[FOTO] Concours lemele klasse B

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Esmefleur

[FOTO] Concours lemele klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 11:28

Beste bokkers,

Ik was gisteren op een concours in Lemele een vriendin deed mee aan de klasse B
Naast haar heb ik ook een paar andere combinaties gefotografeerd
Ik fotografeer met de Sony DSH-HX1 (compact camera) ik fotografeer puur voor mijn plezier :)
Ik moet nog Flink wat dingen bijleren zo wil ik graag oefenen met het spelen met licht en de sluiterstijd
Maar ik wil wel graag commentaar en dingen die ik kan verbeteren zo heb ik mooi wat te oefenen
En krijg ik mooiere fotos ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het bekijken van de fotos :)

Floepie86

Re: [FOTO] Concours lemele klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:45

Geen van je foto's lijken scherp te zijn, erg jammer.
Springfoto's zijn ook moeilijk hoor ;)

Ook vind ik ze te krap genomen, let ook op je achtergronden.
Daar kun je misschien niks aan doen op dat moment, maar kies eens een andere hoek om de foto te nemen, met wat minder storende elementen.

En natuurlijk lekker veel oefenen :)

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:33

Dankjewel :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:40

Het mooiste is wanneer het paard met de voorbenen net op het hoogste punt is, deze zijn allemaal al iets te ver, gewoon blijven oefenen en iets verder weg en dan opzij , schuins van voren met de sportstand veel foto's schieten, komt vast helemaal goed.

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:57

Dankjewel voor de tips ;)
IK neem idd vaak recht van voren maar ik vind dat opzich zelf wel mooi ;)
Maar een x vanuit een andere hoek proberen kan nooit kwaad

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:59

Dit was tegen over mijn huis, haha leuk! :) Ik ben er ook even geweest, ga je zaterdag weer? Dan moeten de pony's.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:00

de foto's zijn wel duidelijk, maar eerlijk gezegd vind ik ze niet mooi.
Het moeilijk van goede springfoto's nemen is het juiste moment,
Ik zou ze in ieder geval van de zijkant nemen en niet zoals nu van de voorkant.
Je hebt ze nu genomen op het moment dat ze eigenlijk al weer "dalen", het is mooier (vind ik) dat je ze neem op het moment van "stijgen".
Veel succes met verder oefenen!

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 15:03

xLianneZorro schreef:
Dit was tegen over mijn huis, haha leuk! :) Ik ben er ook even geweest, ga je zaterdag weer? Dan moeten de pony's.

Nee helaas ga ik zaterdag niet moet dan werken ;)

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 15:05

Knakker schreef:
de foto's zijn wel duidelijk, maar eerlijk gezegd vind ik ze niet mooi.
Het moeilijk van goede springfoto's nemen is het juiste moment,
Ik zou ze in ieder geval van de zijkant nemen en niet zoals nu van de voorkant.
Je hebt ze nu genomen op het moment dat ze eigenlijk al weer "dalen", het is mooier (vind ik) dat je ze neem op het moment van "stijgen".
Veel succes met verder oefenen!

Hierin heb je wel gelijk zelf vind ik het zweefmoment wel een mooi moment
Maar ik zal inderdaad wat meer fotos moeten nemen van het stijgmoment

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:56

Je hebt een dappere poging gewaagd en zo heel slecht vind ik ze niet eigenlijk. De foto van de vos is de beste van deze foto's. Je geeft aan dat je met een compactcamera fotografeert en die geven toch een andere scherpte dan een spiegelreflexcamera. Met o.a. wat verscherpen en wat spelen met contrast in een bewerkingsprgramma kan je daar vaak nog wel wat aan verbeteren.

Ik heb zelf voor een fotowedstrijd foto's van springpaarden gemaakt vanaf de zijkant en dan wat meer naar de voorkant van de hindernis gedraaid. Je kan dan heel mooi de afzet vastleggen met opspattend zand of pollen. Probeer of op de sportstand of met een continustand te werken, ik begin een galopsprong of 4 voor de afzet mee te trekken en dan is het een kwestie van snel een "serie" maken vanaf dat moment tot na de landing. Werk wat meer met scherpte-diepte, dan kan je de achtergrond (een beetje) neutraler maken. Probeer wat meer met scherpte-diepte te werken voor zover mogelijk met jouw camera en speel wat meer met standpunt en compositie want dat kan met elke camera.

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 11:51

daniella74 schreef:
Je hebt een dappere poging gewaagd en zo heel slecht vind ik ze niet eigenlijk. De foto van de vos is de beste van deze foto's. Je geeft aan dat je met een compactcamera fotografeert en die geven toch een andere scherpte dan een spiegelreflexcamera. Met o.a. wat verscherpen en wat spelen met contrast in een bewerkingsprgramma kan je daar vaak nog wel wat aan verbeteren.

Ik heb zelf voor een fotowedstrijd foto's van springpaarden gemaakt vanaf de zijkant en dan wat meer naar de voorkant van de hindernis gedraaid. Je kan dan heel mooi de afzet vastleggen met opspattend zand of pollen. Probeer of op de sportstand of met een continustand te werken, ik begin een galopsprong of 4 voor de afzet mee te trekken en dan is het een kwestie van snel een "serie" maken vanaf dat moment tot na de landing. Werk wat meer met scherpte-diepte, dan kan je de achtergrond (een beetje) neutraler maken. Probeer wat meer met scherpte-diepte te werken voor zover mogelijk met jouw camera en speel wat meer met standpunt en compositie want dat kan met elke camera.

Heel erg bedankt! :) Aan deze tips heb ik zeker wat

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:50

Vind ze wel mooi! Misschien iets meer langs opzij fotograferen. En ja, meer stijgmomenten dan daal momenten, dat is mooier. Misschien voor jou een tip: Zet je camera op de stand dat hij veel foto's achter elkaar kan nemen. Dan heb je het perfecte 'stijgmoment' altijd!

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 12:16

CalipsoLover schreef:
Vind ze wel mooi! Misschien iets meer langs opzij fotograferen. En ja, meer stijgmomenten dan daal momenten, dat is mooier. Misschien voor jou een tip: Zet je camera op de stand dat hij veel foto's achter elkaar kan nemen. Dan heb je het perfecte 'stijgmoment' altijd!

Dankjewel! :)