ik probeer nu voor de eerste keer een paard met meisje te tekenen met schaduws.
jullie mogen natuurlijk ook tips geven, maar onthoud wel dat ik geen professional ben.
dit is waar ik nu ben, sorry voor de slechte kwaliteit..:

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Amber27 schreef:Ik vind dat je al de goede kant opgaat met je schaduwen. Er zou nog iets meer contrast in mogen van mij. Nu is alles donker maar er zijn ook highlights. Verder kun je nog eens goed op de verhoudingen letten. In het begin is het handig om een raster te gebruiken om die goed te krijgen.

Paris_ schreef:De ogen zitten op ongeveer het midden van je gezicht, en dat klopt niet bij je tekening.
De neus is in verhouding ook veelste groot. Het haar ziet er goed uit! Toch zou ik nog wat uitstekende plukjes maken, zodat het wat echter lijkt.

NiKip schreef:Je bent al goed bezig
Klinkt heel gek, maar onze ogen zitten in het midden van ons gezicht. Voordat je het gezicht gaat tekenen is het slim om een kruis neer te zetten. Zo weet je precies waar de ogen etc moeten komen
Zo bedoel ik: http://pad1.whstatic.com/images/thumb/d ... Step-6.jpg
Paris_ schreef:Het lijkt meer dat je ogen op 3/4 van je gezicht zitten, maar het is dus niet zo.
Ja ik bedoel meer losse plukjes, alsof het een beetje pluist.
Vrijwel niemand heeft haar dat strak naar beneden hangt; tenzij je er veel gel insmeert.En over het algemeen komt dat maar weinig voor bij vrouwen.
![]()
c_esther schreef:misschien is het je bedoeling, maar ik vind haar wat droevig kijken, ik ben meestal blij met/bij mn paard![]()
Verder heel knap, ik kan totaal niet tekenen!:) respect
daar heb ik niet eens op gelet.. maar laat ik het zo doen.. ze kijkt droevig omdat haar paard verkocht wordt..?