[FOTO] Een jaar fotografie...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Blind_Faith

[FOTO] Een jaar fotografie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 18:12

Hallo,
Vorig jaar op 30 april heb ik mijn spiegelreflex camera gekocht, dus hij is een weekje geleden 1 jaar geworden :D Nu heb ik ook al 25 nuttige posts getypt, dus kan ik een topicje openen. Laat even heel erg duidelijk zijn dat ik nog niet professioneel ben. Houd de commentaren dus mild, ik ken ook nog niet zoveel over fotografie. Natuurlijk sta ik open voor commentaar, kritiek en tips zolang deze op een duidelijk manier worden gezegd en niet te hard overkomen... Dit is een selectie van de beste foto's :D Ik wil graag fotografie gaan studeren in het derde jaar, dus dan gaat het er ook op vooruit. Ik weet niets over op welke ISO enzo mijn foto's gemaakt zijn, ik wil ze gewoon laten zien zonder al die moeilijke getallen en informatie. Ik ben nog heel amateuristisch, en het zou fijn zijn als jullie je commentaren daaraan aanpassen. Dankjewel :)

Enjoy the photos!

1. Deze foto is nog maar recent gemaakt (drie weken geleden). Het had leuker geweest als ik één meeuw in close-up kon nemen, maar ik kon helaas niet dichtbij genoeg... :(
Afbeelding

2. Deze foto vind ik leuk omdat ik scherpgesteld heb op één paal dichtbij, en de andere wazig wat ik er wel leuk vind uitzien.
Afbeelding

3. Deze foto is niet speciaal, maar desondanks vind ik hem wel leuk :)
Afbeelding

4. Eén van mijn meestgebruikte modellen is Max.
Afbeelding

5. Deze vind ik mooi, omdat de kleuren lekker helder en scherp zijn en hij net op het juiste moment genomen is.
Afbeelding

6. Bij deze foto heb ik nog altijd niet beslist of ik de balk nu storend vind of niet. Het lijkt alsof hij zicht achter die balk verstopt, waardoor hij een verlegen indruk krijgt, en dat is wel leuk.
Afbeelding

7. Ook van de natuur en bloemen zijn er veel foto's genomen. Deze is één van de betere
Afbeelding

8. Nog een bloemetje...
Afbeelding

9. En natuurlijk mag de sneeuw er niet aan ontbreken..
Afbeelding

10. En nog een hoopje sneeuw op een takje. Dit is bij mij in de tuin genomen :)
Afbeelding

11. Nog een laatste wintertafereeltje
Afbeelding

12. In de krokusvakantie zijn we naar Ameland geweest en daar heb ik deze foto genomen.
Afbeelding

13. Deze foto is genomen in Planckendael. Ondanks dat de kleren om sommige plaatsen niet volledig juist zitten, vind ik hem toch de moeite waard om te tonen.
Afbeelding

Reacties/tips/commentaar/kritiek/... altijd welkom :) Maar, je weet het, ik ben nog belange niet zo goed, maar ik hoop beter te worden. Ik ben opzoek naar online cursussen en zoals eerder vermeld bekijk ik mijn mogelijkheden als ik fotografie ga studeren. Ik ken er nog niets van, ik kan alleen scherpstellen, de P-stand en de sportstand gebruiken en dat is alles. Ga me dus niet meteen beoordelen als een volwaardige, professionele fotograaf want dat ben ik bijlange nog niet.

Alvast bedankt dat u dit topic openklikte.
Groetjes, moi :)

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:38

Hoi! Ook een beginneling hier! Ik vind foto 3 ook wat hebben! Ik weet niet precies wat, maar ik snap waarom je 'm leuk vindt! Ik vind het al best mooie foto's hoor! :)

xSUPERMATiC

Re: [FOTO] Een jaar fotografie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:30

foto 5: Precies op het goede moment geschoten, mooie kleuren.
foto 6: Bij deze foto is het niet de paal die mij stoort, dat vind ik inderdaad wel een verschuilend effect geven alleen het oranje touwtje om de paal die een beetje in het neusgat van het paard zit daar stoor ik me aan.
foto 7: Jammer dat er wat blaadjes van de bloemetjes af zijn, verder wel netjes.
foto 12&13: deze zijn erg mooi!
De andere foto's spreken mij niet echt aan, maar dat is ook maar net wat je mooi vind.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:20

Welkom. :)

1. Ik mis hier wat contrast tussen de lucht en de meeuwen waardoor (vooral de linkse) er niet echt uitspringen. Wel een leuke foto.
2. Inderdaad een mooi beeld, al zou een lagere positie van jouw wellicht het beeld nog leuker hebben gemaakt.
3. Ik stoor mij hier wat aan de achtergrondelementen, paaltjes enz. Wellicht kun je die nog wegwerken?
4. Die foto vind ik qua compositie niet sprekend.
5. Hoewel het kleurcontrast inderdaad mooi is, vind ik het niet mijn smaak op deze manier.
6. De achtergrond is werkelijk prachtig en daardoor stoort die balk mij zo. Ik vind hem echt een afbreuk maken op de foto.
7. Ik mis hier net een tikkeltje scherpte,verder mooi.
8. Wellicht was het net wat mooier als je het onderwerp meer uit het centrum van de foto weghaalt. Nu is het zo neutraal.
9. Die vind ik erg donker in de achtergrond en spreekt mij daardoor ook niet aan.
10. Dan is deze al stukken leuker.
11. Net als die.
12. Mooi landschap, al was het denk ik net iets mooier geweest als je op je hurken was gaan zitten. Nu 'stoort' de voorgrond net iets. Tegelijkertijd kon je ook wat meer lucht en minder voorgrond nemen.
13. Wat je aangeeft over de kleuren klopt inderdaad, daarnaast vind ik hem aan de onderzijde ook wat overbelicht.

Probeer dus hier en daar wat op je compositie te letten, maar voor de rest mooi doorgaan met kilometers maken.