[TEK][WIP] Up van Seven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

falionrule

[TEK][WIP] Up van Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 21:12

Hoi!
Na een lange periode van niets tekenen ben ik eindelijk weer begonnen :D
Ik hoop tips te krijgen voor het tekenen van de hals, ik vind de grotere vlakken lastig te tekenen, en het begin vind ik er nu nog niet uitzien.

Ik teken Up van de bokker Seven:
http://tinypic.com/r/2dt50jl/6

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

detailfoto, ik denk zelf dat ik vlak onder de neusriem wat extra schaduw moet maken (van het 'neusbot'):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 30-04-13 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [WIP][TEK] -> [TEK][WIP]

Nista_RX

Re: [WIP][TEK] Up van Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:10

Oh hij wordt al gaaf, vooral met de bomen er achter! :D Ben benieuwd naar het eindresultaat!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:12

Ik vind de frontriem wel een beetje scheef, jammer want op de foto zit hij gewoon recht.
Verder ziet het er al super mooi uit!

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:38

Dankjulliewel!
Nu je het zegt... de frontriem zit inderdaad scheef, ik vond het lastig om hem goed te tekenen, ik za kijken of ik het kan veranderen! :j
Mij lukt het nooit om die wazige vlekken te tekenen, dus ik dacht: waarom niet? :D

edit: ik zie nu dat ik bij de nek opeens met de haren mee ben gaan tekenen in plaats van de hele tijd schuin, kan het daardoor komen dat het er raar uitziet?

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 21:27

Een nieuwe update :D
Ik heb een laag over de hals gelegd om te zien waar de lichtvlekken horen, dit ga ik nog verder uitwerken.
Verder heb ik de frontriem hopelijk netjes recht getekend en de rechterkant van het hoofd veranderd.

De kwaliteit is niet zo goed door slechte belichting, ik heb geprobeerd te redden wat er redden viel met photoshop, maar hij lijkt veel 'doffer'.
Afbeelding

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:13

Persoonlijk vind ik het, voor de kijker rechteroog zo donker. Het contrast tussen oog en manen mis ik. Het lijkt nu een zwarte vlek.Wat ik me afvraag zit het rechter oog niet te hoog tov de linker, puur gebaseerd als ik kijk waar de oogkassen zich bevinden ;)

Verder vind ik het een tekening om in te lijsten! Ben benieuwd wat je met de achtergrond gaat doen.

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 07:55

Ik heb het even gecheckt op de computer, het oog zit volgens mij wel op de goede hoogte, maar misschien heb ik de oogkas niet ver genoeg door getekend?
Ik zal het oog wel wat aanpassen, hij valt idd niet zoveel op

Dankjewel voor je advies :j

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:57

falionrule schreef:
Ik heb het even gecheckt op de computer, het oog zit volgens mij wel op de goede hoogte, maar misschien heb ik de oogkas niet ver genoeg door getekend?

Als je dat doet, zou ik persoonlijk de linker oogkas wat meer accentueren. Want die valt eigenlijk niet op doordat er (nog) geen schaduw zit rond het oog ;)

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 07:22

LhinnOlijf schreef:
falionrule schreef:

Als je dat doet, zou ik persoonlijk de linker oogkas wat meer accentueren. Want die valt eigenlijk niet op doordat er (nog) geen schaduw zit rond het oog ;)

om eerlijk te zijn snap ik je nu niet, zou je het wat meer uit willen leggen? O:)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:07

Wauw knap zeg! Vind em heel realistisch

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 08:12

dankjewel :j

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:26

Het linker oog, voor mij al kijker, zit niet zo 'stevig' in het hoofd als het andere 'onzichtbare' oog ;) Ik denk dat wanneer jij de linker oogkas wat beter uit laat komen, meer diepte probeert te geven, dat het optische verschil tussen de ogen ook opgelost is :)
Als ik nu naar de tekening lijk valt het linker oog zo op, alsof het bovenop de tekening gelegd is, er zit (voor mijn gevoel) een groot verschil tussen de ogen.

Is dit een betere uitleg?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:43

Leuk om te zien haar neus lijkt echter wel krom door de bles ik zal de lijnen van de neus iets scherper aanzetten :)

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 15:14

@ LhinnOlijf: ja, ik denk dat ik het nu begrijp (en als ik het niet begrijp heb ik maar pech :') )
@Seven: het is nogal lastig voor mij om de bles dan duidelijk zichtbaar te houden, hij valt dan weg voor mijn gevoel...

Ik denk dat ik vanavond verder ga tekenen, ik heb nogal weinig tijd o.a. door school...

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 05:50

Ik doe een week over het afmaken, en een hele dag over de foto's op mijn computer zetten :')
Ik zie het verder niet zo meer zitten, dus ik verklaar hem af. Tips zouden wel nog leuk zijn voor volgende tekeningen. :)
Ik vind zelf de frontriem niet mooi, maar dat prutswerk met die steentjes kan ik niet, en ik vind het jammer dat de houding niet hetzelfde is als op de voorbeeldfoto.

http://lhasa2010.deviantart.com/art/Seven-Up-368326511
Afbeelding

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 06:35

Ooh, is misschien niet de meest zinvolle reactie maar ik vind de bomen echt heel gaaaaf op de achtergrond, dat idee ga ik es mooi van je jatten :j !!! Het paard heeft een levendige uitstraling, al met al vind ik het wel een origineel werk, wees niet al te ontevreden hoor!!!
Tip van mij (althans wat ik zou doen) voor een volgende keer: probeer bij het paard iets minder met potloodstreeplijnen te werken en iets meer met ronddraaiende bewegingen. De verhoudingfoutjes zie je al, dat is alleen maar een kwestie van volgende keer beter. Nu hebben de schaduwovergangen hier en daar nog wat grofs. De frontriem had ik als je niet aan de steentjes wilt beginnen gewoon exact dezelfde structuur als de neusriem gegeven, ik vind dat witte een beetje onaf. Succes met de volgende!

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 06:39

licorne schreef:
Ooh, is misschien niet de meest zinvolle reactie maar ik vind de bomen echt heel gaaaaf op de achtergrond, dat idee ga ik es mooi van je jatten :j !!! Het paard heeft een levendige uitstraling, al met al vind ik het wel een origineel werk, wees niet al te ontevreden hoor!!!
Tip van mij (althans wat ik zou doen) voor een volgende keer: probeer bij het paard iets minder met potloodstreeplijnen te werken en iets meer met ronddraaiende bewegingen. De verhoudingfoutjes zie je al, dat is alleen maar een kwestie van volgende keer beter. Nu hebben de schaduwovergangen hier en daar nog wat grofs. De frontriem had ik als je niet aan de steentjes wilt beginnen gewoon exact dezelfde structuur als de neusriem gegeven, ik vind dat witte een beetje onaf. Succes met de volgende!

Haha, nu ga ik aangifte doen }>
Ik vind het erg leuk om te horen dat je vindt dat hij een levendige uitstraling heeft :j

*twijfelt nu of ze toch de frontriem maar moet maken*