[DIGI][WIP] Whiz N Tag Peppy met adobe ideas op iPad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

[DIGI][WIP] Whiz N Tag Peppy met adobe ideas op iPad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 19:50

Ik was al eerder met een projectje bezig, maar daar zit ik dus danig wezenlijk in vast, dat ik tegelijktijd eigenlijk meer tijd aan dit projectje besteed dan aan die andere. Hopelijk vind ik daar nog de juiste methode om verder te gaan.

Vandaar dus nu deze, die eigenlijk wel lekker loopt. Al werk ik heel traag, met makkelijk tussen pozes van enkele weken. Ik heb dit hiervoor eigenlijk nog nooit gedaan en moet af en toe gewoon echt nadenken of moed verzamelen om te bedenken hoe verder te gaan. Maar goed.

De foto is Whiz N Tag Peppy van bokker chexy. Ik vond de foto toen ik hem zag echt prachtig, en ben toen vrij snel aan de slag gegaan. Met toestemming van chexy en de fotograaf nu dan een topic.

Afbeelding

Met mijn niet-aanwezig gevoel voor verhoudingen, ben ik begon door een schets te maken door heel flauw deze gewoon van de foto over te trekken (suf ik weet het, maar je moet ergens beginnen toch?)

Afbeelding

Mijn aanpak is vervolgens een beetje in blokken geweest, wat wellicht niet de slimste methode is, maar ik vind dat het toch niet verkeerd uitpakt.
Eerst het oog:

Afbeelding

Vervolgens wat verder rondom het oog:

Afbeelding

Vervolgens bovenste deel bles en andere kant oog:

Afbeelding

Daarna ben ik verder gegaan met kaak en onderste gedeelte van de bles:

Afbeelding

En ik ben dan nu aangeland bij het gedeelte dat ik tot nog eigenlijk het lastigste vind... de snuit en lippen. Het begint vorm te krijgen, maar daar ga ik nog veel mee moeten klooien.

Afbeelding

Tips zijn altijd welkom!

Het meest uitdagende is nog (en dat is ook zo bij mijn andere projectje) dat dit programma geen zachte randen heeft, enkel harde. Dat komt omdat het programma vector based is en niet op basis van pixels.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 10-05-13 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Aartje

Re: [DIGI][WIP] Whiz N Tag Peppy met adobe ideas op iPad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:51

Deze ga ik even volgen. Ziet er al heel vet uit! :j

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:37

Wauwie, dat ziet er gaaf uit! Ik volg :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:29

Dit doe je serieus op de iPad? Ik heb een nieuwe favoriete app dan bij deze :D Heb je er een pen bij trouwens? Zo ja, wukke? ;)

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! _O_

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 16:32

Ik doe dit inderdaad op de iPad. Alleen is adobe ideas eigenlijk meer gemaakt voor illustrator werk. Het is dan ook een vector based applicatie en niet based op pixels. Dit maakt weer dat je dus geen zachte lijnen kunt hebben. De enige manier om overgangen te maken is door er alsmaar overheen te blijven gaan met een zachte opasity. Het is wat werk, maar het werkt op zich wel. Toch mis ik soms het niet hebben van zachte randen wel, maar het zorgt er aan de andere kant wel weer voor dat je altijd zo ver als je wilt kunt inzoomen zonder scherpte te verliezen. Ik heb ook verschillende andere teken apps geprobeerd, maar daar kan ik gewoon niet mee overweg. Ben al teveel gewend aan het zover willen kunnen inzoomen.

Ik gebruik inderdaad een stylus. Heb er verschillende uitgeprobeerd en mijn favoriet is toch wel de Bamboo stylus. : http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 3131105904

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:35

Heb nog nooit van die app gehoord, heb er zelf een Bamboo app op staan :j maar dit wordt nog gedownload vóór we aan tafel gaan _O-

Ik twijfel zelf nog een beetje over de stylus :j maar goed.. ik wéét gewoon dat het spul van Bamboo goed is :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 16:43

Je hebt geluk ;) Hij is nog steeds gratis. Ik heb er maanden geleden 9 euro voor betaald.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 18:04

Ik ben weer een klein stapje verder, ik ben met de neus bezig geweest!

Afbeelding

Ik heb het de afbeelding keer zonder de oorspronkelijke schets lijnen gedaan, zodat je toch beter al kunt zien waat er wel en geen diepte zit. en dan ben ik eigenlijk vooral met de rechterdeel van de neus nog niet helemaal tevreden. De mond en linkerkant van de snuit (het bruine gedeelte dus) heb ik sinds de vorige keer niet zoveel meer mee gedaan, dat wordt weer de volgende stap als ik over het "roze gedeelte" van de neus klaar ben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 19:01

Tekenen gaat heeeeeeeeel erg langzaam, vooral gewoon niet zo veel tijd. Bovendien zit ik soms vast omdat ik niet zo goed weet hoe ik verder moet. Een stuk van het lichaam gedaan, maar vind het nog veel te streperig, maar ik heb dus geen zachte randen, omdat het dus vector basis is. Moet ook natuurlijk de randen nog netjes bijwerken.

Afbeelding