Ik ben heel tevreden over de verf 'amsterdam'. Kan je in elke hobby winkel wel vinden.
Qua penselen heb ik gewoon 1 keer een setje gekocht. De naam weet ik niet meer, maar het was niet de goedkoopste en ook niet de duurste. Dus iets er tussenin, meer neigend naar de duurdere. Mits goede verzorging (niet in het potje laten staan, goed schoonmaken na gebruik,...) kan je tientallen jaren met penselen verder. Mijn vader heeft nog steeds zijn lievelingssetje van toen hij net met schilderen begon (30 jaar geleden) Op wat roest aan de metalen stukjes na zou je niet zeggen dat ze zo oud zijn. Deze waren ook niet van het duurste merk aangezien hij toen net begon en nog niet wist of dit iets was wat hij voor altijd wou doen.
Goedkope penselen lossen vaak hun haartjes, die kunnen dan ook op je werk komen wat voor een slordig resultaat zorgt. Goede penselen zijn een goede investering. Als je ze goed onderhoud heb je je geld, in verhouding met goedkope penselen die je jaarlijks (minstens) moet vervangen, er zo weer uit.