[SCH] De eenhoorn en haar weerga

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

[SCH] De eenhoorn en haar weerga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 21:46

Gemaakt met acrylverf op A4 (formaat durf ik niet heel zeker te zeggen).
Ik ben erg benieuwd wat jullie erin kunnen zien! Het is echt een fantasy-werkje geworden; surrealistisch dus.
Ik weet niet of 'ie nu echt makkelijk technisch te beoordelen is. Het watergedeelte is miss erg vaag door al die kleuren en de hele overloop. De hele stijl is sowieso wat dromerig neergezet, maar dat was ook de bedoeling. :) Abstract is 'ie ook niet... Het is toch vooral een sfeer- en gevoelsuitspatting, waar extra verbeelding om de hoek komt kijken. :Y)

Nja, het komt er dus op neer dat ik heel benieuwd ben naar meningen / indrukken! :) Je kent vast het effect wel op je beoordelingsvermogen... als je zelf té lang naar iets hebt gekeken... vooral je eigen werk. :P

Afbeelding

Killed

Re: [SCH] De eenhoorn en haar weerga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:34

Ik mis duidelijkheid in het schilderij, ik zie bomen en een vogel, maar derest is nogal vaag
misschien nog wat verder op werken?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 20:42

Dat 'vage' is juist de bedoeling. :P Maar... ik snap ook wel wat jij bedoelt. De kleuren zijn allemaal heel pastelachtig en vooral links zijn er geen duidelijke grenzen in objecten.
Het gesteente moet een megakristal voorstellen met een uitvloeiende stroom. :) De eenhoorn staat in het moeraswater wat daar bij hoort.

De vogels zijn aan de rechterkant, bedoel je misschien die groene pad op de rug?

Verder uitwerken zie ik geen mogelijkheid in alleen. :o Dan zou het voor mij (gevoelsmatig) echt een rommeltje worden, en ik zou 't ook niet een verdere diepgang kunnen geven, geloof ik... De stijl zit er al helemaal zo in.
Maar het zal niet iedereen liggen, dat nevelachtige. Kan me voorstellen dat het dan niet zo sprekend is.