Een snel werkje op een oude spiegel die ik eerst een zwarte laag grondverf heb gegeven. Ik probeer mezelf weer een vluggere groffere stijl aan te leren, want toen ik naar mijn oudere werken keek vond ik dat toch sprekender. Zeker omdat ik niet zo realistisch schilder. Het onderwerp is heel veilig, want al is het gezicht niet echt gelukt, als het kapsel maar een klein beetje lijkt herkent iedereen haar.
Het is het kapsel die het maakt, anders had ik bea dr ook niet uit gezien.. inderdaad zijn die ogen wel heel mannelijk, en de neusvleugels zijn volgensmij ongelijk
jorika1986
Geplaatst: 24-04-13 18:39
Als je het kapsel weghaalt vind ik het iets weg hebben van de jongere Nelson Mandela. Voor de rest is het best leuk gelukt!
kleinvosje
Geplaatst: 24-04-13 18:41
Het lijkt een beetje of ze een rechtse directe op maar giechel heeft gekregen, aan de rechterkant ziet de mond er erg verdikt uit. (of ze heeft vergeten haar mond af te vegen na een patatje met )
Ik kom niet meer bij Ik vrees dat alles gezegd is. Ik vind de stijl van tekenen wel erg mooi, maar het onderwerp is niet helemaal uit de verf gekomen..
mika11
Geplaatst: 24-04-13 20:05
Ik vind Beatrix hier nogal boosaardig overkomen, door de uitdrukking op het gezicht. Ook staat haar neus naar links gericht, en de mond naar rechts. Maar sowieso vind ik het een knap schilderij, hoor, en ook mooi gedaan met de kleuren. Ik doe het je niet na.
vuurneon
Geplaatst: 24-04-13 20:07
Wat heb je met onze lieve en vriendelijke koningin gedaan? evil Bea, of Bea... Die liever Bert wou zijn
Je stijl vind ik wel erg mooi en haar kapsel is echt super goed gelukt!
Die enge blik komt denk ik doordat er wit in de ogen is verwerkt, maar verder nergens? Ik heb ondertussen ook weer 2 schilderijen met paarden af, maar ja, je mag hier maar 1x per week een topic openen. Deze gaat op mijn website mooi tussen mijn gallerij `mensen`, dan begrijpt iedereen weer waarom ik eigenlijk nooit mensopdrachten aanneem. Op de 1 of andere manier krijg ik daarvoor de meeste aanvragen, terwijl ik nauwelijks mensen in mijn portfolio heb staan. En mensen zijn dan ook vaak beledigd als je portretopdrachten niet aanneemt...