[VER] Sylvia's superpony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

BOKTMANDYY

[VER] Sylvia's superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 16:49

Hallo bokkers, ik ben heel erg verslaafd aan verhalen schrijven en heb er al een paar op de laptop staan, nu moet ik mezelf nou eens een keer een goede schop onder mijn kont geven, want nu ben ik toch wel bezig met een bijzonder verhaal waar ik heel veel plezier in heb, ja ja een paarden verhaal, ik ben ook zeker van plan om een deel twee te schrijven want ik ben nog lang niet klaar met de Sylvia en Ragebol serie.

Het gaat natuurlijk over Sylvia die een superleuke zwart-wit bonte shetland verzorgpony heeft die van haar beste vriendin Yailah is.
helaas word Sylvia na jaren te groot voor de kleine hartendief, en uit het niets word ze gevraagd om een haflingerruin te verzorgen,
het is een prachtig beest, genaamd Ragebol. Natuurlijk word Yailah ook te groot voor de pony dus er zit niets anders op dan Puck te
verkopen, ze krijgt er een mooie dressuur pony voor terug, Liberty.
Verder houden de twee penny meisjes zich bezig op de manege die berheerd word door de enige twee stalhulpen, Nina en Kevin.
Ook doen de twee meisjes er alles aan om Nina en Kevin te koppelen, wat uiteindelijk wel heel goed lukt.
Er komt een nieuwe jongen op stal met zijn haflinger hengst en valk bonte merrie, het zijn allebei heel mooie paarden.
Sylvia krijgt een goede band met de eigenaar van Ragebol, Lisa.
Op een gegeven moment raakt Ragebol ernstig hoefbevangen, wat natuurlijk een shock voor Sylvia is want nu kan ze niks rijden op de manege,
en haar beste vriend is er nu een tijdje niet meer.
Sylvia word verliefd op Max, de nieuwe jongen en hij bied zijn haflinger tijdelijk voor Sylvia aan tot Ragebol weer terug is.
Dan trouwen Nina en Kevin, het is een geweldige dag om niet te vergeten.
En helaas voor Sylvia krijgen Max en Yailah een relatie.

Meer verklap ik nog niet, krijg ik goede reacties wil ik wel vaker een stukje neerzetten op bokt.
Ik zet een paar stukjes neer, want anders word het veel te veel, nou genoeg gepraat, hier mijn verhaal

Sylvia kwam al vroeg op de manege, ze parkeerde haar fiets tegen een boom die bij de ingang van manege beackhoeve stond, Sylvia trok de fietssleutel uit haar slot en liep met haar tas vol lekkers de stallengang in, Puck stond al klaar in zijn stal en begroette zijn verzorger met een kleine hinnik, Sylvia kreeg een glimlach van oor- tot oor en liep naar de kastjes, Puck schopte luid tegen zijn staldeur ‘Rustig Puckkie ik kom er aan’ fluisterde Sylvia rustig, de pony leek het te begrijpen want hij stopte meteen, Sylvia opende het kastje met het kleine sleuteltje aan haar sleutelbos, ze stopte de tas vol lekkers in de kast en greep de lichtblauwe halster van het haakje aan de kastdeur, ze liep rustig naar de stal waar Puck stond, die niet kon wachten om zijn stal uit te mogen, Sylvia opende de staldeur en Puck zette ’n stapje terug om zijn Verzorger in stal te laten, Sylvia deed de babyblauwe halster bij Puck om die de zwart- witte pony heel goed stond, ze nam hem mee zijn stal uit naar buiten, en samen wandelde ze naar de paddocken op het erf van manege de Beackhoeve, Sylvia klikte het halstertouw los en Puck draafde de paddock in.
De kruiwagen was al half vol, nog steeds was er geen kip te bekennen op de manege, het was pas half 8, over een half uur zouden Nina en Kevin moeten komen, Nina en Kevin zijn de 2 hoofd- stalhulpen, zij zijn verantwoordelijk voor het voeren en buiten zetten van de paarden, Sylvia helpt graag mee met Nina en Kevin. Sylvia schepte de laatste drollen uit Pucks stal en reed de kruiwagen naar de mesthoop. Sylvia en de kleine shetlander wandelden weer naar stal, ze knoopte het halstertouw
Van Puck aan de staldeur en liep naar de kast om de poets emmer te pakken, Puck schraapte met zijn hoef over de vloer, hij wou wat eten, hij begon aan het halstertouw te knagen en te trekken, Sylvia begon te lachen ‘hou op kleine duivel!’ gierde
Ze, ‘je krijgt al wat’ grinnikend liep Sylvia naar de kast en haalde een worteltje tevoorschijn ze liep naar de pony die gulzig de wortel aan nam en Sylvia begon het vuil van Pucks vacht af te poetsen.

Sylvia had Puck ook even bij Ragebol in de paddock gezet, het zijn tenminste nog wel de allerbeste pony vriendjes, dat weet iedereen, een grote trailer kwam het erf oprijden, het was nogal rustig op de manege, het was vrijdag avond dan zijn de meeste manege kinderen al naar huis, een man in pak stapte uit de auto en liep naar de kantine, Sylvia liep naar de trailer toe, Nina en de dikke man in het pak liepen naar buiten, ze waren druk in gesprek ‘dat is geen probleem’ zei Nina, de man glimlachte en babbelde terug ‘laat de beestjes maar even zien’ zei Nina tegen de man, de dikke man liep naar de trailer en haalde het slot eraf, ‘misschien kun jij even..’ wenkte hij naar Nina, Nina liep naar het deurtje in de trailer en kroop erin, de man haalde een leuke pony eruit, het was een merrie, ze was bontgekleurd net als Puck, maar deze pony had lichtbruine vlekken, ‘dit is Fleem’ zei de man en hij gaf het halstertouw zonder pardon aan Sylvia ‘kun jij Fleem even vasthouden?’ vroeg hij aan haar, Sylvia knikte, de man haalde een heel groot paard uit de trailer het leek wel of hij 2 meter hoog was, dat is een van de grootste rassen een Shire, hij was zwart en had enorme benen met grote witte sokken, ‘dit is Appie’ zei de man, hij liep een rondje met het grote paard die enorm veel lawaai maakte ‘wauw wat een prachtpaard!’ zei Nina vol bewondering, ‘ik haal Kevin even!’ zei ze vlug en ze holde naar binnen ‘zijn dit uw paarden?’ vroeg Sylvia aan de dikke man ‘Nee, het zijn verkoop paarden, wij hebben niks aan deze 2 dus verkopen wij ze, ze kunnen hier verkocht worden of gebruikt worden in de lessen’ zei de dikke man die het onrustige grote paard Appie vast hield, Sylvia aaide Fleem die opmerkelijk erg rustig was, de merrie genoot van de aandacht, Nina en Kevin kwamen buiten ‘ooh ja! Zeker wel’ zei Kevin vol aandacht ‘ik weet wat ik hiermee ga doen’ zei Kevin ‘vertel je plan jongen!’ zei Nina ‘Appie in de verkoop, zo’n Shire levert onwijs veel geld op, en Fleem gewoon in de lessen!’ Kevin knikte hij keek met bewondering naar Appie.

‘Dag mam en pap!’ Sylvia opende de deur ‘ik kom je vanavond halen’ zei haar moeder, ze knipoogden ‘oke tot vanavond’ Sylvia sloot de deur, Nina en Kevin stapten ook uit, ze bedankten voor de lekkere broodjes ‘nou, dat was heerlijk’ zei Kevin ‘we moeten snel voeren’ zei Nina, ze keek op haar horloge ‘help je mee Sylv’ vroeg Nina, Sylvia knikte ‘ik haal de voerwagen wel’ Kevin liep naar de opslagplaats waar alle benodigde spullen lagen, alleen Nina en Kevin mochten daar komen, de balen hooi, voerwagen en de biks bak stonden daar, sommige eigenwijze pony’s rennen altijd naar de biks bak als ze ontsnappen, Nina en Kevin vinden dat erg vervelend, maar ze kunnen er niet veel aan doen, de eigenaar van Manege Beackhoeve, Meneer Beack is bijna nooit op de manege, één keer per jaar om een controle te doen, of als er iets aan de hand is of iets moet gebeuren, Kevin kwam aan op de rijdende voederwagen met achter de aanhangwagen waar de opgestapelde hooibalen liggen, Nina sprong op de hooiwagen ‘kom Sylv’ zei ze, Sylvia sprong er ook op, en Kevin keerde om naar de stallen van de manege pony’s, Sylvia wist nu uit haar hoofd hoeveel iedereen moest, Kevin stopte en Sylvia en Nina sprongen van de voederwagen af, Sylvia begon vooraan bij Liesje en Black Jack
en Nina startte achteraan bij de stal van Indy en Kat, Sylvia ging alle pony’s af, Bertje en Daan waren de laatste die door Sylvia werden gedaan, Nina was even snel als Sylvia, ze hebben allebei de helft gevoerd ‘je word steeds beter Sylv’ grinnikte Nina ‘we gaan weer op de voerwagen zitten’ zei Nina ‘rijden maar Kev’ Nina sprong op de
Voerwagen, Sylvia plukte aan het hooi ‘je bent moe hé?’ vroeg Nina, Sylvia knikte, ‘ik werd om kwart voor 5 wakker gemaakt en ik ga vanavond laat pas weer slapen’ lachte Sylvia, Kevin stopte bij de manege paarden, Nina voerde Nikki, Nono, Isandro, Valerie en Nica, en Sylvia voerde de paarden Zeffie, Andrew, Gypsy, Smokey en het oude paardje Ina, ‘blijft Ina nog lang op de manege?’ vroeg Sylvia aan Nina toen ze klaar waren met voeren ‘ik weet het niet, daar hebben ik en Kevin niks over te zeggen, als Meneer Beack dit jaar de grote controle doet zegt hij wat te doen’ vertelde Nina, Sylvia knikte ‘Kevin, rijd jij de wagen terug? Ik en Sylv zitten in de kantine’ Nina sprong van de voerwagen af, Sylvia liep achter Nina aan richting de kantine, Kevin reed weg met de voerwagen ‘en hoe gaat het met Fleem?’ vroeg Sylvia ‘het is een kribbige pony geworden, zonde’ zei Nina ‘hoe komt dat?’ Sylvia schrok, Nina stopte bij de stal van Colorado en Fleem ‘Fleem is het niet gewend denk ik’ Fleem keek op toen ze haar naam hoorde, ze legde haar oren plat en hapte in Nina’s richting ‘zo is ze helemaal niet’ zei Sylvia

‘Waarom sliep je op de bank?’ Haar vader smeerde een broodje, Sylvia hield van het weekend, dan konden ze samen als familie ontbijten ‘ik werd om half 2 wakker, en toen ging ik naar beneden, toen ben ik denk ik met Boás in slaap gevallen’ Sylvia pakte een broodje, ‘niet meer doen lieverd, ik heb liever dat Boás in haar bench haar behoefte doet, dan in huis’ Sharon kwam de keuken uit met melk ‘ik heb veel moeten opruimen’ ze ging aan tafel zitten en nam een hap van haar broodje ‘we gaan vandaag samen naar de paarden, ik heb Sander vandaag’ Sharon nam een slok van haar melk ‘oke, mag Yailah dan mee rijden?’ Sharon dacht na ‘we gaan wel naar oma’ ‘mag ze mee?’ Sylvia keek haar moeder aan ‘dan kunnen we gelijk door, anders moeten we na oma Yailah ophalen, en als we bij oma zijn, moeten we alleen de dijk nog op’ Sylvia stond op en zette haar bord in de keuken ‘ja is goed hoor, bel haar maar even’ Sylvia liep naar de telefoon en tikte het nummer van Yailah in’ de telefoon ging over ‘hallo, met Yailah’ ‘hoi Yailah, met Sylv’ ‘hallo!’ ‘wil je mee rijden naar de manege straks?’ ‘ja is goed, ik ben over een half uurtje bij jullie’ ‘oke, tot zo’ ‘doeg’ ze verbrak de verbinding ‘Yailah is hier over een half uur, ik ga me even omkleden’.

Ook is Sylvia's oma overleden, hier ook een stukje van.
: ‘Lieve oma, ik weet nog wel toen ik geboren was jij me vasthield, en vaak op me pasten, ik was altijd bij u als papa en mama even weg waren, of voor de gezelligheid, ik weet nog wel in Venlo, we gingen samen met opa met de caravan op een mooie camping staan, ik ging met opa voetballen, dan ging u lekker pannenkoeken bakken, ik ging met u zwemmen, dan zette opa de barbecue alvast aan, in Spanje gingen we alle cocktails uit proberen die maar op de kaart stonden, ik de cocktails zonder alcohol en u met, oh ja, ik weet nog wel dat u een cocktail te veel op had, u kon niet meer normaal lopen, toen legde ik u maar op de handdoek en heeft u op het strand geslapen, wat een heerlijke tijden hadden we, ze zullen voor altijd in mijn gedachte blijven, er zal helaas geen herinnering meer bij komen, ik kan nooit meer naar u toe, voordat ik naar de manege ga, ik kan nooit meer bij u eten, of u kunt mij niet meer zien opgroeien..’ Sylvia had het even moeilijk, de tranen stroomde langs haar wangen, de sluizen braken bijna, en daar kwam het, alles eruit, Sylvia huilde en huilde, ze hield niet meer op, papa kwam naar voren, hij hield Sylvia stevig vast, Sylvia kon niet meer stoppen met huilen, Sharon keek naar haar man en haar mooie dochter, het was hartverscheurend, Sylvia wurmde zich los, en zei dat haar vader moest gaan zitten ‘Oma, bedankt voor al u liefde, en voor alles dat u mij gaf, u was een vrouw vol met passie, liefde en een hoop geluk, ik hoop dat u nu lekker bij opa op de hemel camping kunnen voetballen, zwemmen, barbecueën en pannenkoeken eten, lieve oma, veel geluk met opa, ik zal u nooit vergeten en u zal altidj in mijn hartje met het slotje zitten, dank u wel.’ Sylvia liep naar de kist, ze legde haar hand op de kist, een koude vlaag vloog langs haar arm, ze gaf een kus op de kist, en hoopte dat het de plek was waar oma haar hoofd lag.

de mooie koets was net een sprookjes koets ‘Sylvia en Yailah, jullie gaan achter de koets, en voor de rest maakt het niet uit wie er daarachter lopen’ Sharon knikte naar de groep en spoorde de friezen pony’s aan, de belangrijke mensen gingen nu naar het huis van Nina en Kevin, de grote koets reed voorop over de dijk, er reden nog geen auto’s, Sharon koos een vlugge makkelijke weg, ze sloegen linksaf het dorp in, alle mensen uit het dorp keken uit hun raam naar buiten hoe de friezen paarden sierlijk voor de koets dansten, hoe de kleine groep erachter liepen, Sylvia’s jurk paste precies over de billen van Kat, de brave pony hield zijn hoofd mooi nagevelijk, terwijl Fay de lucht mooier vond, een paar mensen kwamen buiten staan, en iedereen keek naar het kleine groepje, Sharon sloeg rechtsaf een andere straat in en draafde aan, de groep deed mee, iedereen hobbelde achter de mooie koets aan, ze gingen gauw over in stap toen Kevin in zicht kwam, de koets kwam tot stilstand, iedereen op paarden of pony’s kwam naast en om de koets heen staan, Sharon stapte de koets uit in haar mooie korte jurk, ze omhelsde Kevin, hij had een lichtbruin pak aan wat hem onwijs goed stond, hij zag rood en was nerveus, het was een mooie belangrijke dag, Sharon zat wat met Kevin te praten toen de vader van Nina naar buiten kwam lopen in een zwarte smoking met in zijn hand de prachtige Nina, ze had een Beige lange trouwjurk aan die over de grond sleepte, ze zag er geweldig uit, haar lange blonde haren waren gekruld en opgestoken met een kristallen klip en hingen in sierlijke gekrulde pieken over haar schouders, ze was mooi natuurlijk opgemaakt met een beetje glamour, Kevin en Nina gaven elkaar een kus, ze zagen er zo lief uit, dacht Sylvia, Kevin pakte Nina’s hand en liet haar voorgaan in de koets

Dit waren een paar stukjes uit mijn verhaal, het loopt dus natuurlijk niet helemaal door omdat dit maar een paar stukken uit hoofdstukken zijn, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en ik er goede reacties op krijg, het belangrijkste is dat jullie het zelf leuk vinden om te lezen.

Heel erg bedankt :j

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:00

eerste reactie :+

Nu snel lezen :D

LoveBodin

Re: [VER] Sylvia's superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:12

Het is een heel leuk begin :). Er mag alleen meer diepte in. Meer beschrijvingen, gedachten en redenen waarom mensen dingen doen.

Probeer na elke zin die gezegd wordt, een enter te zetten. Dat leest veel fijner :).

Ook vind ik het jammer dat je eigenlijk je hele verhaal en plot al in je OP hebt gezet. Maakt 't minder spannend :)

Verder zijn Friezen paarden ;)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 17:14

LoveBodin schreef:
Het is een heel leuk begin :). Er mag alleen meer diepte in. Meer beschrijvingen, gedachten en redenen waarom mensen dingen doen.

Probeer na elke zin die gezegd wordt, een enter te zetten. Dat leest veel fijner :).

Ook vind ik het jammer dat je eigenlijk je hele verhaal en plot al in je OP hebt gezet. Maakt 't minder spannend :)

Verder zijn Friezen paarden ;)

Ja er zit wel meer gedachte in het verhaal maar ik heb maar hele kleine stukken erin geplakt, de stukken die hier staan worden later wat meer beschreven, misschien dat het daarom een beetje onduidelijk lijkt!
Bedankt voor die tip!

haha foutje :D