[FOTO] Jumping De Ster 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

[FOTO] Jumping De Ster 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 19:27

Ik ben nu een klein jaartje bezig met fotografie. Vorig jaar, in juli heb ik mij een Nikon D3100 aangeschaft, en later ook nog een 2de lens.
Nu had mijn vriendin Femke gevraagd of ik mee wou om foto's te trekken op jumping, en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. :D
Ik heb sinds kort mijn eigen pagina op facebook, en fotografeer nu ook in opdracht, en hier komt meer volk bij kijken dan verwacht, perfect dus! *\o/*
Mijn pagina, neem zeker een kijke! : http://www.facebook.com/MilaDbPhotography

Kwaliteit is er wel er op achteruit gegaan door Image Check.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn favoriet :+
Afbeelding
Larco wou precies eens wijgeren...
Afbeelding
Afbeelding

Tips zijn welkom, commentaar niet. ;)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 07-05-13 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Lipydo

Re: [FOTO] Jumping De Ster 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:25

Euwh, tips zonder commentaar? Hoe doe je dat? :P

(volgende keer foto's nummers geven fijn zijn! :) )
Ik heb het idee dat de scherpstelpunten niet op het paard zitten maar op de achtergrond. Daar komt al mijn eerste punt: ik mis diepte-werking. Mijn blik wordt afgeleid door de achtergrond. Naast http://imageshack.us/scaled/landing/546 ... 367719.jpg heb je de goede momenten te pakken. De eerste foto en http://imageshack.us/scaled/landing/197/dsc00882o.jpg vind ik de beste uit deze serie, omdat het paard en ruiter centraal staan (figuurlijk). De rest van de foto's zijn wat van ver af genomen, vallen hoofden van de paarden in de schaduw (dus niet meer te zien). Ik weet niet welke lens je hebt, maar probeer nog wat meer dichterbij te komen, laat paard en ruiter isoleren van de achtergrond. Ik snap dat het licht deze dag niet heel ideaal was (erg fel zonnetje in combinatie met een lichte ondergrond), maar kies dan de hindernis uit waar het licht het fijnst is: http://imageshack.us/a/img24/8035/dsc01322zh.jpg of gebruik een bewerkingsprogramma om de schaduwpartijen wat op te halen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:56

Bedoel je met 'tips zijn welkom, commentaar niet' dat je alleen positieve berichten wil zien?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 18:01

Marit schreef:
Bedoel je met 'tips zijn welkom, commentaar niet' dat je alleen positieve berichten wil zien?

Nee hoor, met commentaar bedoel ik: ''Foto's zijn lelijk, trekken op niks etc.'' Dus gemene reactie's waar ik niet echt iets aan heb. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:26

Ik vind de foto's (nog) niet helemaal geslaagd.
Ik vind de kleuren niet fijn, (over)belichte delen, wat flets, weinig spannende kleuren.
Ook vind ik de uitsnedes bij sommige foto's erg ruim waardoor het onderwerp wat weg valt tegen de drukke achtergrond.
Zoals lipydo ook zegt zijn de scherptepunten ook niet helemaal correct, je onderwerpen zijn niet overal scherp.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:21

Ik sluit mij aan bij Goof en Lipydo, ze zijn het nét niet door de genoemde foutjes. Succes met het verder oefenen!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 11:51

Dankjewel voor de tips!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:54

Wat misschien ook een tip zou kunnen zijn is om rekening te houden met de zon. De laatste foto is ze persoon zelf niet echt belicht maar juist de achtergrond waardoor ik mijn aandacht zou vestigen op de achtergrond :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 12:15

Nayomie schreef:
Wat misschien ook een tip zou kunnen zijn is om rekening te houden met de zon. De laatste foto is ze persoon zelf niet echt belicht maar juist de achtergrond waardoor ik mijn aandacht zou vestigen op de achtergrond :)

Ja, daar was ik al mee bezig! :o