Zal ik hier een verhaal over makewn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zal ik hier een verhaal over makewn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:30

Is dit een leuk iets om over te schrijven? Tuurlijk gaat het erom of ik het leuk vind. Maar het is wel leuk als er interesse in een verhaal is :+
Fenna is een 14 jarig meisje en heeft het niet zo breed. Wanneer een vriendin met haar gaat shoppen, spoort ze Fenna aan om te stelen. Fenna twijfelt, maar doet het toch. Het begint bij een t-shirtje, maar als ze merkt dat het wel erg 'makkelijk' is, gaat ze verder. Tot ze op een dag opgepakt word.. Ze word vrijwel direct weer vrijgelaten, maar gaat gewoon weer door. Het blijft niet meer bij stelen, maar ze gaat ook geweld gebruiken. Wanneer ze in een melige bui met haar vrienden vuurwerk naar paarden gooit, word ze gesnapt. Omdat ze al in aanraking met de politie is geweest, krijgt ze een taakstraf. Ze moet 48 uur helpen op een stoeterij, maar daar heeft ze dus echt geen zin in! Wanneer ze het vriendelijke paard Sundance ontmoet, veranderd haar hele leven. Ze besluit dat ze niks meer met het 'criminele' wereldje te maken wil hebben, en blijft Sundance verzorgen. Maar hoe moet ze ooit haar vrienden onder ogen komen?

cherell0

Re: Zal ik hier een verhaal over makewn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:33

ik zou het wel lezen ... ooit een dergelijk iets in film gezien was erg leuk :o
suc6 :D

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:34

Jee, ik vind het een leuk concept! :) Zeker voor een 12jarig meisje, zelf verzonnen?
Ik zou er zeker wat meedoen, als het tòch niks blijkt te worden is het altijd nog leuk om
terug te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:35

Mitchall schreef:
Jee, ik vind het een leuk concept! :) Zeker voor een 12jarig meisje, zelf verzonnen?
Ik zou er zeker wat meedoen, als het tòch niks blijkt te worden is het altijd nog leuk om
terug te lezen.

Jups. Zelf verzonnnen. :)

Dankjewel trouwens!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:36

Ja waarom niet? :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:37

tot nu toe best leuk stukje miss kun je int het begin iets meer over fenna schrijven . bijv:

Fenna is een meisje van 14, ze zit in de 2 de klas ze vind het wel leuk op school. heeft veel vriendinen. zo iets
en pas pa regels verder het verhaal over het stelen enzo

suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:09

Is dit een goed begin voor mijn verhaal??
“Ik heb echt he-le-maal niks om aan te trekken!” Boos gooide ik een stapel met t-shirts op mijn bed. “Zeur niet, mens! Er zal toch wel wat leuks tussen zitten?” Anne, mijn beste vriendin, keek naar de stapel met kleren en viste er een zalmroze truitje tussen uit, het had franjes aan de kraag en studs op de schouders. “Is dit niet wat leuks voor het feest?” vroeg ze aarzelend. Ik bekeek het truitje van alle kanten, en zuchtte. “Hartstikke leuk, maar kijk eens goed. Er zit een gat zo groot als mijn vuist in, en denk maar niet dat ik die nog kan naaien.” Anne haalde haar hand door haar haar en dacht na. Ze bukte voorover en trok een geel topje met glinsterende witte steentjes erop uit de stapel. “Deze dan? Die is toch best wel leuk, of niet?” “Nee, echt niet! Dat ding is van drie jaar geleden, dat pas ik nooit meer.” We probeerden nog een paar t-shirts, maar alles was óf te klein, óf te kinderachtig óf het was kapot. Anne zuchtte vermoeid en hing alles weer terug in de kast. “Tja, sorry hoor.. maar, je heb t echt niks. Mag je echt niet iets kopen? Het is het eindfeest, dat is hartstikke belangrijk hoor!” mopperde ze.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:21

ik heb het gelezen zonder om te kijken (en ik heb op het moment totaal geen concentratie dus dat zecht wel iets ) :+

ga zo door :D

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:23

het eerste stukje is al wel heel erg leuk!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:37

best wel goed:)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:44

Ik heb echt he-le-maal niks om aan te trekken!” Boos gooide Fenna een stapel met t-shirts op haar bed. “Zeur niet, mens! Er zal toch wel wat leuks tussen zitten?” zegt Anne, mijn beste vriendin, en keek naar de stapel met kleren en viste er een zalmroze truitje tussen uit, het had franjes aan de kraag en studs op de schouders. “Is dit niet wat leuks voor het feest?” vroeg ze aarzelend. Ik bekeek het truitje van alle kanten, en zuchtte. “Hartstikke leuk, maar kijk eens goed. Er zit een gat zo groot als mijn vuist in, en denk maar niet dat ik die nog kan naaien.” Anne haalde haar hand door haar haar en dacht na. Ze bukte voorover en trok een geel topje met glinsterende witte steentjes erop uit de stapel. “Deze dan? Die is toch best wel leuk, of niet?” “Nee, echt niet! Dat ding is van drie jaar geleden, dat pas ik nooit meer.” We probeerden nog een paar t-shirts, maar alles was óf te klein, óf te kinderachtig óf het was kapot. Anne zuchtte vermoeid en hing alles weer terug in de kast. “Tja, sorry hoor.. maar, je heb t echt niks. Mag je echt niet iets kopen? Het is het eindfeest, dat is hartstikke belangrijk hoor!” mopperde ze. ja wel het mag wel maar niet te duur. zegt Fenna anna vraagt of ze een keer mee gaat shoppen. Fenna vind dat goed, wanneer vraagt ze? morgen vraagt anna? Fenna ging er me accoord

De volgende dag gaan anna en Fenna shoppen. ze gaan winkel in winkel uit maar fenna vind het allemaal maar te duur. na een paar uur shoppen is Anna het een beetje zat. je hebt echt wat nodig voor het eind bal. ja, weet ik, maar het is zo duur zegt Fenna. Dan spoort Anna, Fenna aan om te stelen. Fenna twijfelt, maar doet het toch. Het begint bij een t-shirtje, maar als ze merkt dat het wel erg 'makkelijk' is, gaat ze verder. Tot ze op een dag opgepakt word.. Ze word vrijwel direct weer vrijgelaten, maar gaat gewoon weer door. Het blijft niet meer bij stelen, maar ze gaat ook geweld gebruiken. Wanneer ze in een melige bui met haar vrienden vuurwerk naar paarden gooit, word ze gesnapt. Omdat ze al in aanraking met de politie is geweest, krijgt ze een taakstraf. Ze moet 48 uur helpen op een stoeterij, maar daar heeft ze dus echt geen zin in! Wanneer ze het vriendelijke paard Sundance ontmoet, veranderd haar hele leven. Ze besluit dat ze niks meer met het 'criminele' wereldje te maken wil hebben, en blijft Sundance verzorgen. Maar hoe moet ze ooit haar vrienden onder ogen komen

miss is dit iets heb beide verhalen van je gebruikt en water bij in gezet
hopelijk vind je het niet erg :)
Laatst bijgewerkt door doezel2 op 25-04-13 17:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:45

Vind dat je een fijne manier van schrijven hebt :)
Van mij mag dat 2e deel wel iets uitgebreider

romiley_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:47

Het is heel raar, het begint met dat Fenna iets weggooit, maar even later is Fenna de ik-persoon. Wel een heel leuk verhaal !

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:48

1 ik vind dat het nog veel uitgebreider kan (in ieder geval hierboven) .
zal trouwens ook langer moeten ander krijg je een dun boekje .
2. ik zou niet je hele verhaal hier neerzetten , mocht je dan besluiten een uitgever in te schakelen zegt iedereen ; ik lees het wel op bokt , hoef ik geen geld er aan uit te geven .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:38

cherell0 schreef:
1 ik vind dat het nog veel uitgebreider kan (in ieder geval hierboven) .
zal trouwens ook langer moeten ander krijg je een dun boekje .
2. ik zou niet je hele verhaal hier neerzetten , mocht je dan besluiten een uitgever in te schakelen zegt iedereen ; ik lees het wel op bokt , hoef ik geen geld er aan uit te geven .

Hu? Dat deel van doezel2 heb ik niet geschreven hoor :+

Dat stuk wat ikheb geschreven is nog maar 1/3 bladzijde ofso XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:39

romiley_xxx schreef:
Het is heel raar, het begint met dat Fenna iets weggooit, maar even later is Fenna de ik-persoon. Wel een heel leuk verhaal !

Dat deel is dus van Doezel2.... en niet van mij. Daarboven staat mijn deel. XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:40

doezel2 schreef:
Ik heb echt he-le-maal niks om aan te trekken!” Boos gooide Fenna een stapel met t-shirts op haar bed. “Zeur niet, mens! Er zal toch wel wat leuks tussen zitten?” zegt Anne, mijn beste vriendin, en keek naar de stapel met kleren en viste er een zalmroze truitje tussen uit, het had franjes aan de kraag en studs op de schouders. “Is dit niet wat leuks voor het feest?” vroeg ze aarzelend. Ik bekeek het truitje van alle kanten, en zuchtte. “Hartstikke leuk, maar kijk eens goed. Er zit een gat zo groot als mijn vuist in, en denk maar niet dat ik die nog kan naaien.” Anne haalde haar hand door haar haar en dacht na. Ze bukte voorover en trok een geel topje met glinsterende witte steentjes erop uit de stapel. “Deze dan? Die is toch best wel leuk, of niet?” “Nee, echt niet! Dat ding is van drie jaar geleden, dat pas ik nooit meer.” We probeerden nog een paar t-shirts, maar alles was óf te klein, óf te kinderachtig óf het was kapot. Anne zuchtte vermoeid en hing alles weer terug in de kast. “Tja, sorry hoor.. maar, je heb t echt niks. Mag je echt niet iets kopen? Het is het eindfeest, dat is hartstikke belangrijk hoor!” mopperde ze. ja wel het mag wel maar niet te duur. zegt Fenna anna vraagt of ze een keer mee gaat shoppen. Fenna vind dat goed, wanneer vraagt ze? morgen vraagt anna? Fenna ging er me accoord

De volgende dag gaan anna en Fenna shoppen. ze gaan winkel in winkel uit maar fenna vind het allemaal maar te duur. na een paar uur shoppen is Anna het een beetje zat. je hebt echt wat nodig voor het eind bal. ja, weet ik, maar het is zo duur zegt Fenna. Dan spoort Anna, Fenna aan om te stelen. Fenna twijfelt, maar doet het toch. Het begint bij een t-shirtje, maar als ze merkt dat het wel erg 'makkelijk' is, gaat ze verder. Tot ze op een dag opgepakt word.. Ze word vrijwel direct weer vrijgelaten, maar gaat gewoon weer door. Het blijft niet meer bij stelen, maar ze gaat ook geweld gebruiken. Wanneer ze in een melige bui met haar vrienden vuurwerk naar paarden gooit, word ze gesnapt. Omdat ze al in aanraking met de politie is geweest, krijgt ze een taakstraf. Ze moet 48 uur helpen op een stoeterij, maar daar heeft ze dus echt geen zin in! Wanneer ze het vriendelijke paard Sundance ontmoet, veranderd haar hele leven. Ze besluit dat ze niks meer met het 'criminele' wereldje te maken wil hebben, en blijft Sundance verzorgen. Maar hoe moet ze ooit haar vrienden onder ogen komen

miss is dit iets heb beide verhalen van je gebruikt en water bij in gezet
hopelijk vind je het niet erg :)

Dankjewel, maar het moet echt een 'boek' worden en dit is iets te kort voor een boek, snap je? :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:40

Is ontzettend vergelijkbaar met de film flicka 3 (alleen steelt ze niet dacht ik, maar was er een andere reden dat ze naar een stoeterij moest).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:44

Papegara schreef:
Is ontzettend vergelijkbaar met de film flicka 3 (alleen steelt ze niet dacht ik, maar was er een andere reden dat ze naar een stoeterij moest).

Euhm... noem me dom :o, maar wat is flicka 3 dan? Ja, een film, maar waarover :')

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:13

Klinkt leuk hoor! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:00

“Ik heb echt he-le-maal niks om aan te trekken!” Boos gooide ik een stapel met t-shirts op mijn bed. “Zeur niet, mens! Er zal toch wel wat leuks tussen zitten?” Anne, mijn beste vriendin, keek naar de stapel met kleren en viste er een zalmroze truitje tussen uit, het had franjes aan de kraag en studs op de schouders. “Is dit niet wat leuks voor het feest?” vroeg ze aarzelend. Ik bekeek het truitje van alle kanten, en zuchtte. “Hartstikke leuk, maar kijk eens goed. Er zit een gat zo groot als mijn vuist in, en denk maar niet dat ik die nog kan naaien.” Anne haalde haar hand door haar haar en dacht na. Ze bukte voorover en trok een geel topje met glinsterende witte steentjes erop uit de stapel. “Deze dan? Die is toch best wel leuk, of niet?” “Nee, echt niet! Dat ding is van drie jaar geleden, dat pas ik nooit meer.” We probeerden nog een paar t-shirts, maar alles was óf te klein, óf te kinderachtig óf het was kapot. Anne zuchtte vermoeid en hing alles weer terug in de kast. “Tja, sorry hoor.. maar, je hebt echt niks. Mag je echt niet iets kopen? Het is het eindfeest, dat is hartstikke belangrijk hoor!” mopperde ze. “Nee, dat heb ik toch al gezegd. Mijn moeder zegt dat ik genoeg leuks heb liggen, dús niet!” Ik krabbelde omhoog en hielp Anne met het opbergen van de kleren. Een tijdje werd er geen woord gezegt. Anne verbrak de stilte: “Zullen we naar de stad dan?” Ik plofte op mijn bed neer en schudde mijn hoofd. “Nee, ik heb toch geen geld” zei ik. “Boeiend, je hoeft niet perse iets te kopen als je gaat shoppen met je vriendin.” Ik grinnikte. “Je hebt gelijk, laten we gaan”

Een uur later staan we bij de populairste winkel in de stad. “Hier zag ik eens zo’n onwijs gaaf t-shirt hangen! Wacht, zullen we dat shirtje zoeken?” Anne stond haast te springen van ongeduld. Ik keek haar vreemd aan, maar knikte. We liepen gearmd de winkel binnen, en direct zag Anne het t-shirtje hangen. Ze liet mij los en rende er naar toe. “Wat voor maat heb je?” zei ze luid. Ik mompelde mijn maat op. Ze rukte een t-shirt van het rek en duwde hem in mijn handen. “Laten we hem gaan passen, ik weet zeker dat hij je geweldig staat!” Ik had geen tijd om wat tegen haar in te brengen, want ze sleurde mij mee. “Wat doe je nou, gek? Ik heb toch helemaal geen geld, waarom zou ik dat ding dan moeten passen” vroeg ik. Anne gaf geen antwoord. Ach, wat kon het ook voor kwaad? Ik liet het t-shirt over mijn hoofd zakken en bekeek mijzelf in de spiegel. Wauw, wat stond dat fantastisch zeg! De kleur van het shirt liet mij slank lijken en de diamantjes op het shirt glimde in de zon die door het raam viel. Ik voelde mij er prettig in. “En? Hij staat je echt leuk, Fen.” Ik gloeide van trots toen Anne dat zei. “Dankje. Ik vind hem ook erg leuk,” stotterde ik. Anne mompelde wat onverstaanbaars. “Wat zei je?” vroeg ik zachtjes. “Dat je hem dan gewoon in je tas moet doen, nu!” sliste ze. Ze trok het t-shirt van mijn lijf en propte het in mijn tas. Ze duwde mij de paskamer uit, waardoor ik midden in de winkel stond. Verschrikt keek ik in het rond. “Nee, Anne! Dit wil ik niet, echt niet hoor,” fluisterde ik bang. Maar ik kon niet meer terug. Anne dwong me om door te lopen. Ik merkte aan alles wat ze deed dat ze dit al vaker had gedaan. “Ik wil het niet!” Mijn angst veranderde langzamerhand in boosheid. “Kom op, Fenna. Dalijk verraad je ons nog” zei Anne zacht. Ik haalde mijn schouders op, wat kon mij dat nou schelen? Stelen was fout, en met dieven kon ik dus geen medelij hebben. De draaideuren kwamen steeds dichterbij. Ik wou eigenlijk omdraaien en het t-shirt terug hangen, maar kon ik dat wel? Er was veel kans dat Anne mijn vriendin dan niet meer zou willen zijn, en ik had al zo weinig vrienden… Nee, ik wou Anne zeker niet kwijt. Maar, dat betekende dat ik moest stelen. Ik besloot dat iedereen wel eens één keertje heeft gestolen, en dat het dus echt geen kwaad kon als ik dat t-shirtje meenam. Tuurlijk was het een hoop geld waard, maar wie zou het merken? Gelaten liep ik met Anne mee. Ik probeerde haar houding na te doen: stoer, zelfverzekerd en absoluut niet bang. We liepen langs de beveiligingspoortjes en ik hield eventjes mijn adem in. Ik haalde pas weer adem toen we buiten stonden. “Thanks god” zuchtte ik opgelucht.

Dit is tot nu toe alles wat ik heb, wat vinden jullie ervan? Is het te kinderlijk geschreven of lijkt het heel erg op een boek dat jullie ooit hebben gelezen? want dan verander ik dat, aangezien ik iet wil dat het half nageaapt is.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:07

vind het wel goed klinken hoor :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:12

ja ik ook! :)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:53

ik vind het ook super!!! ga je verder schrijven? Ik wil het heel graag lezen:D:D:D

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:28

ts tuurlijk weet ik dat het een boek moet worden ik hielp je alleen :P:P