzeker en durfde dit dan ook niet te melden.

Mijn laatste tekening voor mijn 5 jarige stop:
Afbeelding

Nu, na mijn stop:

Afbeelding
Er is iets met de neus waaraan ik me irriteer.

Afbeelding

Afbeelding
Deze tekening heb ik in Toscane gemaakt. De lucht was daar erg vochtig, dus mijn papier is een beetje gaan krullen helaas. Dit zie je voornamelijk bij de neus en een stuk wat onder het oog zit. Het is overigens ook mijn eerste 'kleur' tekening en ik ben nog met de hals bezig. Deze bevalt me namelijk niet zo.

Liefs,
Sanne
Laatst bijgewerkt door SanneLeoni op 26-05-13 16:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Nienke15

Re: [TEK] Na een 5 jarige stop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:16

Heel mooi!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:30

Bedankt Nienke! :D

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:33

netjes! je ziet echt verschil zeg in die 5 jr, je bent nu veel meer in detail gaan werken. Goed teken dat je het weer oppakt!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:08

Wauwwauw Sanne toch! Erg mooi met schaduwen gewerkt, ook bij de kleurvariant. Ik denk dat bij de eerste "nieuwe" tekening de neus een beetje vertekent door de neusgaten. Het rechterneusgat had meer naar 'voren' moeten zitten, naar rechts-onder in dit geval. Nu lijkt het alsof de neus naar rechts afbuigt. Weet niet precies of ik het zo goed verwoord, maar het zit iig in het perspectief op de neusgaten. :Y)
Bij de tweede blijf ik maar naar die hals kijken, deze ziet er zo zacht uit, zo gaaf getekend.
De kleurvariant is ook erg mooi, goed gebruik gemaakt van verschillende kleuren in de vacht. Realistisch maar toch wel echt een eigen stijl.
Ik ben fan :j

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 08:31

Bedankt Deborah! Ik denk inderdaad dat het bij de neus aan het perspectief ligt :) Ik kwam er zelf niet helemaal uit hoe ik dit moest verbeteren, maar ik denk dat ik er nu wel uitkom! Leuk om te horen dat je vind dat ik een eigen stijl heb.

Is er verder niemand meer die er iets aan wil toevoegen?

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 09:08

Echt niemand die hier meer iets over te zeggen heeft?

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:13

Ik vind het echt super knap wat je gedaan hebt! Zo mooi!!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:44

Je bent heel erg vooruit gegaan, super! Vooral die laatste vind ik echt mooi! :D