[DIGI] Paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tuc

[DIGI] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 11:20

Hoi!

Graag zou ik hierbij mijn eerste echte DIGI willen laten zien, in de hoop goede adviezen te krijgen ;)
Al langer ben ik aan t proberen iets fatsoenlijks neer te zetten, maar nu heb ik er ook echt een af :Y)

Ik zie hoe moeilijk het is om met al die kleuren en schaduwen te werken! Houd er dus maar rekening mee dat dit mijn eerste echte is }:0
Ik ben begonnen met een schets, dus als ik die nog terug kan vinden, zal ik die plaatsen. Het idee begon met een zwart paard, uiteindelijk vond ik bruin toch mooier :')
Een voorbeeldfoto heb ik niet, deze kwam uit mijn hoofd.

Photoshop CS4
(ingekort tot 1180x1400 pixels)

Afbeelding

Tuc

Re: [DIGI] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 11:21

Geen idee waarom hij zo vaag is, als iemand hiermee kan helpen....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:22

ogen moeten vee groter xd

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:22

Ik heb er geen verstand van verder, maar ik vind z'n ogen heel eng! Daar klopt iets niet :D

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 11:24

haha, ik vond ze al snel te groot worden, dus vandaar deze maat, maar bedankt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:24

De verhoudingen kloppen van geen kant waardoor het geheel er totaal niet uitziet eigenlijk.
Vind het 'inkleuren' wel mooi gedaan. Probeer meer te kijken naar verhoudingen!

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:27

De verhoudingen in de neus kloppen niet echt, die is namelijk te groot vergeleken de rest van het hoofd
De ogen zijn én te klein én je hebt mensen ogen getekend inplaats van paarden ogen.
dit zijn tips niet om te beledigen, want ik vind het knap, ik ben een beetje... trillerig als ik op de computer teken :)

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:28

De manen zijn echt prachtig gemaakt! Alleen heb ik het idee dat de oren en de ogen veel te dicht op elkaar staan.
Als je een paard bekijkt vanuit dit punt kan je volgensmij maar 1 oog zien :).
Dannog vind ik het heel erg mooi hoor! :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:33

De ogen zitten te veel voor op het hoofd, zoals bij roofdieren (als mens en hond- en kat achtige). Paard is een prooi dier en hebben de ogen aan de zijkant van het hoofd staan.
In deze houding zou je alleen het (voor het paard) linker oog zien, het rechter oog niet of net de wimpers en klein beetje "oog". Daarnaast met het linker oog wat meer naar "achteren" en lager.

Edit: Te vroeg op Versturen geklikt.

Maar de mond mag ook iets hoger door lopen en de kin meer "kin".
Ik denk dat als de verhoudingen kloppen het helemaal zo verkeerd niet is!! In kleuren en zo zien er verder heel goed uit, zeker voor een eerste!

Edit2:
Afbeelding
Dit paard is in ongeveer dezelfde verhouding, dan zie je dat je maar 1 oog ziet. :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:34

Ik denk dat ie zo wazig is omdat je de druppel of smudgetool heb gepakt, (druppel is altijd af te raden, is meer voor achtergronden wazig te maken zodat de persoon,dier of voorwerp meer naar voor komt en minder wazig is/lijkt). Smudgetool moet je goed leren beheersen, anders krijg je alsnog 1 en al waas (kan je ook oefenen met foto's, doe ik zelf ook :p)

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:18

Carolaaxxxx; tonylove: bedankt! De verhoudingen zijn inderdaad uit verhouding :P maar dit vind ik ook erg lastig, zeker als je lang op een stuk zit te turen. Vaker uitzoomen dus.

Adisja: bedankt ;)
Die ogen zijn zeker waar, misschien kan ik het nog aanpassen, maar ik denk dat ik beter een nieuwe kan gaan maken mét voorbeeldfoto, dan zijn de verhoudingen ook makkelijker in te schatten.

Quir: ook bedankt :D
Die kin had ik ook al gezien, maar het lukte me niet daar iets moois van te maken, dus dan maar zonder :')
Die mond is inderdaad duidelijk, nu zie ik het ook.

puppy1128: zou kunnen, maar in photoshop is het wel heel helder en duidelijk (ik heb overigens erg weinig geblurred, voornamelijk gesmudged).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:30

Carolaaxxxx schreef:
De verhoudingen kloppen van geen kant waardoor het geheel er totaal niet uitziet eigenlijk.
Vind het 'inkleuren' wel mooi gedaan. Probeer meer te kijken naar verhoudingen!

Ik vindt 'm echt éng. Sorry! :o

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 07:53

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:31

Ik heb wat ontdekt! Als je gewoon een vinger over het linkeroog legt lijkt het al gelijk veel mooier! Dus ik denk gewoon dat hele linkeroog wegmaken of hoe je dat ook doet?

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:33

Ik vind 'm onwijs leuk _/-\o_ :+

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 12:10

Is dat sarcastisch? Ik vind dat sommige zo puberaal reageren! Het is geen opbouwende kritiek, maar eerder beledigend. Als je er geen verstand van hebt of enkel nutteloze uitspraken wilt doen, kun je dat beter voor je houden. En dan heb ik het uiteraard niet over degene die wel opbouwend commentaar geven, waar ik echt wat aan heb, bedankt jongens!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:13

Tuc schreef:
Is dat sarcastisch? Ik vind dat sommige zo puberaal reageren! Het is geen opbouwende kritiek, maar eerder beledigend. Als je er geen verstand van hebt of enkel nutteloze uitspraken wilt doen, kun je dat beter voor je houden. En dan heb ik het uiteraard niet over degene die wel opbouwend commentaar geven, waar ik echt wat aan heb, bedankt jongens!!

Je hebt gelijk hoor, was m'n ogen ook al uit aan 't kijken naar de reacties...
Dan vooral ook nog reacties van mensen waar van ik denk, je kan zelf nog geen eens streep op papier zetten...

He, gewoon omheen lezen! Je hebt een super begin, dat de verhoudingen nog niet kloppen komt vanzelf! Goed kijken en al werk je in het begin met een raster, zie je de verhoudingen vanzelf en kan je ze kloppend maken.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:15

@tuc
haha ik heb ook wel eens dat ie in de progamma super lijkt en dan upload ik hem op internet en dan vind ik hem weer vreselijk :') Heel raar af en te :p
Maar als je gewoon blijft oefenen dan komt het vanzelf (hopelijk) goed :) Toen ik net begon met digi tekenen leken me tekeningen ook helemaal nergens op :') Eigenlijk nog minder dan die van jouw, oke oke, ik werkte toen niet met schaduw etc :P

Dus als je blijft oefenen en tekenen, kijkt naar andere & foto's, filmpjes tutorials zal het vast lukken :D En mijn anatomie(?) klopt ook niet altijd hoor, teken daarom vaak ook eerder cartoons, als ik zonder foto realistisch teken dan ziet het er niet uit bij mij :')

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:23

Tuc schreef:

Het was zeker weten geen sarcamse, sorry als dat zo over kwam. Ik vind 'm echt ontzettend leuk. :)
Ogen kloppen misschien niet, maar hebben bijvoorbeeld wel een prachtige kleur!

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:30

Bedankt voor de goede tips, ga ik zeker wat mee doen!