In augustus 2012 kwam ik met het idee om een borduurwerk van mijn pony, die eind 2011 verkocht is, te maken.
Ik heb toen zelf een patroon gemaakt en uiteindelijk is het mij gelukt om het borduurwerk in februari af te krijgen. Sinds kort is hij ingelijst en hangt hij bij mij aan de muur.
Ik had ook al vrij snel besloten dat ik een tweede borduurwerk ging maken, dit maal van mijn huidige paard. Ik mis het borduren namelijk toch wel, en nu ik mijn ene lieveling aan de muur heb hangen kan de ander natuurlijk niet achter blijven!
Dit is het topic van mijn vorige borduurwerk:
[UK] [ART][WIP] Borduurwerk van mijn eigen paard.. !
Voor de mensen die geen zin hebben om in het topic te kijken even een foto van het eindresultaat

Dit maal ben ik iets anders te werk gegaan. Ik heb onder andere de halve kruisjes al in mijn patroon ingewerkt, dus die hoef ik niet meer ter plekke te verzinnen. Van het maken van het patroon is ook een topic:
[UK] [ART][WIP] Borduurpatroon #2
Afgelopen woensdag ben ik naar de handwerkboetiek gegaan om garen en stof te halen en nu kan dan eindelijk het feest beginnen!
Ik heb wederom gekozen voor 13-draads stof (6,5 kruisjes op 1cm), met een ietwat appart kleurtje. (beetje hooi-achtige kleur).
De foto die ik heb gebruikt:

En het patroon:

Die heb ik laten uitprinten op A3 formaat:

Vervolgens heb ik garen en stof gekocht en netjes in mijn doos opgerold en gesorteerd:

Waarna ik eindelijk kon beginnen te borduren!
Ik ben begonnen aan de neus (ik ben benieuwd of jullie het er al in kunnen zien), en dit is ongeveer anderhalf uur werk.

Bij mijn vorige werk was het topic een enorme motivatie bron. Ik hoop dat jullie mij deze keer weer net zo enthousiast aanmoedigen, en dan krijg ik hem zeker af!