[TEK] Gold Champagne Stallion

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

kallipooh

[TEK] Gold Champagne Stallion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 22:09

Dag bokkers!

Ik moet eigenlijk studeren, dus dan is dat potlood en papier wel èrg verleidelijk ;)
Met het schetsen kwam het helaas niet zo goed uit, dus de benen pasten er niet meer op... Een puntje op volgende keer op te letten dus. Verder waren de witte manen tegen een donkere achtergrond best een uitdaging, zal met oefening wel goed komen. Verder had de beweging nog wel wat dynamischer en krachtiger mogen zijn, kwestie van langer aan de schets werken.

Afbeelding

Referentiefoto

Feedback is welkom. :)
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 16-04-13 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

OnlyFroukje

Re: [TEK] Gold Champagne Stallion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:12

wow wat waanzinnig mooi de benen zijn je vergeven:)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:18

Wauw gaaf zeg! Persoonlijk had ik de hals dunner gemaakt denk ik, het echte paard heeft wel dezelfde hals maar door het zwart-witte lijkt het een beetje raar (vind ik) in de tekening. Alsof de verhouding niet helemaal kloppen, terwijl die wel goed zijn. Vind het zonder benen ook wel wat hebben eigenlijk, misschien kun je langzaam aan vervagen aan de onderkant.. ehm dat het soort droom / wolkje idee wordt. Dan valt het ook minder op. Nu houden de benen zo abrupt op zeg maar. Wat voor materiaal gebruik je?

Verder ga vooral zo door, want hij is echt gaaf! :))

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:18

vind het erg gaaf.
Ik heb er zelf niet zo veel verstand van.
Als ik na de foto en dan de tekening kijk is enige wat me opvalt ma kan ook aan me beeldscherm instelling liggen.
De boven kant van de manen kam waar de manen beginnen valt in mijn beleving net iets te veel weg.

ma kan ook aan mijn beeldscherm ligge

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 22:24

Froukjeloves: Bedankt!
Sentido: Dankje! Ik denk dat die hals te dik lijkt omdat ik er niet in ben geslaagd de beweging heel krachtig te maken, jammer maar helaas := Ik kan de benen inderdaad nog wat meer laten vervagen, goed idee! Ik heb gewoon een vulpotlood gebruikt.
haffylover: Bedankt! Ik zie niet helemaal wat je bedoelt, maar het zou kunnen := De beweging van de manen zit niet helemaal goed, misschien zie je dat?

Genoeg werkpuntjes natuurlijk, maar voor een redelijk snel tussendoor werkje (na een lange tijd niet getekend te hebben) ben ik best tevreden :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:42

Wauw wat vet! Extra knap vind ik nog hoe je die overloop naar de "mist" zo mooi hebt gedaan! Dit is nog veel vetter dan wanneer de benen er netjes op hadden gestaan :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:57

haffylover schreef:
vind het erg gaaf.
Ik heb er zelf niet zo veel verstand van.
Als ik na de foto en dan de tekening kijk is enige wat me opvalt ma kan ook aan me beeldscherm instelling liggen.
De boven kant van de manen kam waar de manen beginnen valt in mijn beleving net iets te veel weg.

ma kan ook aan mijn beeldscherm ligge

Je bedoelt dat de manen pas halverwege de hals beginnen? Ik denk dat je daardoor ook de hals zo massief hebt getekend/ uitgebeeld. Als ik goed kijk zie ik duidelijk een buiging in het lichaam, maar het komt er niet lekker uit. Maar ik zie nergens (iig duidelijk genoeg) buiging/ beweging in de hals. Wellicht kan je het oplossen door wat meer schouderbeweging toe te voegen en/ of wat meer spelen met schaduwen?

Ik heb nog maals naar de referentie gekeken en zie dat je de schoft/ punt waar de manenkam stopt in verhouding langer het door getekend (denkbeeldige lijn loodrecht omlaag doorgetrokken), dan zie je een subtiel verschil in waar de vlek zit ;). Met als resultaat dat de rug zo kort is dat de kont bijna de 'schoft' raakt := .

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:34

Um bedoel echt de bovenkant van de hals dat contrast zie ik op de referentie veel duidelijker. Van overgaan van hals naar manen groei

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 14:52

Smeetjoew: Bedankt! :)
LhinnOlijf: Bedankt voor de feedback, kan ik zeker wat mee. Ik denk niet dat ik nog aan deze tekening ga prutsen, maar ik neem je tips zeker mee voor de volgende.
haffylover: Ik zie nu wat je bedoelt, dat had inderdaad wat duidelijker moeten zijn :j