Vandaar dus nu deze, die eigenlijk wel lekker loopt. Al werk ik heel traag, met makkelijk tussen pozes van enkele weken. Ik heb dit hiervoor eigenlijk nog nooit gedaan en moet af en toe gewoon echt nadenken of moed verzamelen om te bedenken hoe verder te gaan. Maar goed.
De foto is Whiz N Tag Peppy van bokker chexy. Ik vond de foto toen ik hem zag echt prachtig, en ben toen vrij snel aan de slag gegaan. Met toestemming van chexy en de fotograaf nu dan een topic.

Met mijn niet-aanwezig gevoel voor verhoudingen, ben ik begon door een schets te maken door heel flauw deze gewoon van de foto over te trekken (suf ik weet het, maar je moet ergens beginnen toch?)

Mijn aanpak is vervolgens een beetje in blokken geweest, wat wellicht niet de slimste methode is, maar ik vind dat het toch niet verkeerd uitpakt.
Eerst het oog:

Vervolgens wat verder rondom het oog:

Vervolgens bovenste deel bles en andere kant oog:

Daarna ben ik verder gegaan met kaak en onderste gedeelte van de bles:

En ik ben dan nu aangeland bij het gedeelte dat ik tot nog eigenlijk het lastigste vind... de snuit en lippen. Het begint vorm te krijgen, maar daar ga ik nog veel mee moeten klooien.

Tips zijn altijd welkom!
Het meest uitdagende is nog (en dat is ook zo bij mijn andere projectje) dat dit programma geen zachte randen heeft, enkel harde. Dat komt omdat het programma vector based is en niet op basis van pixels.